דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות תסייע לאל על ב-10 מיליון שקלים נוספים: ״לחיזוק העובדים ואיתנות החברה״

ההלוואה, ללא ריבית ומועד פרעון, ניתנת לאל על כחלק מהמדיניות של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לסייע לענף התעופה שנפגע קשה בקורונה | הכסף ישמש בין היתר לפיצויים מוגדלים ל-300 עובדים שיפרשו מרצון

מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי  פלאש 90)
מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תעניק לאל על הלוואה בסך 10 מיליון שקלים מהקרן לסיוע לעסקים במצוקה שבבעלותה, זאת אחרי שכבר העמידה בעבר לחברה הלוואה בשיעור דומה. הסיוע ניתן כחלק ממדיניות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לסייע לענף התעופה שנפגע קשות בתקופת הקורונה.

ההלוואה תצטרף לסיוע הממשלתי על סך 37 מיליון שקלים שניתן לאל על בעקבות גל האומיקרון. הסיוע הממשלתי מורכב מהלוואות ל-3 שנים ללא ריבית, ותשלום עבור הוצאות דלק עתידיות. במסגרת ההסכמות עם האוצר, התחייב בעל השליטה בחברה להזרים לה בהדרגה 30 מיליון דולר נוספים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. ״ההסתדרות והעומד בראשה ממשיכים לחבק ולאמץ את ענף התעופה ובראשו אל על״ (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. ״ההסתדרות והעומד בראשה ממשיכים לחבק ולאמץ את ענף התעופה ובראשו אל על״ (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

הסיוע ההסתדרותי לחברה מוגדר כהלוואה ללא ריבית וללא מועד פירעון קבוע מראש. סכום זה נועד, בין היתר, על מנת להבטיח תשלום פיצויים מוגדל בשווי 200% לכ-300 פורשים מרצון במסגרת מאמצי ההתייעלות עליהם הודיעה אל על לפני כשלושה חודשים.

כנגד ההלוואה תוקצה אגרת חוב הניתנת להמרה למניות החברה לקרן לסיוע למפעלים במצוקה, שיתר תנאיה יהיו דומים לאלו שיוקצו לה מהמדינה במסגרת ההסכמות.

"ההסתדרות והעומד בראשה ממשיכים לחבק ולאמץ את ענף התעופה ובראשו אל על", אומר יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ל׳דבר׳. "ההסתדרות תמכה בעבר בחברה ב-10 מיליון שקלים וממשיכה לתמוך בה בעשרה מיליון שקלים נוספים.

״הכספים האלה מיועדים לפרישה מוקדמת של עובדים ולפיצויים מוגדלים של עובדים, כך שהכספים מיועדים ישירות לטובת העובדים הפורשים ולחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה".

מנכ"ל אל על, אביגל שורק, הודה להסתדרות: "תודה מיוחדת לארנון בר-דוד על הסיוע והדאגה הכנה לעובדים והבטחת מקום הפרנסה שלהם".

בהודעה שפרסמה אמש אל על נכתב: "לאחר משא ומתן מואץ, שנוהל ברוח טובה ומתוך הכרה בחשיבותה האסטרטגית של חברת אל על לביטחון הלאומי, ובהמשך להחלטת הממשלה בדבר סיוע לחברות התעופה – נחתם היום הסכם הסיוע וזאת על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות זן האומיקרון".

יו״ר אל על, עמיקם בן צבי: "אני מבקש להודות לראש הממשלה, לשרת התחבורה, לשר האוצר ולשר התיירות, על התמיכה. תודה מיוחדת לבעלת השליטה על העמידה לצד החברה באחת משעותיה הקשות ועל כך שהזרימה עד עתה סכום של כ-800 מיליון שקל.

״אני משוכנע שאנו ניצבים בפני תקופה חדשה שתאפשר לחברת אל על להמריא מחדש, לצמוח ולהצליח, דבר שיוביל גם לשגשוג ורווחה למשק הישראלי״.

האסיפה הכללית של בעלי המניות באל על תתכנס ביום ראשון הקרוב על מנת לאשר את ההסכמות עם המדינה, הכוללות בין היתר מכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!