דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור נפטרה בגיל 74

נאור כיהנה בתפקיד בין השנים 2015 ו-2017 | בחודשים האחרונים עמדה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון | היא תובא למנוחות מחר בשעה 12:00 בירושלים

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור הלכה היום (שני) לעולמה בגיל 74. היא תובא למנוחות מחר בשעה 12:00 בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

נאור כיהנה בתפקיד הנשיאה בין השנים 2015 ו-2017 והייתה שופטת בית המשפט העליון משנת 2003. מאז חודש יוני השנה עמדה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון.

נאור שנולדה בירושלים, שירתה בצה"ל כמורה חיילת בקריית גת. ב-1971 סיימה בהצטיינות את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. התמחתה בעריכת דין אצל שופט בית המשפט העליון, משה לנדוי.

ב-1980 מונתה לשופטת בבית משפט השלום בירושלים. ביום הראשון לכהונתה כשופטת פסלה את עצמה מלדון במשפט של תושבי ימית שהפגינו מול בית ראש הממשלה, לאור האפשרות שבעלה, אריה נאור, יוזמן להעיד במשפט. בשנת 1989 מונתה לשופטת בבית המשפט המחוזי, שם הייתה חלק מהרכב השופטים שהרשיע את אריה דרעי בפלילים.

משנת 2001 כיהנה כשופטת בבית המשפט העליון בפועל עד למינוי הקבע ב-16 ביוני 2003. באפריל 2012 בחרה בה הוועדה לבחירת שופטים לתפקיד המשנה לנשיא בית המשפט, מינוי שנכנס לתוקף עם פרישתו של המשנה הקודם, השופט אליעזר ריבלין. בינואר 2015 החליפה נאור את אשר גרוניס כנשיאת בית המשפט העליון, ונשארה בתפקיד זה עד לפרישתה בסוף שנת 2017.

הייתה נשואה לאריה נאור, שהיה מזכיר הממשלה בתקופתו של מנחם בגין. לזוג שני בנים תאומים.

"מדינת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתה בטרם עת של השופטת מרים נאור", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג. "השופטת מרים נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר".

"גם הציבור נחשף למעלותיה ביתר שאת כשעמדה לאחרונה בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון. תנחומיי הכנים לאהוב ליבה פרופסור אריה נאור ולכל משפחתה, מוקיריה ואוהביה. יהי זכרה ברוך", סיכם.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל".

"שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון", הוסיף, "מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע גם הוא צער על מותה של נאור. "השופטת נאור היתה דמות מופת, מגדלור של צדק, חכמה וערכים, אשר תרומתה לעולם המשפט לא תסולא בפז", אמר. "מורשתה המרשימה, בין היתר, בקידום דיאלוג ושמירה על האיזונים הראויים בין הרשויות, במחויבותה לחברה שוויונית והוגנת בישראל ולקידום ערכים של אמת וצדק, תישאר עמנו לעד".

יו"ר האופזיציה ח"כ בנימין נתניהו (הליכוד) אמר כי "רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו מעומק ליבנו לפרופ׳ אריה נאור, לבנים מיכאל ונפתלי ולכל משפחת נאור. לשופטת נאור הייתה מחוייבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים".

פורום משפחות אסון מירון התייחס לפטירתה של השופטת מרים נאור ז"ל: "השופטת נאור שימשה נקודת אור בעבור אלה שחרב עליהם עולמם באסון הנורא במירון, בתקווה שתוציא אמת וצדק במסגרת הוועדה בראשה עמדה. אנו המומים וכואבים את לכתה, יהי זכרה ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!