דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

התעשיינים דורשים מבג״ץ: לחייב את המדינה לפצות עובדים מאומתים במקום המעסיק

התאחדות התעשיינים עתרה נגד משרדי הבריאות והאוצר, בדרישה לעצור את המצב בו עובד מאומת ללא תסמינים נדרש לנצל ימי מחלה על חשבון מקום העבודה, בניגוד לעובד שנשלח לבידוד אך לא אומת

תור לבדיקת קורונה בתל אביב. המדינה מסרבת לאפשר לעובדים מאומתים פיצוי על תקופת הבידוד, אלא באמצעות ימי מחלה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
תור לבדיקת קורונה בתל אביב. המדינה מסרבת לאפשר לעובדים מאומתים פיצוי על תקופת הבידוד, אלא באמצעות ימי מחלה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
הדס יום טוב

התאחדות התעשיינים בישראל הגישה היום (שני) עתירה לבג"ץ כנגד מדינת ישראל, משרד הבריאות ומשרד האוצר בדרישה לשנות את הגדרתם של עובדים מאומתים לקורונה ללא תסמינים כחולים, המחוייבים לנצל ימי מחלה על חשבון מעסיקיהם במקום לקבל תשלום ימי בידוד בסבסוד המדינה. דרישת התעשיינים היא  לנהוג באותם עובדים כמי שזכאים לדמי בידוד.  

כיום, עובד מאומת ללא תסמינים נדרש לנצל ימי מחלה על תקופת הבידוד שלו, זאת בניגוד לעובד שנשלח לבידוד ואינו מאומת, לו ימי הבידוד ממומנים במשותף על ידי המעסיק והמדינה. יש לציין שכבר לפני כשבועיים הזהירה ההתאחדות מהעלות גבוהה הצפויה מהגדרת המאומתים ללא תסמינים. מאז ימי הבידוד קוצרו בחצי, אבל המדינה ממשיכה להתייחס לאותם מאומתים ללא תסמינים כחולים, לטענתם, ללא כל בסיס.

על פי תחשיב התאחדות התעשיינים, לאחר קיצור משך הבידוד ל-5 ימים, צפויים לנצל העובדים כ-5 מיליון ימי מחלה, מה שיעלה למעסיקים כ-2 מיליארד שקלים לחודש אחד. "זוהי עלות אדירה היוצרת מצוקה תזרימית עבור המעסיקים והם אינם יכולים לשאת בה", מסרה ההתאחדות. "ממצב זה ניזוקים העובדים והמעסיקים". 

הבוקר נחשף ב'דבר' כי העצמאיים דווקא נשארו ללא פיתרון מהכיוון ההפוך – בחוק דמי בידוד לעצמאיים, שאושר אתמול על ידי ועדת השרים לחקיקה, לא הייתה התייחסות לעצמאיים שידבקו בקורונה, למרות שאין להם דמי מחלה והם מחויבים בהוראות הבידוד. לכן דווקא עצמאיים המאומתים לנגיף לא יקבלו פיצוי. 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר אמר: ״המדינה מתייחסת לאומיקרון כבעיה פרטית של העובדים והמעסיקים ומתעלמת מהמשמעויות של הנחיותיה. אנחנו דואגים לעובדינו, אבל המעסיקים לא יכולים לעמוד לבדם בעלויות האדירות של ימי המחלה שנכפו על העובדים שכלל אינם חולים, אלא נדרשים לבידוד עקב הנחיות המדינה. קבלת עמדתנו תיתן חמצן כלכלי זמני לעסקים שלא יוכלו לעמוד בנטל תשלומי המחלה הגבוהים וגם למאומתים שחלקם נותר ללא יתרת ימי מחלה עקב אירועי השנתיים האחרונים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!