דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

הבידודים במערכת החינוך יבוטלו בחמישי, ויוחלפו ב-2 בדיקות ביתיות בשבוע לכל ילד

לפי תכנית 'בודקים ולומדים' שהציגו רה"מ בנט ושרי הבריאות והחינוך, כל ילד מגיל לידה עד 18 ייבדק בבדיקת אנטיגן ביתית פעמיים בשבוע באחריות הוריו | הבדיקות יחולקו למשפחות בחינם

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
מיכל מרנץ
דפנה איזברוך
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום על ביטול הבידודים במערכת החינוך מגיל לידה עד 18 החל מחמישי הבא, והחלפתם בדרישה שכל תלמיד ייבדק בבדיקה ביתית פעמיים בשבוע, באחריות הוריו. הבדיקות יירכשו על ידי הממשלה ויחולקו להורים בחינם.

רה"מ אמר את הדברים בהצהרה משותפת עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ. לדבריו, "המתווה משותף לדעת כולם, כולל שרת החינוך והבריאות. הבדיקות יסייעו גם להפחית את התחלואה. יש אור בקצה המנהרה, בעוד קצת פחות משבוע הלימודים חוזרים לסדרם. אנחנו בישורת האחרונה, עוד קצת ונעבור את זה ביחד".

לפי מתווה התכנית 'בודקים ולומדים', כל ילד במסגרת חינוכית ייבדק פעמיים בשבוע בבדיקות עצמיות בביתו – ביום ראשון בבוקר לפני היציאה ללימודים, וביום רביעי בבוקר. ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת לעת לכלל התלמידים, ללא תשלום. המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים בגני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות ופנימיות.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים, וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית, התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית, התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה, בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן, ובכל מקרה הבידוד יסתיים ביום ה-7 אם אין תסמינים ביומיים האחרונים, או בסיום התסמינים.

במשרד הבריאות הדגישו שתלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

לדברי בנט: "בשבועות האחרונים כמעט כל ההורים בישראל חווים מצוקה. גל האומיקרון מגיע לשיא שלו, מספר המאומתים גדול וכך גם מספר המבודדים גם בקרב הילדים וקשה לקיים שגרה כזו. אני קשוב למצוקה, אבל אנחנו נזהרים מאוד בכל מה שקשור לבריאות הילדים שלנו ולכן חיכינו. חיכינו לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם שנמצאים בשיא הגל, ללמוד מהם. וידאנו ואנחנו ממשיכים לוודא שאנחנו על קרקע בטוחה מבחינת סיכוני האומקרון לילדים.

רה"מ הוסיף ש"בימים האחרונים קיימתי דיונים יסודיים עם מערכת הבריאות והחינוך, שורה של מנהלי בתי החולים לילדים במטרה לראות איך אפשר להחזיר את הילדים ללימודים, לעשות זאת בטוח ובזהירות. הערב יש לנו בשורה, ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן סדיר ורציף".

בנט ציין ש"דאגנו להעביר שלוש בדיקות חינם לתלמיד בישראל, ובימים הקרובים נעביר עוד מיליוני ערכות בדיקה חינם להורים. המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים הזקוקים למסגרת ולשגרה. המהלך דורש גם אחריות אישית, להקפיד ולבצע את הבדיקות כמו שצריך, אם הילד חולה או יש סימפטומים ובדיקה חיובית – לא לשלוח את הילדים לביית הספר או לגן."

לדברי בנט גל האומיקרון קרוב לסיומו וצפוי להיות קשה פחות מגלים קודמים. "את גל האומיקרון נצלח עם מינימום פגיעה בחיי אדם. סימנו את מטרתנו שמירה על הכלכלה פתוחה. בזכות החלטות טובות ומהירות בתחילת הדרך, הצלחנו להתכונן בצורה הכי טובה בעולם, לחסן כ-600 אלף מבוגרים בחיסון רביעי, להביא תרופות ולשמור על האוכלוסיות הפגיעות. יש מאומת כמעט בכל בית, אבל צריך לומר את האמת – האומיקרון פחות אלים והגל הזה יסתיים מהר יחסית לגלים קודמים."

הורוביץ: "החיים לצד הקורונה הם גם לימודים לצד הקורונה"

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "המהלך הזה הוא מהלך ישיר של אותה אסטרטגיה שהובלנו מלפני חצי שנה. שמירה על הבריאות לצד שמירה על המשק. גם בגל הזה בחרנו בדרך המורכבת ביותר: בלי סגרים. החיים לצד הקורונה הם גם לימודים לצד הקורונה. איפה שאפשר להקל על הציבור, איפה שאפשר לאזן בין המשק והחינוך נעשה את זה".

הורובית הדגיש ש"אנחנו רואים חשיבות גדולה מאוד בשגרה הרציפה בבתי הספר. בריאות וחינוך הם לא תחומים נפרדים. לצערנו ראינו את ההשפעה של הסגרים על מערכת החינוך, שהובילה הממשלה הקודמת. אנחנו רואים עלייה במצוקות נפשיות של בני נוער. גם בגל הדלתא עמדנו על כך ששנת הלימודים תפתח, אין ספק שזה היה הדבר הנכון לעשות".

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון: "עיני התלמידים המורים וההורים נשואות אלינו בימים האחרונים. ביטול הבידודים הם הדבר הצודק והנכון ביותר עבור וההורים וצוותי החינוך. קיבלנו החלטה אמיצה, לחיות לצד הקורונה. מחובתנו להציל כל ילד וילדה שעברו מצוקות בשנתיים האחרונות. כל ילד שהולך לבית הספר הוא ילד שאנחנו מצילים, לא פחות מזה".

איגוד רופאי בריאות הציבור: "המבחן יהיה בביצוע, ובמענה למקרים חריגים כולל ילדים ומורים בסיכון  גבוה"

באיגוד רופאי בריאות הציבור בירכו על שינוי מתווה הבדיקות וביטול הבידודים. "מתווה זה, ברוח הצעת האיגוד מלפני שבוע, דומה למודל במדינות אחרות, ומאזן נכונה בין הצורך במסגרת לימודים יציבה בצד צמצום הסיכון מהקורונה", נאמר בהודעת האיגוד.

באיגוד הדגישו ש"המבחן של כולנו, של המערכת ושל הציבור, יהיה בביצוע ובמענה למקרים חריגים כולל ילדים ומורים בסיכון גבוה. יש לבחון צעדים כדוגמת חלוקת מסכות N95 לילדים בסיכון גבוה."

בנוסף אמרו באיגוד ש"במקביל, יש לבחון כל העת באופן מקצועי שינויים נוספים במדיניות בהתאם לאסטרטגיה של חיים עם הקורונה, לרבות נושא התו הירוק והתועלת בהסגר למגעים מבוגרים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!