דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

אומיקרון בעולם: מומחים בארצות הברית מעריכים שמספר המתים יגיע ל-300 אלף בחודשיים הקרובים

נגיף ללא גבולות: האומיקרון בארצות הברית גבה 1,700 קורבנות שלשום | יפן ממשיכה להימנע מסגר למרות הזינוק בתחלואה, אבל מגבילה את שעות הפתיחה של המסעדות והברים | הידוק ההגבלות בגרמניה הוביל לפריחה של תעשיית התעודות המזויפות

תור לבדיקות בארצות הברית. "לצערנו, המצב עוד יתדרדר לפני שהוא ישתפר" (צילום: AP Photo/Michael Dwyer)
תור לבדיקות בארצות הברית. "לצערנו, המצב עוד יתדרדר לפני שהוא ישתפר" (צילום: AP Photo/Michael Dwyer)

ארצות הברית

זן האומיקרון מתפשט בקצב מהיר, וברוב המקרים לא גורם לתחלואה קשה. עם זאת, מקרי המוות בארצות הברית מתרבים, ומומחים חוזים שהמספר עלול להגיע בחודשיים הקרובים ל-300 אלף.

מתחילת נובמבר נרשמה עלייה במספר המתים היומי, והוא הגיע שלשום (שני) ל-1,700, עדיין נמוך בהרבה מהשיא בינואר 2021, אז אירעו 3,300 מקרי מוות ביום. גם מספר המתים בבתי האבות החל לטפס לפני שבועיים, אבל הוא עדיין קטן פי 10 מאשר לפני שנה, אז רוב התושבים לא היו מחוסנים. אם התחזיות הפסימיות של המומחים יתממשו, מניין הנפטרים בארצות הברית יגיע ליותר ממיליון כבר בתחילת האביב.

"זן האומיקרון מדבק ביותר, ואנשים רבים הולכים למות ממנו", אמר ג'ייסון סלימי, אפידמיולוג מאוניברסיטת דרום פלורידה. "לצערנו, המצב עוד יתדרדר לפני שהוא ישתפר".

בניו מקסיקו נשלחות ערכות בדיקה ביתיות למשקי בית עניים. במקביל, הלימודים הפרונטליים נמשכים, וקיים מחסור בבדיקות שמציב בסיכון את התלמידים ועובדי ההוראה.

מחלקת הבריאות הודיעה השבוע שיותר מ-400 אלף בדיקות בוצעו. "הנחיתי את המחלקה לרכוש מיליון בדיקות מהירות כל שבועיים, כדי להבטיח שיהיו נגישות לכל אזרח במדינה", אמרה המושלת מישל לויאן גרישם. לדבריה, ריבוי הבדיקות יסייע בתכנית ה"בדוק כדי להישאר" של המדינה, שמאפשרת לתלמידים לא מחוסנים שנחשפו למאומתים להמשיך ללמוד בבתי הספר, בתנאי שאובחנו כשליליים יום אחרי החשיפה.

במקביל, מחוז סנטה פה עבר ללמידה מרחוק השבוע, בשל זינוק חד בתחלואה ומחסור באנשי צוות ובבדיקות.

יפן

הגבלות חדשות יוטלו ממחרתיים על טוקיו ועל עשרות אזורים נוספים במדינה, בגלל גל תחלואה נוסף שפקד אותה. בין השאר, יוכלו ראשי ערים להגביל את שעות הפעילות של עסקי האוכל.

הצוות שמייעץ לממשלה המליץ להטיל את ההגבלות למשך חודש, עד 13 בפברואר, כך אמר השר לשיקום כלכלי דאישירו ימאגיווה, שמנהל מטעם הממשלה את המאבק בנגיף הקורונה. ראש הממשלה פומיו קישידה צפוי להודיע היום על הנחיות חדשות.

עד כה יפן נמנעה מסגרים, ובמקומם הגבילה את שעות הפעילות של מסעדות וברים, אסרה עליהם למכור אלכוהול וחייבה את הציבור לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי. הממשלה קיוותה בדרך זו לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הכלכלית בעסקים.

גרמניה

משטרת גרמניה חוקרת יותר מ-12 אלף מקרים של זיוף תעודות מתחסן, כך הודיעה היום סוכנות הידיעות DPA. לפי הדיווח, מספר הזיופים זינק בדצמבר, עם הידוק ההגבלות על אנשים לא מחוסנים.

העונש לזייפנים ולמשתמשים בתעודות מזויפות עלולים להיקנס, לאבד את עבודתם ואף לרצות עונש מאסר. באחד המקרים, אישה זייפה תעודת חיסון כדי להמשיך לעבוד בבית אבות, גם אחרי שבני משפחתה אובחנו כחיוביים.

הפרלמנט הגרמני צפוי לדון בחובת חיסון בחודשים הקרובים, אף שגורמי ממשל מעריכים שהצעד לא ייכנס לתוקפו בקרוב.

73% מהציבור הגרמני כבר מחוסנים באופן מלא, ו-48% גם במנת הבוסטר. היום שברה גרמניה את שיא הנדבקים היומי שלה, עם 112,323 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, ו-239 מתים מהנגיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!