דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה: ביידן הורה על תגבור כוחות; נאט"ו מעלה כוננות

הבית הלבן הודיע היום (ב') שכוחות אמרקאיים צפויים להישלח לאירופה, ודיווח בכלי התקשורת האמריקאיים טען שההחלטה כבר התקבלה | מזכ"ל נאט"ו הודיע שמדינות האזור נכנסות לכוננות מחשש לפלישה של רוסיה לאוקראינה

חייל אוקראיני בעמדה צבאית ליד דונסטק ב-19 באפריל 2021 (צילום: רומה מוסטטצקי AP)
חייל אוקראיני בעמדה צבאית ליד דונסטק ב-19 באפריל 2021 (צילום: רומה מוסטטצקי AP)
אוריאל לוי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוקל לשלוח כמה אלפי חיילים, משחתות ומטוסי קרב לחברות נאט"ו במזרח אירופה. גורם רשמי בבית הלבן אמר ל'ניו יורק טיימס' שהכוחות עשויים להישלח לפולין, אסטוניה, ליטא, לטביה, רומניה ובולגריה. דיווח נוסף של רשת CNN טען כי הנשיא ביידן כבר החליט על יציאתם של כמה אלפי חיילים למזרח אירופה, כחלק מן הכוננות.

בפגישה שנערכה בין בכירים בפנטגון לבין ביידן וצוותו שלשום (שבת) בקמפ דיוויד נידונו אפשרויות שונות לעיבוי הכוחות האמריקאים במזרח אירופה. לפי התכנית שהוצגה לביידן, בשלב הראשון יישלחו עד 5,000 חיילים, ובהמשך יישלחו נוספים בהתאם להתפתחויות. עיבוי הכוח האמריקאי במזרח אירופה נשקל על רקע החשש הגובר שרוסיה תפלוש לאוקראינה בכוח צבאי גדול.

מקור דיפלומטי בנאט"ו אמר היום ל'רויטרס' שארצות הברית שוקלת להעביר מזרחה בשבועות הקרובים חיילים שכבר נמצאים במערב אירופה. רוסיה אמרה בתגובה שהמערב מתנהג "בהיסטריה" וש"תגיב בהתאם" לצעדים שתנקוט ארצות הברית.

שליחת כוחות צבאיים למזרח אירופה תסמן שינוי מדיניות בבית הלבן, שעד כה הגיב במתינות לאפשרות שרוסיה תפלוש לאוקראינה, וניסה למצות את המגעים הדיפלומטיים כדי למנוע התלקחות של מלחמה.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הודיע היום שמדינות הברית נכנסות לכוננות ומחזקות את הפריסה הצבאית במזרח אירופה עם ספינות ומטוסי קרב, בתגובה להתגברות הצבאית של רוסיה בגבולות אוקראינה. "אני מברך על בעלי ברית שתורמים כוחות נוספים לנאט"ו. נמשיך לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי להגן על כל בעלות הברית, כולל על ידי חיזוק החלק המזרחי של הברית".

האמריקאים פינו בימים האחרונים את משפחות הדיפלומטים מרוסיה ומאוקראינה, ופרסמו אזהרות מסע חמורות שבהן קראו לאזרחים ששוהים במדינות אלה לשוב הביתה. גם בריטניה החזירה את משפחות הסגל הדיפלומטי. ישראל והאיחוד האירופי לא פרסמו אזהרות מסע למדינות, ולא נקטו צעדים דומים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פנה היום לקרמלין בהודעה לתקשורת הבריטית, ואמר שפלישה לאוקראינה תהיה הרסנית לרוסיה. כשנשאל אם הרוסים אכן יפלשו לאוקראינה בקרוב, השיב: "המודיעין עגום למדי כרגע, אבל אני לא חושב שהמצב בלתי הפיך, אני חושב שההיגיון עדיין יכול לנצח". ג'ונסון אמר שישוחח עם עמיתיו המנהיגים בהמשך היום.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!