דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

גם דימונה תוכל להתחבר: פרטנר תקים קו תקשורת בסיבים בין ירדן לים התיכון

חברת התקשורת הודיעה על עסקה עם חברת טמרס מקרן אלומה, לתקשורת בסיב אופטי בשווי 40 מיליון שקלים | נקודות הגישה באילת ובגשר אלנבי יחוברו לנקודת המשך בחיפה | בזכות העסקה, חיבור יישובים נוספים כמו דימונה לרשת הסיבים של פרטנר יהפוך לכדאי כלכלית

תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר. הקו החדש יהווה חלופה לתעלת סואץ (צילום: ישראל שם טוב)
תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר. הקו החדש יהווה חלופה לתעלת סואץ (צילום: ישראל שם טוב)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

פרטנר תקים קו תקשורת בסיבים אופטיים בין ירדן לים התיכון, כך הודיעה החברה היום (רביעי). שווי העסקה הוא 40 מיליון שקלים, והיא נחתמה עם טמרס טלקום מקבוצת אלומה, שמספקת שירותי תקשורת בין המזרח הרחוק לאירופה. הקו החדש יהווה חלופה לתעלת סואץ, שדרכה עוברים כיום סיבים אופטיים, אבל הם חשופים לנזקים מכלי השיט בתעלה.  

קצבי התקשורת בסיב מסוג זה גבוהים בהרבה מאשר בגלישה ביתית, ועשויים להגיע ל-25 טרה בייט במצב אופטימלי. טמרס היא הלקוחה הראשונה, ולפרטנר יש קיבולת שמספיקה ללקוחות עסקיים נוספים, הן במגזר ספקי התקשורת והן לגורמים עסקיים המעוניינים ברכישת קו תקשורת פרטי.  

טמרס טלקום היא חברה בבעלות קרן אלומה ופויו זבלדוביץ, שעוסקת במתן שירותי תקשורת בישראל ובעולם באמצעות כבל תת-ימי מבוסס סיבים אופטיים בין ישראל לאירופה ושירותי דאטה סנטר. זו החברה היחידה שמפעילה כיום תשתית סיבים רציפה שמאפשרת תעבורת מידע בין המזרח לאירופה. עד כה פעלה החברה כספק של פרטנר בתחום התקשורת הבינלאומית. 

לפי הודעת פרטנר, המעבר במצרים מהווה נקודת כשל, "עקב המצב הגיאופוליטי המורכב, התלות במדינה אחת, המחירים הגבוהים וקריעת הכבלים בתעלת סואץ על ידי האוניות בגלל היותה צרה ורדודה. הקמת תשתית הסיבים של פרטנר בישראל יחד עם הכבל התת-ימי של טמרס היא פתרון עדיף, מהיר ויציב לכשלים אלה". 

פרטנר תספק שתי נקודות גישה לישראל דרך ירדן לכבלים שיגיעו מהמזרח הרחוק: אילת וגשר אלנבי (מעבר קינג חוסיין). שני המקטעים הללו יחוברו ישירות לחיפה, או לכל מקום אחר שמהווה נקודת גישה לאירופה.

לפרטנר כבר קיימת תשתית עצמאית בין חיפה לבאר שבע ובין חיפה למעלה אדומים, ובמסגרת הפרויקט פרטנר תקים תשתית חדשה מבאר שבע עד אילת, ובמקביל ממעלה אדומים עד גשר אלנבי, כשכל מקטע יגבה את משנהו. בסך הכול תפרוש פרטנר כ-300 ק"מ של סיבים אופטיים בהשקעה כספית של עשרות מיליוני שקלים בשנתיים.  

על פרטנר לא מוטלת כל חובת פרישה בנוגע לסיבים אופטיים, בשונה מבזק ו-IBC, ורשת הסיבים שלה נפרשת על בסיס כלכלי לפי שיקול דעתה הפרטי. העסקה עם טמרס משנה את מבנה התמריצים של החברה, כך שבמקביל יחוברו לסיבים יישובים שצמודים לתוואי הפרישה, כמו דימונה. 

תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר: "אנחנו נרגשים להיות חלק מפרויקט בעל חשיבות גדולה ברמה הגיאופוליטית, ושמחים על שיתוף הפעולה עם טמרס טלקום כלקוחה אסטרטגית להחכרת סיבים אופטיים לחיבור בין יבשות. סלילת הסיב עד אילת משלימה את המקטע המרכזי והאחרון ברישות מדינת ישראל מצפון ועד דרום על גבי תשתיות עצמאיות של החברה"

תום קורן, מנכ״ל טמרס טלקום: ״הפרויקט יסייע לטמרס טלקום לחזק את היכולת הקיימת שלה בחיבור בין מזרח ומערב. באמצעות הכבל התת ימי מבוסס הסיבים האופטיים שלנו, ובאמצעות שירותי המשך שאותם אנו רוכשים מפרטנר ומספקי תשתיות באירופה, נהפוך להאב תקשורת מרכזי ומוביל באזור ובעולם״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!