דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הבידוד למי שנחשף למאומת הוא בפועל 4 ימים, אבל משרד הבריאות לא הודיע על כך לציבור

הצו לקיצור הבידוד שנכנס לתוקף ביום ד' האחרון מאפשר להיבדק בבוקר היום ה-5 לבידוד ולסיים אותו | המשמעות: מאות אלפי ילדים יכולים לחזור מוקדם יותר למוסדות החינוך

גן ילדים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חן לאופולד/פלאש90)
גן ילדים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חן לאופולד/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הבידוד לאנשים שנחשפו לחולה קורונה מאומת ומחויבים בבידוד הוא בפועל 4 ימים, בניגוד לחלק מפרסומי משרד הבריאות בהם נכתב שהוא צריך להימשך 5 ימים. רה"מ נפתלי בנט הודיע שהבידודים במערכת החינוך יבוטלו לחלוטין מחמישי הקרוב, אך עד אז, המשמעות היא שמאות אלפי ילדים יכולים לחזור מוקדם יותר למוסדות החינוך מבידוד. בנוסף, גם אנשים שלא התחסנו יכולים לסיים את הבידוד מוקדם יותר מבלי שהם מודעים לכך.

בפרסום הראשוני של המשרד נכתב כי אדם שאינו מוגדר מחוסן או מחלים לפי הגדרות משרד הבריאות, שנחשף לחולה קורונה מאומת, צריך להיות בבידוד למשך 5 ימים, כאשר יום החשיפה מוגדר כיום ה-1. בנוסף נכתב כי "ביום החמישי בערב" יש לבצע בדיקת קורונה מפוקחת ואם התוצאה בה שלילית ניתן לסיים את הבידוד.

אך למעשה, בתקנות הרשמיות (צו בידוד בית) וגם באתר המשרד, נכתבה הוראה אחרת: "אדם המצוי בבידוד יוכל לסיים את תקופת הבידוד אם לא היו לו תסמינים עד לקבלת ממצא שלילי בבדיקה שבוצעה לכל המוקדם במהלך היום החמישי לתקופת הבידוד". כלומר, הבדיקה צריכה להתבצע ביום החמישי, בכל שעה ביום, גם בבוקר.

עבור אנשים מתחת לגיל 60 ושאינם בקבוצות סיכון, הבדיקה הנדרשת ליציאה מבידוד היא בדיקת אנטיגן מפוקחת, שהתוצאה אליה מתקבלת בתוך 15 דקות. כלומר, ניתן להיבדק ביום ה-5 לבידוד בשעה 7:00 בבוקר, לקבל תשובה שלילית ולסיים את הבידוד.

המשמעות עבור ילדים במערכת החינוך, שעדיין נדרשים לבידוד השבוע, היא שהם נדרשים להיות בבידוד 4 ימים בלבד מזמן החשיפה, וביום החמישי הם יכולים להיבדק בבוקר ולחזור לגן או לבית הספר.

התרשים המטעה של משרד הבריאות זכה לתפוצה רחבה בקבוצות ווטסאפ של הורים ומוסדות חינוך. מוסדות חינוך רבים הודיעו להורים על הטעות, וחידדו שאפשר להיבדק כבר בבוקר היום החמישי לבידוד ולסיים אותו. כאמור, באתר משרד הבריאות מופיעה ההוראה המעודכנת, אך המשרד לא טרח לפרסם הבהרה בעניין לציבור.

עם זאת, אנשים מעל גיל 60 או בקבוצת סיכון צריכים לבצע בדיקת PCR החל מ-72 שעות ממועד החשיפה, ובדיקה נוספת ביום החמישי לבידוד, ורק עם קבלת התוצאה יכולים לסיים את הבידוד. זמן ההמתנה לקבלת תוצאת בדיקות ה-PCR הציבוריות עומד על יום או יומיים, ורק לאחריו ניתן לסיים את הבידוד.

במשרד הבריאות לא הגיבו לפניית 'דבר' בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!