דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״העובדים מצילים חיי ישראלים״: משפחות מחולצים מחו״ל מצטרפות למחאה במשרד החוץ

הורים ובני משפחותיהם של אזרחים ישראלים שנכלאו בחו״ל וחולצו באמצעות מאמצים דיפלומטיים, בהם יפה יששכר, סיפרו על מסירותם של עובדי המשרד במהלך הימים הקשים שחוו | יששכר מספרת: ״הרגשתי שאני לא לבד במאבק שלי״

המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יפה יששכר, אמא של נעמה יששכר ששוחררה לאחר מאמצים דיפלומטיים מהכלא הרוסי, נרתמת למאבק עובדי משרד החוץ על תנאי עבודתם. בסרטון שפרסמה הודתה לעובדי המשרד על עבודתם, וסיפרה על מסירותם של עובדי המשרד במאמצים לשחרר את ביתה.

"לפני שנתיים בתי הייתה בכלא במוסקבה", אמרה יששכר בסרטון. "הייתי בקשר עם משרד החוץ. במוסקבה פגשתי את הקונסולית יפה אוליבצקי שביקרה את נעמה מספר פעמים והייתה איתי בדיון. לאורך הזמן הגיע למוסקבה גם השגריר יעקב לבנה שהיה מאוד קשוב אלי, אמר שיעמוד לצידנו. זה נתן לי את ההרגשה שאני לא לבד במאבק שלי. יעקב גם ישב איתי שעות במשפט האחרון והגורלי של נעמה. אני עד היום מודה לכל אחד מכם, לכל אחד, גם במשרד החוץ בירושלים".

הסרטון הינו חלק מסדרת סרטונים הצפויים להתפרסם בתקופה הקרובה, ובהם מחולצים ובני משפחותיהם מזדהים עם מאבק עובדי משרד החוץ והעיצומים הנרחבים בהם נוקטים העובדים, במחאה על ההרעה בתנאי העסקתם בשנים האחרונות. בסרטון נוסף שפורסם, נראה פעיל עמותת 'שבת אחים', יונתן מיילס המספר על פעילותם המסורה של אנשי משרד החוץ במאמץ להצלת ילדים נפגעי מלחמת האזרחים ודאע״ש בסוריה ועיראק.

"מאחורי יש ילדים מצפון עיראק שהיו מתים מחוסר טיפול רפואי, והגיעו ארצה לניתוחי לב מצילי חיים בבית החולים שיבא", אמר מיילס. "איך זה קורה שהם נכנסים למדינת ישראל? אנשי משרד החוץ בקונסוליה ברבת עמון עובדים יומם ולילה לאפשר את כניסתם. הרבה פעמים התקשרתי אליהם גם באמצע הלילה והם תמיד היו זמינים. כל הילדים הללו היו מתים ללא עובדי משרד החוץ".

בהמשך ייחשפו בסדרה דמויות מוכרות נוספות שעלו לכותרות בשנים האחרונות, בהקשר של פעילות משרד החוץ לחילוץ ישראלים שנקלעו לתסבוכת במדינות שונות ברחבי העולם. בוועד עובדי המשרד מסבירים היום, "זו הזדמנות חשובה להראות את המחויבות, המסירות והשליחות מכוחם פועלים העובדים למען הציבור הישראלי. עובדים אלו עומדים היום בפני שוקת שבורה כאשר פוגעים בהם באופן קשה בתנאי ההעסקה, בעבודה בכונניות ושעות נוספות ללא תשלום, באי כיבוד הסכמי העבודה שנחתמו עם האוצר ובצעדים נוספים".

כזכור, השבוע ולאחר נתק ממושך של חודשים, התקיימה פגישה בין מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז לוועד עובדי המשרד, אולם לפי שעה לא נמסרו לעובדים בשורות משמעותיות על משא ומתן לפתרון המצוקות הרבות.

"ככל ונידרש, ולמרות שרצינו מאוד להימנע מכך, לא תהיה לנו ברירה אלא להחריף את הצעדים הארגוניים, כפי שהתרענו בפני כלל הגורמים הרלוונטיים לפתרון הסכסוך", אמרו בוועד העובדים. העיצומים כוללים כיום הפסקת רישום הנולדים בשגריריות ארה"ב, בוגוטה וטיבילסי – הערים המרכזיות בהן מתבצעת פעילות פונדקאות, וכן הפסקת הטיפול באשרות העבודה לעובדי סיעוד וחקלאות במנילה, הודו וקטמנדו. שיבושים נוספים שננקטים הם "החלון הקונסולרי" במשרד החוץ בירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!