דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

42% מהישראלים מעריכים שהסיכוי שלהם לשפר את מקום עבודתם - נמוך

סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה קובע ש-45% מהישראלים שינו את מסלול חייהם בעקבות מגיפת הקורונה | שליש מהישראלים מדווחים על ביטחון תעסוקתי נמוך

ירושלים. 45% מהישראלים שינו את חייהם בעקבות הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ירושלים. 45% מהישראלים שינו את חייהם בעקבות הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

45% מהישראלים שינו את מסלול חייהם בעקבות מגיפת הקורונה: שינוי מסלול מקצועי, שינוי באיזון העבודה והבית, הפסקת לימודים ועוד. כך לפי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שפורסם אתמול (שני).

צעירים שינו את מסלול חייהם יותר ממבוגרים, וערבים יותר מיהודים. בגילאים 34-18, כ-55% מהערבים דיווחו ששינו את מסלול חייהם.

שליש מהישראלים מדווחים על ביטחון תעסוקתי נמוך ולא משוכנעים שיוכלו להמשיך במקום עבודתם, לעומת 60% עם ביטחון תעסוקתי גבוה יחסית.

בתחום הביטחון התעסקותי ניכרים פערים כלכליים. מבין הישראלים שהגדירו את מצבם כטוב, 83% העריכו שיוכלו לשמור על מקום עבודתם. רק 34% מאלו שמגדירים את מצבם טו

מבחינת האפשרות ״לשדרג״ את מקום העבודה, הציבור חצוי: 42% מעריכים שהסיכוי שלהם למצוא מקום עבודה חדש עם תנאים טובים יותר נמוך, לעומת 44% שחושבים שיוכלו לעשות זאת אם ירצו. צעירים יהודים (24-18) הם האופטימיים ביותר: 67% מאמינים שיוכלו להשיג עבודה טובה יותר, לעומת 39% בלבד מהערבים בקבוצת הגיל הזו. בגילאי 34-25, רק 21% מהערבים מאמינים שישיגו מקום עבודה טוב יותר, לעומת 55% מהיהודים.

למעלה מרבע מהישראלים (27%) השיבו בחיוב כי הם מעוניינים או מתכננים לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלהם בעתיד הנראה לעין. להחלטה הזו יש כנראה קשר לביטחון התעסוקתי: רק 37% מהעובדים שמתכננים לעזוב מרגישים בטוחים במקום עבודתם. לעומת זאת, 76% מאלה שמתכוונים להישאר במקום עבודתם מרגישים ביטחון שיוכלו להמשיך להחזיק בעבודה.

בעוד שבקרב היהודים שיעור המעוניינים או המתכוונים לעזוב את מקום עבודתם הוא כרבע, בקרב הערבים מדובר בשיעור כמעט כפול (44%). בקרב היהודים, ככל שהערכת מצבם הכלכלי טובה יותר, פחות מעוניינים לעזוב את מקום עבודתם. מאלה שהגדירו את מצבם הכלכלי טוב 78% אינם מעוניינים לעזוב, מאלה שמצבם בינוני 59%, ומאלה שמגדירים את מצבם רע 45%.

בקרב הערבים, 69% מאלו שהעריכו את מצבם הכלכלי כטוב אינם מעוניינים לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, לעומת אלה שהעריכו את מצבם הכלכלי כבינוני ורע (45% ו-49% בהתאמה).

מדד ״הקול הישראלי״ של מרכז ויטרבי במכון הישראלי לדמוקרטיה נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (764 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!