דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

''ההנחה שלנו היא שהמעסיק יודע על העובדים יותר ממה שהוא צריך לדעת"

לדברי היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות בוועידת התאחדות התעשיינים, הרשות תפרסם מסקנות מפרשת NSO גם בהקשר של יחסי עבודה

היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד ראובן אידלמן בוועידת העסקים וההייטק של התאחדות התעשיינים (צילום: אורן דולב
היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד ראובן אידלמן בוועידת העסקים וההייטק של התאחדות התעשיינים (צילום: אורן דולב
הדס יום טוב

"נושא הפרטיות במקום העבודה הולך להיות הדבר המרכזי שהרשות תעסוק בו בשנה הקרובה", כך אמר היום (שישי) היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד ראובן אידלמן, במסגרת ועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים באילת.

במהלך פאנל בנושא הגנה על הפרטיות, התייחס אידלמן לפרסומים האחרונים על פעולות סייבר מול אזרחים ישראלים והסערה שעורר השימוש המשטרה בתכנות ריגול של NSO. אידלמן אמר שיבדוק את החשדות, ובקרוב יוסקו מסקנות, גם בהקשר של יחסי עבודה.

פאנל בנושא הגנה על הפרטיות בוועידת העסקים וההייטק של התאחדות התעשיינים (צילום: אורן דולב)
פאנל בנושא הגנה על הפרטיות בוועידת העסקים וההייטק של התאחדות התעשיינים (צילום: אורן דולב)

"ההנחה שלנו כיום היא שהמעסיק יודע על העובדים שלו המון, יותר ממה שהוא צריך לדעת", טען, "השאלה היא איך הוא מגן על המידע הזה והאם הוא עושה שימוש במידע הזה לרעה".

עו"ד מיכל וקסמן חילי, מנהלת אגף העבודה בהתאחדות התעשיינים, התייחסה בדיון לחוק המידע הפלילי, שצפוי למנוע ממעסיקים את האפשרות לבדוק האם לעובד או מועמד לעבודה יש עבר פלילי. לטענתה מדובר בחוק מסוכן, שהתעלם מהחלטת בית המשפט העליון על האיזון העדין בין זכות המעסיק לדעת את עברו הפלילי של מועמד לעבודה לבין פרטיותו של אותו מועמד.

"המחוקק ראה לנגד עיניו אך ורק את זכותו של אדם לפרטיות", הסבירה, "זאת בעוד שכמו כל זכות גם היא חייבת באיזונים ובהתחשבות באינטרסים לגיטימיים אחרים. אנו שוקדים בימים אלה על תיקונו".

היועצת המשפטית של זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, דבורה ספיר אליעזר, התייחסה למקרה הפרת הפרטיות החמור של חברת H&M בחו"ל. ענקית האופנה הבינלאומית נקנסה בסכום של 35 מיליון אירו אחרי שאספה והשתמשה במידע על העובדים שלה משיחות טלפון פרטיות.

"הם אספו והשתמשו במידע באופן לא חוקי ועל פיו החליטו מי יקודם, מי לא יקודם, מי באמת חולה ומי לא ועוד", סיפרה. "אין ספק שבמקרה זה היה שימוש לרעה במידע ומה שאנחנו יכולים ללמוד מהפסיקה, זו הבחינה של הדברים הכי בסיסיים כגון הלגיטימיות של איסוף מידע על העובדים, מידתיות ושקיפות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!