דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאות מעובדי התיירות הנכנסת הפגינו בנצרת: "דורשים פיצוי, נצא למאבק רחב"

בהפגנה שנערכה היום (ב') השתתפו ארגונים יהודיים וערביים של עובדי תיירות | יו"ר פורום מורי הדרך בנצרת: "ניאבק עד שהממשלה תחזור בה מהחלטותיה. אנחנו במערכה הזו עד הסוף"

הפגנת עובדי התיירות בנצרת. "מאז יוני 2020 אנחנו בחופשה כפויה בגלל החלטות הממשלה" (צילום: טארק שהידה)
הפגנת עובדי התיירות בנצרת. "מאז יוני 2020 אנחנו בחופשה כפויה בגלל החלטות הממשלה" (צילום: טארק שהידה)
הדס יום טוב

כ-200 עובדי ענף התיירות הנכנסת, בהם מורי דרך, סוכני נסיעות, נהגי הסעות, בעלי הוסטלים, אטרקציות ועסקים קטנים בתחום התיירות, הפגינו היום (שני) בכיכר המרכזית מתחת לכנסיית הבשורה הקתולית בנצרת. העובדים מחו על התעלמות הממשלה ממצוקתם, ודרשו פיצוי מיידי לכלל עובדי הענף החל מיולי 2021.

בהפגנה השתתפו ארגונים של עובדי תיירות, כמו עמותת 'מורשת דרך' למורי דרך בתיירות הנכנסת, אגודת מורי הדרך בישראל, התאחדות סוכני הנסיעות ומארגני התיירות בישראל, פורום מורי הדרך במגזר הערבי ועוד, וכן תנועת 'עומדים ביחד'.

הפגנת עובדי התיירות בנצרת. "יש לנו רק בקשה אחת: לפרנס את המשפחות שלנו" (צילום: טארק שהידה)
הפגנת עובדי התיירות בנצרת. "יש לנו רק בקשה אחת: לפרנס את המשפחות שלנו" (צילום: טארק שהידה)

המפגינים הניפו שלטים בערבית, בעברית ובאנגלית שבהם נכתב "נצרת, עיר תיירותית עולמית עם אפס תקצוב ממשלתי ביחס לטבריה ואילת!", "אין תיירות – אין חיים" ו"ממשלת הלא-דרך מובילה את מורי הדרך לסוף הדרך". גם הנאומים נישאו בשלוש השפות.

"מאז יוני 2020 אנשינו בחופשה כפויה בגלל החלטות הממשלה", אמר ראיד נוסר אללה, יו"ר פורום מורי הדרך בנצרת. "אנחנו דורשים פיצוי על כל התקופה הזו, ונצא למאבק רחב כל המדריכים, הנהגים, בעלי המסעדות וכל אנשי התיירות, נביא את מאבקנו לכל מקום עד שהנושא יהיה על סדר יומה של הממשלה, עד שהממשלה תחזור בה מהחלטותיה. אנחנו במערכה הזו עד הסוף".

מורה הדרך משה נוב אמר: "אני פונה מכאן לשר האוצר: אנחנו רוצים להמשיך לעבוד בעבודה שלנו. אנחנו צריכים רק קצת אוויר כדי לקיים את התיירות. אנחנו בטוחים שברגע שתיירים יוכלו להגיע לישראל, נוכל לקיים תיירות.
"לפני כמה שבועות היה חג מולד בנצרת. שמחתי בשביל אנשי נצרת, אבל הייתי עצוב, כי לא הייתי פה עם התיירים שלי, שכל כך רצו להגיע לכאן לחג המולד. סגרתם את התיירות ואת השמיים בשבועיים הכי עסוקים שלנו.
"שר האוצר, ראש הממשלה, אתם צריכים להיות מנהיגים, לקחת אחריות ולקבל החלטה אמיצה. אתם סגרתם? אתם צריכים לשלם פיצויים לאנשים האלה, שמתקיימים ממה שלא אפשרתם. יש לנו רק בקשה אחת: לפרנס את המשפחות שלנו. פצו אותנו, תנו לנו להחזיק מעמד. תנו לנו את הזמן הזה, וכשזה ייגמר, אנחנו נחזיר את התיירים לישראל".
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!