דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט החליט: הבידוד יקוצר ל-5 ימים

ראש הממשלה הודיע בתום דיון עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם מנכ"ל משרדו נחמן אש שהבידוד למאומתים יקוצר ל-5 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות | הורוביץ אמר היום שבימים הקרובים יוקצו ערכות רבות לבדיקה ביתית בחינם

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הבידוד למאומתים יקוצר ל-5 ימים, כך הודיע אתמול (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט. בנט נועד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם מנכ"ל משרדו נחמן אש, ובתום הדיון עמם הודיע על ההחלטה לקצר את הבידוד, בכפוף לשתי בדיקות שליליות.

פרויקטור הקורונה סלמן זרקא אמר בתדריך לתקשורת: "בחנו את סיכון ההדבקה בקרב מאומתים, קיימנו דיונים עם מומחים והחלטנו לקצר את הבידוד מ-7 ל-5 ימים. ראינו שעיקר ההדבקה קורית בשלושת הימים הראשונים, וש-80% מההדבקות מתרחשות ב-5 הימים הראשונים".

זרקא הדגיש: "בסביבתנו אפשר להידבק, יש קורונה ושפעת ונגיפים אחרים, ועלינו להיזהר.
יש מקרים לא מאובחנים, לא כל אדם שמפתח תסמין נבדק, וגם בלי תסמינים אדם יכול להדביק".

גם ראש הממשלה התייחס לקיצור הבידוד ואמר: "מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון. אנחנו רואים הרבה מאומתים והרבה מבודדים, והדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק״.

בנט ציין כי הוא קיבל את החלטה יחד עם שר הבריאות ומומחי המערכת והוסיף: ״החלטה זו תאפשר מצד אחד, להמשיך לשמור על בריאות הציבור, ומצד שני, אמנם קשה, אבל לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת כדי שנעבור את הגל הזה בשלום".

מוקדם יותר היום אמר הורוביץ בפתח ישיבתה של סיעת מרצ: "אנחנו עושים הכול, כמו שאפשר לראות בשטח, כדי לשמור על הבריאות, בדגש על המבוגרים והאוכלוסיות שבסיכון, וכדי לשמור על שגרת החיים ולהשאיר את המשק פתוח, את בתי הספר והגנים פתוחים, וכדי לאפשר כלכלה מתפקדת".

בדבריו בפתח ישיבת הסיעה הבטיח הורוביץ להרחיב את חלוקתן של ערכות הבדיקה הביתית בחינם. "כבר עכשיו הצלחנו להוריד משמעותית את מחירי הבדיקות הביתיות, ומובן שאנחנו מאפשרים גם בדיקות חינם בעמדות בכל רחבי הארץ. בימים הקרובים נקצה עוד כמות גדולה מאוד של בדיקות ביתיות בחינם לציבור".

הורוביץ הסביר את הדרך שבחרה הממשלה להתמודד עם גל האומיקרון: "הכי קל לסגור את הכול כמו שעשו בממשלה הקודמת, כמו שעושים במקומות אחרים בעולם, אבל זה גורם לנזק אדיר, הרסני ממש, לשנים קדימה. אני לא אאפשר את זה.

"הכי קל גם להגיד: אין קורונה, הכול שטויות, לא צריך בכלל לבדוק. גם זו גישה הרסנית. הדרך שלנו מאוזנת. בלי היסטריה, בלי פאניקה, אבל גם בלי הפקרות. אחריות, רצינות ושיקול דעת.

"בהתאם למדיניות הזו, אנחנו מקדמים עכשיו את קיצור הבידוד ל-5 ימים. הפרטים והנתונים בעניין יוצגו בקרוב. אנחנו כל הזמן בניהול סיכונים, אנחנו צריכים להמשיך לשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, להבטיח משק פועל. לאפשר לעסקים לעבוד, ולתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים רון תומר בירך על ההחלטה: ״כפי שביקשנו כבר לפני כחודש וחצי, כשהבנו לאן עלול להתפתח האומיקרון, כדי למנוע מחסור במדפים ולאפשר למשק להמשיך לפעול יש לקצר את משך הבידוד, כפי שעשו מדינות מתקדמות אחרות בעולם. בכך מיישרת ישראל קו עם המדינות שהבינו שניתן גם להגן על האזרחים וגם לאפשר למשק להמשיך ולפעול ולמנוע מחסור במוצרים חיוניים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!