דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ליברמן וטרופר סיכמו על סיוע לעולם התרבות; מטה המאבק: "בושה, נקים אוהל מחאה"

הסיוע יכלול בין היתר תמיכה בשחקנים, עובדי במה, אומנים עצמאיים | בענף האירועים והתרבות מחו על המתווה: "נותנים למי שתמיד מקבל, זה מאבק על החיים שלנו ונלך כאן עד הסוף" | ארגון השחקנים שח"ם: "נוודא שכסף מגיע למי שבאמת צריך"

מחאת אמנים, עובדי הבמות ותעשיית הבידור והתרבות בכיכר רבין, תל אביב (צילום ארכיון: תומר ניוברג/פלאש90)
מחאת אמנים, עובדי הבמות ותעשיית הבידור והתרבות בכיכר רבין, תל אביב (צילום ארכיון: תומר ניוברג/פלאש90)
הדס יום טוב

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו הבוקר (רביעי) על חבילת סיוע לעולם התרבות על החודשים ינואר ופברואר. הסיוע יכלול תמיכה בשחקנים, עובדי במה, אומנים עצמאיים, תמיכה באומנים המופיעים במסגרת סל תרבות והצגות ילדים, מוסדות התרבות והיכלי התרבות. השרים לא נקבו במקורות תקציביים.

במטה מאבק ענף האירועים והתרבות מחו על המתווה: "בושה. ממשיכים לתת למי שתמיד מקבל. החל מהלילה תקום עיר אוהלים מחוץ לביתו של ליברמן – זה מאבק על החיים שלנו ונלך כאן עד הסוף". ארגון השחקנים והשחקניות שח"ם: "ההודעה לתקשורת של משרד התרבות ומשרד האוצר היא התקדמות חיובית אך אלוהים נמצא בפרטים הקטנים".

לפי הסיכום בין השרים, יועברו 28 מיליון שקלים שיועברו למוסדות התרבות הממשיכים העסיק עובדים באופן רציף . 10 מיליון שקלים יועברו לצורך סיוע לאומנים שעובדים תחת סל תרבות ושנפגעו באופן קשה בשל הירידה בפעילויות ובמופעים לילדים בבתי הספר ובכלל, באמצעות רכש מאות מופעים מכלל האומנים על ידי המדינה באופן מיידי.

בנוסף, 50 מיליון שקלים יועברו לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות בכל הארץ. 12 מיליון שקלים יופנו למופעים בדגש על הזמנה וסיוע דרך היכלי התרבות בערים שיש תחתם היכלים.

38 מיליון שקלים יועברו דרך מבחן סל"ע שמשרד התרבות מחדש בשנה זו. יוגדל תקציב הקרן לאומנים במצוקה כך שיעמוד על 6 מיליון שקלים. המשרדים יפעלו להרחיב ככל האפשר את הקריטריונים להגשת בקשה לסיוע כך שיכללו גם עובדי במה. פעילות יום הקולנוע הישראלי תורחב במהלך שנת 2022, לאחר התמתנות התחלואה.

שר האוצר אביגדור ליברמן במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שר האוצר אביגדור ליברמן במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: ״אנחנו פועלים כל הזמן במטרה לשמור על המשק פעיל ומתפקד ולצד זאת מעניקים סיוע לענפים שנפגעים, כך פעלנו למען ענפי התיירות והתעופה וכך אנחנו פועלים כעת בכדי לסייע גם לענף התרבות. אני קשוב לטלטלה שחווים האמנים ואנשי הענף בשבועות האחרונים ובטוח כי רק עולם תרבות פתוח ומלא חיים ישמור על שפיות בקרב כולנו. המתווה שסיכמנו עליו יחד עם שר התרבות והספורט יאפשר למוסדות ולגופי התרבות להמשיך ולפעול תוך שמירה על ההנחיות ולפעול בצורה רחבה יותר עם ירידת התחלואה.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "חבילת הסיוע יוצאת הדופן היא ביטוי לחשיבותה של התרבות והמחויבות שלנו לאנשי עולם התרבות ולצורך לסייע להם לעבור את התקופה הקשה. אנו מחוייבים לעולם התרבות ונמשיך לעמוד לצידו כפי שעשינו עד היום. עשינו כל שיכולנו כדי לסייע גם לאמנים העצמאיים, לאמני הילדים ולעובדי הבמה והמוסדות שיקרים לנו מאו".

תגובת מחאת ענף האירועים והתרבות למתווה: "המתווה שפורסם בדקות האחרונות ע"י הממשלה ובהובלת שר האוצר ושר התרבות הביא לזעם אדיר בקרב ציבור העצמאיים שכן שוב בוחרת הממשלה לתת כספים לגופים מוסדיים שנתמכים על ידה ממילא, תוך שהיא ממשיכה לזנוח ענפים שלמים שחווים 100 אחוזי ביטול בגל החמישי ולא זוכים לכל מענה.

"המצב חמור יותר שכן אותם ענפים ממשיכים לשלם תקורות גבוהות עבור משכורות ותשלומי מיסים, כשהעלויות הללו עלולות להגיע למאות אלפי שקלים החודש, זאת כמובן ללא כל הכנסה", הוסיפו.

מחאת ענף התרבות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90 )
מחאת ענף התרבות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90 )

בהפגנת ארגון השחקנים והשחקניות שח"ם שנערכה אתמול בכיכר הבימה בתל אביב. דרשו המפגינים מתווה לאנשי הבמה, שנפגעים בעקבות ספיגת ביטולים רבים של הופעות וכרטיסים כתוצאה מהחשש ומריבוי הבידודים. יו"ר שח"ם ריקי בליך, אמרה: "אין לנו רזרבות, אין במקצוע הזה במדינה הזו אפשרות לצבור חסכונות או כסף לשים בצד. במקצוע שלנו מה שאנחנו מרוויחים הולך לפה שלנו ולפה של המשפחות שלנו. אנחנו כבר שנתיים חיים בסגר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!