דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

570 ש״ח ליום: התשלום עבור בידוד לעצמאים יגדל ויחול גם על מאומתים

החוק יתוקן: התשלום היומי יגדל ב-33%, גם עצמאים שנדבקו בקורונה יקבלו דמי בידוד אך בינואר בלבד | לפי המתווה כל עצמאי זכאי לארבע ימי בידוד בינואר

הפגנת העצמאיים מול ביתו של בנט ברעננה (צילום: רוזנבאום תקשורת)
הפגנת העצמאיים מול ביתו של בנט ברעננה (צילום: רוזנבאום תקשורת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה הכינה היום (שני) את הצעת החוק לתשלום דמי בידוד לעצמאים לקריאה ראשונה במליאה. עצמאים ששהו בבידוד בין ה-21 בדצמבר לסוף חודש ינואר יהיו זכאים לדמי בידוד גם במידה ונמצאו חיוביים לקורונה. סכום יום הבידוד הועלה לבקשת הוועדה ל-570 שקלים ליום.

ככלל, הזכאות לתשלום דמי בידוד נקבעה רק בגין ימי בידוד של עצמאים שלא נמצאו מאומתים, ורק בגין שלושה ימי בידוד בכל תקופת בידוד – ובכלל זאת יהיו זכאים גם לתשלום רטרואקטיבי החל מיולי 2021.

על רקע הקפיצה בשיעורי החיוביים בתקופת התפרצות זן האומיקרון, נקבע כי בתקופה שבין ה-21 בדצמבר ל-31 בינואר יהיו זכאים עצמאים שנכנסו לבידוד לתשלום בגין ארבעה ימים בתקופת בידוד – וכן נקבע שבתקופה זו יהיו זכאים גם במידה ונמצאו חיוביים לקורנה.

בתחילת הדיון, ביקש האוצר לקבוע הוראת שעה זו לחודש ינואר בלבד, אולם הנתונים שהציג משרד הבריאות לימדו שגל האומיקרון החל כבר ב-20 בדצמבר, ולפיכך דרשה יושבת ראש הוועדה, ח"כ אפרת רייטן (עבודה) את הרחבת תחולתה החל מה-21 בדצמבר.

"לעצמאים אין מענה סוציאלי לימי מחלה" הסביר נציג האוצר. לדבריו, עובדים שכירים חיוביים זכאים כיום לתשלום תמורת ימי מחלה צבורים. "מבחינתנו השכירים יכולים להסתפק במנגנון הביטחון הסוציאלי שקיים להם".

עוד נקבע כי גם עצמאים שנדרשו בבידוד כתוצאה משהייה בחו"ל לרגל עסקיהם יהיו זכאים לדמי בידוד, בדומה לשכירים ששהו בחו"ל בשליחות המעסיק.

לבקשת מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, נקבע כי עצמאים יוכלו להגיש תביעותיהם לתשלום דמי בידוד בתוך חצי שנה מפרסום החוק או מתקופת הבידוד שלהם. שפיגלר הבהיר כי הביטוח הלאומי יפרסם ברגע שיהא ערוך לקבלת התביעות, והאריך שמדובר יהיה בימים בודדים. עד אז ביקש מהציבור שלא להציף את מערכות הביטוח הלאומי. כמו כן, הבהיר שהביטוח הלאומי יפעל במהירות האפשרית לביצוע התשלום, אך יהא תלוי לשם כך בקבלת נתוני הבידודים ממשרד האוצר.

יו"ר ארגון העצמאים והעסקים הקטנים להב, עו"ד רועי כהן אמר: "אני שמח מאוד, סוף סוף המדינה לוקחת אחריות על העצמאים. אני קורא לוועדה להוביל עוד שינויי חקיקה שיפרשו רשת ביטחון עבור עצמאים בישראל, בהם דמי מחלה, דמי אבטלה, קצבת זקנה ועוד כדי לסיים את האפליה של העצמאים לעומת השכירים בישראל. אני מודה למנכ"ל הביטוח הלאומי על הרצון לסייע לעצמאים לכל אורך תקופת הקורונה. המבחן של התקנות הנוכחיות יהיה מהירות הביצוע שלהן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!