דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מענקים של 6,200 ש"ח לעובד: הפסיכולוגים החינוכיים חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד

לפי ההסכם, שנחתם היום (ב') עם ההסתדרות, מרכז השלטון המקומי, האוצר ומעסיקים נוספים במגזר הציבורי, כל פסיכולוג חינוכי יקבל מענק חד-פעמי של 4,500 שקלים עבור משרה מלאה, ועובד שיגדיל את משרתו יקבל מענק נוסף של 1,700 שקלים

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב, מאי 2021 (צילום ארכיון: מיכל מרנץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מענק חד-פעמי של עד 4,500 שקלים, ומענק נוסף של 1,700 שקלים: הפסיכולוגים החינוכיים חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד עם משרד האוצר, ההסתדרות, מרכז השלטון המקומי ומעסיקים נוספים במגזר הציבורי. לפי ההסכם, כ-3,700 פסיכולוגים חינוכיים יקבלו מענק חד-פעמי בגין עבודת ועדות הזכאות והאפיון לפי חוק החינוך המיוחד, לצד התמודדות עם אירועים חריגים נוספים ב-2021.הצדדים סיכמו גם על מענק של עד 1,700 שקלים לעובד במשרה מלאה שיגדיל את שיעור משרתו בין פברואר ליוני.

עוד סוכם שהצדדים ייכנסו למשא ומתן על שינויים במבנה השכר של הפסיכולוגים כדי להביא לשיפור השירות, ותוקצה לכך מסגרת עלות ייחודית בהסכם המסגרת הבא שחל על כל עובדי המגזר הציבורי (שייחתם בגין 2023 ואילך).

ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות. ״הפסיכולוגים מתמודדים עם מציאות לא פשוטה״ (צילום: יונתן בלום)
ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות. ״הפסיכולוגים מתמודדים עם מציאות לא פשוטה״ (צילום: יונתן בלום)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם שנחתם לאחר משא ומתן ממושך. ההסכם משפר את תנאי העסקתם של הפסיכולוגים החינוכיים, שמתמודדים עם מציאות לא פשוטה על רקע משבר הקורונה המתמשך ופועלים במסירות אין קץ. אני מודה למשרד האוצר, לשלטון המקומי, ליו"ר הסתדרות המח"ר ולכל מי שהיה מעורב במאמצים להשגת ההסכם".
הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן: "אני מברך על ההסכם שמתמרץ את הפסיכולוגים להגדיל את היקף משרתם בשירות הציבורי. אין ספק שתקופת הקורונה חידדה את הצורך בשירות פסיכולוגי ציבורי איכותי. הסכם זה יוביל לשיפור השירות ולפעילות רציפה של ועדות החינוך המיוחד לקראת שנת הלימודים הקרובה. כמו כן הוסכם על שינוי עתידי של מבנה שכר הפסיכולוגים לטובת התאמתו לאתגרי המערכת ולייעול השירות".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "אני מברך על שהגענו להסכם שמביא לידי ביטוי את ההערכה וההכרה בחשיבות עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים.

יו"ר הסתדרות המח"ר אלכסנדרה קרושינסקי. "בהסכם הושגו כמה יעדים לטווח הקצר והארוך" (צילום: דבר)
יו"ר הסתדרות המח"ר אלכסנדרה קרושינסקי. "בהסכם הושגו כמה יעדים לטווח הקצר והארוך" (צילום: דבר)

"כגוף שמעסיק בפועל צוותים אלו, מרכז השלטון המקומי מכיר מקרוב את עשייתם ופועל כל העת לשיפור תנאי העסקתם, נותני שירות שעושים עבודת קודש, ללא תנאי, מסביב לשעון ובמיוחד בעתות חירום, כפי שנוכחנו לדעת בתקופת הקורונה שבה גדלו העומסים ולנוכח חוק החינוך המיוחד".
יו"ר הסתדרות המח"ר, אלכסנדרה קרושינסקי, שליוותה את המשא ומתן: "אני מברכת על ההסכם הקיבוצי שמהווה הישג מרשים, בשל עומסי העבודה שהתווספו לציבור הפסיכולוגים שמועסקים ברשויות במסגרת תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד.

"בהסכם הושגו כמה יעדים, שמטרתם לתת מענה הן בטווח הקצר, במסגרתו ישולמו מענקים בגין 2022-2021, והן לטווח הארוך לצורך שיפור תנאי העסקתם בהמשך, שכוללים בין היתר כניסה למשא ומתן על מודל שכר חדש לצורך גיוס עובדים חדשים למערכת, שימור כוח האדם הקיים והסכמה לקביעת עלות מוגדלת במסגרת הסכם המסגרת הבא.

"מאז כניסתי לתפקיד אני פועלת ללא לאות, יחד עם הצוות המצוין שלי, ליישום הסכמים ישנים ושיפור תנאי השכר בהסכמים חדשים".
ד"ר יובל הירש, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר: "בנוסף לתגמול לפסיכולוגים החינוכיים עבור העומסים, יש בהסכם הזה לראשונה זה עשרות שנים התחייבות של המדינה לשינוי מבנה השכר ושיפור התנאים של כלל הפסיכולוגים בשירות הציבורי.

"זאת בשורה של ממש בשל גלי העזיבה המאסיביים של העובדים, וזה משקף הבנה שהשירות הפסיכולוגי הציבורי נמצא בקריסה עקב תנאי שכר גרועים, ויש להצילו. כבר בזמן הקרוב נשב עם נציגי משרד האוצר כדי לממש את ההתחייבויות".במשא ומתן לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות גם סמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג וסגנית ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד תהילה בנישו. את משרד האוצר ייצגו סגנית בכירה לממונה על השכר לשעבר אתי גבאי-מורלי, רכז מאקרו אוהד אלקבץ, רפרנט מאקרו אמיר בן לוי ועו"ד אייל שני מאגף הממונה על השכר והסכמי עבודה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!