דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מפעילי מעונות היום: "לא נוכל לפתוח את כל הכיתות אחרי תום הבידודים בחמישי"

באמונה, ויצו ונעמת התריעו שבגלל מחסור חמור בכוח אדם לא כל המסגרות יוכלו לחזור לפעילות מלאה, גם אחרי שינוי ההנחיות | משרד החינוך: "נערכים למחסור בכוח אדם בכל המסגרות: מעונות היום, הגנים ובתי הספר"

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מפעילי מעונות היום המפוקחים על ידי משרד החינוך התריעו היום (שלישי) שבעקבות מחסור חמור במחנכות-מטפלות, לא יוכלו להפעיל כל המסגרות ביום חמישי הקרוב עם השינוי הצפוי במתווה הבידודים. לפי הארגונים 600 כיתות, בהן כ-14 אלף פעוטות, לא פועלות כיום. באמונה, ויצו ונעמת לא ידעו לומר כמה מהן ייפתחו בחמישי.

"המשבר החריף בכוח האדם העמיק בשבועות האחרונים, נותרנו ללא צוותי חינוך", נכתב בהודעת הארגונים. "ביום חמישי, עם תום מדיניות הבידודים, לא נוכל לפתוח מאות כיתות בגלל שצוותים רבים נמצאים בבידוד ואין מי שיחליף אותם".

לטענת הארגונים, הפתרון לבעיה הוא שינוי תנאי השכר. "המדיניות שהממשלה כפתה עלינו לא מאפשרת לנו לגייס כוח אדם בשל השכר הנמוך שהיא מתקצבת למטפלות לצד אי פתיחת סל המחירים", נכתב בהודעה.  סל המחירים הוא התקציב שמועבר לארגונים, ומשפיע על המחיר שההורים משלמים ועל שכר המטפלות מחנכות. סל זה לא עודכן בעשר השנים האחרונות.

"ללא העלאת שכר המחנכות-מטפלות לא נוכל להשלים את הפערים העצומים בכוח האדם ואלפי ילדים יישארו ללא מסגרות", טענו הארגונים. "זה לא איום, זו המציאות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "חשוב לציין ששכר המחנכות-המטפלות לא תחת אחריותנו, אלא באחריות משרד האוצר. באופן כללי יש הבנה שביום חמישי יהיה מחסור בכוח אדם בכל מסגרות החינוך, מעונות היום, הגנים ובתי הספר, ואנחנו נערכים אליו".

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע בחמישי האחרון שהחל מיום חמישי הקרוב תופעל במערכת החינוך תכנית 'נבדקים ולומדים', במסגרתה כל התלמידים ייבדקו פעמיים בשבוע ולא ייכנסו לבידוד אחרי חשיפה למאומת. עם זאת, בחדשות 12 פורסם שבמשרד הבריאות דורשים לדחות את תחילת התכנית, ובשלב זה לא שונו התקנות בנושא.

במעונות היום המפוקחים, שמופעלים על ידי ארגונים חברתיים, מטופלים כ-120 אלף ילדים מגיל לידה עד 3, שהם כרבע מאוכלוסיית הילדים בגילים אלו. 240 אלף פעוטות נוספים, כמחצית מהילדים בגיל הרך, מטופלים במעונות יום פרטיים, שגם עליהם חל פיקוח בסיסי של משרד הכלכלה, ופועלים כעסקים פרטיים. רבע מהילדים בגיל לידה עד 3 אינו לוקח חלק במסגרת כלל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!