דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר ומענקים: הושגו סיכומים להסכם קיבוצי ביחידת שע"מ ברשות המסים

ההסכם שייחתם, יהיה בתוקף ל-6 שנים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסכם מאוזן ופורץ דרך עם חזון שמעניק אופק ליחידה" | מנהל רשות המסים ערן יעקב: "הסכם היסטורי שמעניק לעובדים הישגים מרשימים בתקופה קשה"

חתימה על הסכם קיבוצי לעובדי יחידת שע"מ ברשות המסים (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי לעובדי יחידת שע"מ ברשות המסים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר, ההסתדרות, רשות המסים וועד עובדי יחידת שע"מ (שירותי עיבוד ממוכנים), של רשות המיסים, הגיעו להבנות וסיכום דברים לקראת חתימת הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי היחידה.

לפי ההבנות, בהסכם שיהיה בתוקף למשך שש שנים, יינתנו תוספות שכר בהתאם להשלמת פרויקטים וכן יוקם דירוג חדש בשע"מ עבור עובדים במקצועות טכנולוגיים, והצדדים יפעלו לחתימה על הסכם קיבוצי עבור דירוג חדש זה. כל זאת, במטרה לשפר את השירות לאזרח, לאפשר יציבות ביחסי העבודה ולהאיץ תהליכי דיגיטציה בשע"מ. עוד נקבע בהסכם שעובדים שנקלטו בשע"מ עד סוף מרץ 2017 יקבלו במהלך תקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 15% במספר פעימות, בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כן יקבלו העובדים הללו שני מענקים חד-פעמיים. עובדים שנקלטו החל מאפריל 2017 יקבלו בתקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 9%, בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כמו כן יהיו זכאים עובדים אלו למענקי עידוד מצוינות על בסיס תפוקה והערכות עובדים בהתאם למועדים הקבועים בהסכם.

המענקים יינתנו לעובדים שביום החתימה על ההסכם הקיבוצי השלימו לפחות 12 חודשי העסקה באחד הדירוגים: מינהלי, מח"ר, הנדסאים וטכנאים או מהנדסים. המענק הראשון יהיה בסך של 9,000 שקל (ש-4,500 מתוכם יינתנו לזכאים במועד חתימת ההסכם הקיבוצי), והמענק השני יעמוד על 2,000 שקל. מודל מענקי העידוד, כך נקבע, ייקבע על ידי המדינה בתוך שנה מיום החתימה על ההסכם הקיבוצי.כמו כן סוכם כי רשות המסים תקצה בכל אחת משש השנים הקרובות 100 אלף שקל עבור רווחת עובדי שע"מ, וסוכם על שירותים חיוניים שיוחרגו משביתות.יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מדובר בהסכם מאוזן ופורץ דרך. כל הנוכחים פה קיבלו החלטות נכונות, אך לא פשוטות. ההסכם מעניק לעובדי שע"מ תוספות שכר, מענקים, תוכנית לעידוד מצוינות ועוד. עובדי שע"מ יכולים להיות גאים בוועד שלהם שגילה אומץ בלתי רגיל והפגין מנהיגות ומקצועיות. אני מברך את כולם על ההסכם שיעניק ליחידה חזון, אופק ותוחלת".הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן: "הסכם זה הוא אבן דרך משמעותית בעשייה של האגף לטובת שיפור הפריון במשק. ההסכמות מאפשרות גמישות רבה יותר בהעסקת אנשי מיחשוב, ומבטיחות קידום תהליכי דיגיטציה ברשות המסים לטובת שיפור השירות לעצמאים ושכירים במשק".מנהל רשות המסים ערן יעקב: "זה הסכם שמצעיד את רשות המסים קדימה, משתלב בתוכנית האסטרטגית שלה ולוקח אותה למקומות חדשים, לתפיסת הפעלה המבוססת על שירות ואכיפה מתקדמים. מדובר בהסכם היסטורי המעניק לעובדים הישגים מרשימים בתקופה קשה זו. אני מודה לכל העוסקים במלאכה שעשו פה מהפכה אמיתית".יו״ר ועד עובדי שע"מ דודו דורון: ״אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הגיבוי והתמיכה לאורך כל הדרך. האמון ההדדי בין הנושאים ונותנים הביא אותנו לחתימה על הסכם טוב ונכון שיאזן את שע"מ. אני מבקש גם להודות למנהל רשות המסים ערן יעקב, למנהל שע״מ אריה רימיני, למשנה למנהל רשות המסים ומנהל המכס כפיר חן ולחברי הוועד".בחתימת ההסכם מטעם ההסתדרות נכחו גם סמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג וראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר-רהב. כן נכחו  סגן בכיר לממונה על השכר חנן לזימי, רכז תאגידים סטטוטוריים באגף השכר והסכמי עבודה עומר חזן, סמנכ"לית בכירה הון אנושי ברשות המסים אתי גבאי-מורלי, ראש מינהל המכס כפיר חן. ראש תחום הסכמים קיבוציים מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד הילה גבר הייתה מעורבת אף היא במשא ומתן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!