דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילי

השר לשעבר אריה דרעי הודה והורשע בעבירות מס: "לוקח אחריות מלאה"

הפרקליטות הציגה את הסדר הטיעון, במסגרתו יבקשו להטיל על דרעי מאסר על תנאי של 12 חודשים ל-3 שנים וקנס כספי של 180 אלף שקלים, או שנת מאסר | דרעי אמר לשופט: "קיבלתי את ההסדר בלב לא קל"

יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי מגיע לבית המשפט לחתום על הסדר הטיעון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי מגיע לבית המשפט לחתום על הסדר הטיעון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר הפנים לשעבר אריה דרעי הודה והורשע הבוקר (שלישי) בעבירות מס במסגרת הסדר טיעון בבית משפט השלום בירושלים. דרעי הגיש לפני יומיים מכתב התפטרות מהכנסת, ליו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי.

הפרקליטות עדכנה שהצדדים הגיעו להסדר, במסגרתו יבקשו להטיל עליו מאסר על תנאי של 12 חודשים ל-3 שנים וקנס כספי של 180 אלף שקלים – או שנת מאסר במקומו. דרעי ימשיך לעמוד בראשות ש"ס, ואת מקומו כחבר כנסת יחליף הבא בתור ברשימת המפלגה, יוסי טייב. גורמים בש"ס אומרים כי העובדה שדרעי לא יכהן כח"כ פוגעת בעיקר בעבודת האופוזיציה, שדרעי הוא בורג מרכזי בה.

השר לשעבר פנה אל השופט ואמר שהוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו. "הייתה לי התלבטות קשה מאוד בחודשים האחרונים", סיפר דרעי. "גם הייתה לי ציפייה אחרת. נכון שהזמינו לשימוע על עבירות מס, הייתה לי ציפייה, יכול להיות שהייתי נאיבי, אבל הייתה לי ציפייה שאחרי כל מה שעבר עליי – גם אם לטענת המדינה יש עבירות מס, בכל זאת למען האיזון – אני חושב שאת העונש קיבלתי בשנים האחרונות. הייתה ציפייה שזה ייגמר. התבדיתי – הבנתי מעורך דיני שיש כוונה בכל זאת להגיש כתב אישום".

השר לשעבר הוסיף: "שקלתי הרבה אם מותר לי להתפטר מהכנסת ולהגיד לציבור – אתם בחרתם בי ועכשיו אני בוחר בחיים הקלים ועוזב את הכנסת ואת השליחות שהטלתם עליי".

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי (צילום: נעם רבקין/פלאש90)
יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי (צילום: נעם רבקין/פלאש90)

העבירות המיוחסות לשר הפנים לשעבר נוגעות ל-3 מקרים שונים: הראשון הוא עסקת נדל"ן משנת 2013, שבמסגרתה מכר דרעי לאחיו, שלמה, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. על פי כתב האישום, במסגרת העסקה הועברו דיווחים כוזבים לרשויות מיסוי המקרקעין.

המקרה השני נוגע להכנסות מקרן ההשקעות האמריקנית "גרין אושן", ששילמה לדרעי עמלה בגין גיוס משקיע לקרן. על פי כתב האישום, מאז ינואר 2013, כשחזר דרעי לחיים הפוליטיים, הוא הורה לקרן ההשקעות להעביר את העמלות לאחיו שלמה. כך שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף שקלים כנגד חשבוניות "ייעוץ" כוזבות לכאורה שהפיק משרדו של דרעי האח.

המקרה השלישי עוסק בהכנסות מחברת בת של "אגד" ומאיש העסקים משה הבא. דרעי העניק למיזם משותף של הבא ואגד שירותי ייעוץ ושיווק בשנת 2012, ועל פי החשד ביקש לקבל את שכרו בדמות תרומה בגובה 180 אלף שקלים שתשולם לעמותת כרמי העיר. העמותה שייכת למקורבו של דרעי, יהודה אזרד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!