״מחוץ לנמל אשדוד יש רק 12 אוניות שממתינות״, אמר היום (חמישי) מנכ"ל הנמל משה זנה בכנס התעשייה והייטק באילת של התאחדות התעשיינים. זנה אמר את הדברים על רקע כוונת המדינה לפרוק בנמלים החדשים אוניות ׳מטען כללי׳ (שלא נכנס במכולות, ופריקתו ממושכת יותר) בניגוד להסכמים עם ההסתדרות והנמלים הקיימים.
״נמל זה סוג של מפעל שנפרקים ונטענים בו אוניות. זה שטח תפעולי מאוד מאתגר״, אמר זנה, ״לצערי, יש נטייה להציג חצי תמונה. צריך להסתכל בעולם ולראות שזו בעיה בכל העולם. תורים בנמלים זה לא סיפור של נמל אשדוד או נמל חיפה וצריך להכיר בזה. מחוץ לנמל אשדוד יש 12 אוניות, זה הכל. בזה הרגע מעל 20 אוניות נפרקות בנמל אשדוד. להציג תמונה כזו שחורה זה לא מאוזן״.
״הקמנו חממה בנמל אשדוד לפני כשנה וחצי, קלטנו 40 סטרטאפים מטובי המוחות במדינת ישראל, שעזרו לנו למצוא פתרונות טכנולוגיים לקדם ולייעל את העבודה הנמלית״, סיפר זנה. ״השקענו מעל 2 מיליארד שקל על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיכניסו עוד השנה ויאפשרו פריקה מתקדמת שתהפוך את נמל אשדוד לאחד הנמלים המתקדמים בעולם״.
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר אתמול שהוא תומך בהחלטת הממשלה לאפשר לנמל המפרץ לפרוק מטען כללי. ״הגיע הזמן שהממשלה ומשרד התחבורה יתערבו״, אמר תומר, ״כלל הנמלים בישראל צריכים לפרוק מטען כללי ולהקל על העומס״.