דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ועדת החינוך דנה בקיצור חופשת הקיץ; ארגוני המורים החרימו את הדיון

ארגון המורים והסתדרות המורים מתנגדים להצעה של יו"ר הוועדה שרן השכל, שלפיה חופשת הקיץ תקוצר בחצי, ובמקומה תהיה חופשה מרוכזת בחגי תשרי | יו"ר ארגון המורים רן ארז: "הצעת החוק תוקעת מקלות בגלגלים של המורים שתמיד נעמדו מתחת לאלונקה"

יו"ר ועדת החינוך שרן השכל (צילום ארכיון: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת החינוך שרן השכל (צילום ארכיון: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

חמישה ימי לימוד, קיצור חופשת הקיץ לחודש, חופשה מרוכזת בחגי תשרי, ביטול חופשת ל"ג בעומר וימי אסרו חג, וחמישה ימי חופשה נוספים לבחירה, זה לוח החופשות שמציעה יו"ר ועדת החינוך של הכנסת שרן השכל לבתי הספר והגנים. הוועדה דנה היום (שלישי) בהצעה, וארגוני המורים והסתדרות המורים החרימו את הדיון. בנוסף, משרד החינוך לא ערך דיון מקדים בהצעה כפי שהתבקש.

"הצעת החוק היא פופוליסטית, ונשבות אם היא תעבור", אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז בראיון ל-ynet. "בעניין הזה אין אלוהים. לצערי הרב, דווקא במערכת החינוך המטולטלת, באה השכל, תוקעת מקלות בגלגלים ואומרת למורים היקרים שתמיד תרמו והיו מתחת לאלנוקה: בואו ניקח לכם חודש מהחופשה השנתית שלכם ונפגע בכם".

השכל ביקרה את היעדרותם של ארגוני המורים: "צר לי מאוד שגם יפה בן דויד וגם רן ארז החליטו להחרים את הישיבה ולא לשלוח נציגים. עצוב שהם מסובבים את הגב לדיון בנושא שאמור להיות פתוח וקשוב למורים. זה מראה על חוסר נכונות לשיח, התבצרות בעמדה ראשונית והתנערות מאחריותם לייצוג המורים בנושא כל כך חשוב. לוח החופשות הוא רע למורים, לילדים ולאזרחי ישראל. אנחנו לא נוותר ונמשיך לקדם את הנושא".

ח"כ משה טור פז (יש עתיד) הביע את תמיכתו בהצעה: "כשהייתי מנהל יכולנו להבחין בין התלמידים שבאים מבתים חזקים ושהיו חוזרים לבית הספר ב-1 בספטמבר עם ניצוץ בעיניים, לעומת תלמידים מבתים מוחלשים יותר שלקח כמעט חודשיים עד שחזרו לתלם הלימודי". הוא הוסיף שימי שישי בבתי הספר הם ימים מבוזבזים. "ההצעה רואה את מכלול הצדדים ולא רק צד אחד".

נציג מועצת התלמידים והנוער הארצית רועי ברנר אמר: "תלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים לא צריכים להתאים את ימי החופשה שלהם לימי העבודה במשק, משום שהם לא זקוקים להשגחה בימי החופש. אתם שוכחים את העומס שיש לנו במשך השנה והלחץ הגדול שבו אנחנו נתונים בגלל המבחנים והבגרויות.

"החופש הגדול הוא הזדמנות לפרוק את כל הלחץ וגם אפשרות עבור התלמידים שהם חלשים יותר ללמוד במהלך החופשה וליישר קו".

ח"כ אלון טל (כחול לבן) הציע שיטה דומה לזו שקיימת בניו זילנד, של 10 שבועות לימודים ושבועיים חופש. ברנר אמר שהצעה זו מתאימה בעיניו יותר לתלמידי העל יסודי.

נציגת התאחדות התעשיינים מיכל וקסמן אמרה: "כל יום לא מסונכרן עולה למשק 250 מיליון שקלים, כולל הפסד התוצר והפגיעה בפריון".

מועדי החופשות במערכת החינוך נקבעים בהסכמים קיבוציים בין ארגוני המורים למשרד החינוך. הניסיון לשנות אותם באמצעות חקיקה ללא הסכמה של הארגונים צפוי להיתקל בהתנגדות חריפה מצדם. הוועדה הציעה למשרד החינוך לבצע סקר בקרב המורים על ההצעה.

 

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!