דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר האוצר מפצל את המחאה; נציג חדרי הכושר: ״השר אמפתי״, נציג ארגוני העצמאים: ״פוליטיקה של הפרד ומשול״

אביגדור ליברמן נפגש עם נציגים מהמגזר העסקי ואמר בסוף הפגישה שהאוצר ימשיך לעקוב אחר הירידה במחזורים בחודשיים הקרובים | נציג המסעדנים: ״אין שיח קונקרטי לקידום פיצויים, אנחנו בחובות״

פגישת שר האוצר עם נציגים מהמגזר העסקי (צילום: דוברות משרד האוצר)
פגישת שר האוצר עם נציגים מהמגזר העסקי (צילום: דוברות משרד האוצר)
הדס יום טוב

שר האוצר נפגש אתמול (ראשון) עם נציגים מהמגזר העסקי וענפים שונים במשק לאחר מחאה בשבוע שעבר מול ביתו ובית ראש הממשלה. בסוף הפגישה פרסם ליברמן הודעה: ״אני מבין שישנה פגיעה מסוימת בחלק מהעסקים, אבל חשוב לי להיות גלוי בפניכם כי הסיוע הפעם חייב להיות ממוקד בעסקים שנפגעו, לא נפקיר אף אחד ונפעל באופן אחראי והוגן״.

״בחודשיים הקרובים נמשיך לעקוב אחר המצב״, אמר ליברמן לנציגים בפגישה, ״ואחרי הגשת דוחות המע״מ ונבחן נתונים כלכליים נוספים במטרה לקבל החלטות נכונות עבור העסקים והמשק״.

נציגי המגזר העסקי שנכחו בפגישה אמרו שהיתה פגישה טובה, אלה שנשארו בחוץ ולא הוזמנו תקפו את שר האוצר וראש הממשלה. ״בימים אלו על משרד האוצר להעניק ודאות למסעדנים ולעסקים קטנים במשק״, אומר תומר מור, נציג המסעדנים בתגובה לפגישה, ״אנחנו מבינים שאין שיח קונקרטי לקידום מתווה. עוד חודש נקווה שהמשק כבר יחזור למסלול, אבל  אז באוצר פתאום יטענו שהמשק תיקן את עצמו.

ח״כ אביר קארה. ״בזמן שעסקים קורסים, סגן השר אביר קארה עושה פוליטיקה קטנה על הגב של העצמאים והעסקים הקטנים״ (קרדיט צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ)
ח״כ אביר קארה. ״בזמן שעסקים קורסים, סגן השר אביר קארה עושה פוליטיקה קטנה על הגב של העצמאים והעסקים הקטנים״ (קרדיט צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ)

״בפועל חודש ינואר הוא מהקשים למסעדנים עם ירידה של מעל 50% בהכנסות שמצטרף לחודשים של משבר כלכלי וחובות שעדיין קיימים. משרד האוצר חייב לתת מענה למתווה תשלום מידי ומתווה עתידי שגם בגלים הבאים ידעו המסעדנים מה רשת הביטחון שיש להם במקרה של פגיעה״.

מור לא הוזמן לפגישה עם שר האוצר היום, גם לא לזו שתערך מחר עם ראש הממשלה בנט. נציגי לשכת ארגוני העצמאים בישראל (להב) לא הוזמנו גם הם לפגישות. ״בזמן שעסקים קורסים, סגן השר אביר קארה עושה פוליטיקה קטנה על הגב של העצמאים והעסקים הקטנים״, אמרו בלשכת ארגוני העצמאים, ״מחר תתקיים פגישה אצל ראש הממשלה בנט עם מספר מצומצם של ראשי ארגונים ובעלי עסקים. נשאלת השאלה מה עם מורי הדרך, התיירות הנכנסת, השחקנים מענף התרבות, מורי התל״ן, האטרקציות וענפים שלמים שקורסים שהינם חלק מלהב.

״סגן השר קארה נוקט בגישת הפרד ומשול. אם היה מעוניין בישיבה מקצועית היה דואג שיוזמנו ראשי המגזר העסקי שיש בידם את הנתונים והדרכים לפתרון. להב שהינה ארגון הגג של העצמאים ובעלי העסקים בישראל רואה בפגישה הזו פגישה פוליטית ולא מקצועית, שמיועדת ככל הנראה לתקשורת בלבד כי ממילא הכול נסגר אצל שר האוצר ואגף התקציבים באוצר ולא בפגישה שנועדה לפרוטוקול ותמונה בלבד״.

״השר היה אמפתי, הקשיב והבין״, אומר ירון סלע יו״ר ארגון בעלי העסקים בענף הכושר שהשתתף בפגישה, ״ישבו שם שלושה שרים, לא הרגשנו שמורחים אותנו. השרים הבטיחו שב-19 לפברואר, כשיהיו להם נתונים, יקום צוות שייבחן את הפגיעה. ״ליברמן הבטיח שיטפל בענף התיירות באופן יחידני ונקודתי״, הוסיף סלע. בכך קיבלו למעשה נציגי המוחים את עמדתו הראשונית של ליברמן עם התפרצות האומיקרון כי מתווה פיצויים כלשהו ייבחן רק לקראת סוף הרבעון.

בפגישה שערך שר האוצר הוא התגאה במדיניות היעדר רשתות הביטחון בה נהגה הממשלה הקודמת. ״אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, אבל ניגשנו לגל הזה ערוכים יותר מהגלים הקודמים״, אמר ליברמן, ״קיבלנו בממשלה הזו החלטות דרמטיות שהביאו להבראת המשק, ביטלנו את החל״ת והודענו שלא יהיו סגרים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!