דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מתיירות ועד לאירועים ומסעדות: ארגוני מחאת העסקים התאחדו ויקימו מאהל מול בית שר האוצר

שורת ארגונים ממגוון רחב של ענפים התאגדו לראשונה מתחילת משבר הקורונה, ויקיימו מחאה מתמשכת מול ביתו של השר אביגדור ליברמן נגד היעדר הפיצוי מהממשלה | ״לא מדברים איתנו, נצא לרחובות״, אמרה אחת מראשי הארגונים

הפגנת בעלי העסקים. ארגוני מחאה ממגוון ענפי מסחר התאגדו ויקימו מאהל מול ביתו של שר האוצר (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת בעלי העסקים. ארגוני מחאה ממגוון ענפי מסחר התאגדו ויקימו מאהל מול ביתו של שר האוצר (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

ארגוני ענפי התיירותהמסעדנות, המסחר, הפנאי, התרבות והאירועים הודיעו (רביעי) בכינוס חירום, על שיתוף פעולה במאבק נגד אזלת ידה של הממשלה בטיפול בהם ב"סדר השקט" של הגל החמישי, והכריזו על הקמת מאהל מחאה משותף מול ביתו של שר האוצר. 

עמותת "מורשת דרך" למורי דרך בתיירות הנכנסת והתאחדות סוכני הנסיעות, מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים, איגוד בעלי העסקים בתחום הכושר, ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", ארגון חנויות האופנה וארגון לה"ב, הודיעו הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים בתל אביב על שיתוף פעולה במאבק וחברו יחד למאבק נגד הממשלה, שלדבריהם, מתעלמת ממצוקתם, ובשעה זו מקימים מאהל מחאה משותף מחוץ לביתו של שר האוצר אביגדור ליברמן 

מדובר בפעם הראשונה מאז התפרצות הגל הראשון של נגיף הקורונה שארגונים רבים כל כך מתחומים מגוונים מודיעים על שיתוף פעולה. לדבריהם, החלטת הממשלה הנוכחית שלא להכריז על סגר באופן רשמי למרות שבפועל פעילותם נפגעת, הביאו לאיחוד הארגונים. בנוסף, הכריזו המשתתפים שאל המתחם צפויים להצטרף בימים הקרובים עוד ארגונים ועצמאיים שנפגעים מהמדיניות. 

"הממשלה מתעלמת מהפגיעה שאנחנו סופגים פעם אחר פעם", אמר יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים נועם לוי. "אנחנו נמצאים עם אפס הכנסות והוצאות כבדות ואנחנו לא יכולים להתקיים ללא סיוע". 

"אנחנו מדברים על 100% ירידה", הוסיף אלירן ברדוגו, מפיק האירועים וממובילי מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים. "גם אם נחזור במרץ, ייקח לנו עוד כמה חודשים, אז 2022 הלכה לעזאזל. אנחנו לא נתמכים, וזה עצוב שהגענו לקטסטרופה שעוד פעם יש בקשות לסלי מזון. אף אחד לא מדבר איתנו, לא סופרים אותנו". 

לנה דרובצ'בסקיסגנית יו"ר עמותת "מורשת דרך" למורי הדרך בתיירות נכנסת, אמרה בדמעות כי למורי הדרך לא נשאר מה לדמם. "המדיניות שאומרת שעסקים לא יפוצו היא בלתי נסבלת. אנחנו עומדים ברחובות כבר כמעט שנתיים ומתחננים שמישהו ישמע. כל בית בישראל צריך לפחד מהרגע שבו יסגרו לו את העבודה, ייקחו לו הכול וישאירו אותו להתמודד. הילדים שלנו משלמים את המחיר, לא עוד. אנחנו נצא לרחובות עד שנקבל את כל מה שמגיע לנו". 

"ענף התיירות פצוע ומדמם כבר קרוב לשנתיים. החל מיולי נותרנו בלי שקל סיוע. ההצהרות על סיוע לענף התיירות זה פייק ניוז", הוסיפה טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי וסוכני הנסיעות. "סוכני נסיעות אוכלים את החסכונות של עצמם ועוד שנייה מגיעים לפת לחם". 

"יש פה מדיניות של פקידי האוצר שמודיעים על מענקים, אבל הם מוודאים ששקל לא יגיע ליעדו. אנחנו בדקה ה-93. העסקים שבורים, אין יותר רזרבות. תתעשתו היום", אמר ירון סלע, יו"ר איגוד בעלי העסקים בתחום הכושר. דני אלחרר, נציג חנויות האופנה הקטנות הוסיף כי הממשלה שורפת את העסקים הקטנים. "ליברמן, בנט, וסער  אנחנו לא נשכח לכם את מה שאתם עושים לנו היום, אתם תלכו הביתה", הצהיר. 

תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", הוסיף שבעקבות החשש וההפחדות הלקוחות מדירים רגליהם מהמסעדות. "אנחנו מצפים מהממשלה שתהיה מערכת שיודעת לפצות בזמן אמת כדי לאפשר לנו לעבור את המשבר", דרש. 

גם רועי כהן, נשיא 'להב', הדגיש כי העצמאיים צריכים להיחשב אזרחים שווי זכויות. "נמצאים כאן אנשים שהפרנסה שלהם נגדעה והיא לא קיימת. האנשים האלה צריכים עכשיו פיצוי. אני קורא לממשלה – תתעשתו מהר. הבטחתם שינוילא נוותר ולא נעצור. עד שיגיע פיצוי עכשיו ומיד". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!