דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / 2 בדיקות ביתיות בשבוע ודיווח באתר: מתווה הקורונה החדש במערכת החינוך

המתווה שהחל הבוקר (חמישי) דורש מכלל התלמידים לדווח על תוצאת הבדיקה באתר משרד החינוך | הדיווח אינו תנאי לכניסה ללימודים, אך תלמיד שאינו מחוסן או מחלים שלא דיווח שנבדק, יידרש לבידוד בחשיפה לחולה מאומת

תלמידים בדרך לבית ספר  (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
תלמידים בדרך לבית ספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
דפנה איזברוך
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

המתווה לביטול הבידודים לתלמידים יתחיל לפעול היום (חמישי). במסגרת המתווה, תלמידי בית ספר לא יידרשו עוד לבידוד במקרה של מגע עם חולה קורונה מאומת. כחלופה לכך, כל תלמיד יידרש להיבדק פעמיים בשבוע בבדיקת קורונה ביתית ולדווח על כך למשרד החינוך.

המתווה יחול על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות מעונות היום לגיל הרך, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות ופנימיות.

כך יפעל המתווה:

סיום הבידוד לתלמידים שנמצאים בבידוד

כלל התלמידים הנמצאים בבידוד כתוצאה מחשיפה למאומת יחזרו למסגרת החינוכית הבוקר (חמישי) לאחר שביצעו בדיקת אנטיגן ביתית טרם הגעתם למוסד החינוכי וקיבלו בה תוצאה שלילית. תלמידים שאין ברשותם ערכת בדיקה, ומרגישים טוב, יכולים לחזור ללימודים גם מבלי להיבדק.

בדיקה ביתית פעמיים בשבוע

לפי המתווה החדש, כלל התלמידים במערכת החינוך, מחוסנים ושאינם מחוסנים יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים.  תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית, יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

חלוקת ערכות בדיקה ביתית: בתי הספר יחלקו לכלל התלמידים ערכות בדיקה ביתיות, ללא תשלום.

דיווח למשרד החינוך: לאחר ביצוע הבדיקה, על אחד מהורי התלמיד לדווח על התוצאה בפורטל משרד החינוך, או באופן ידני.

הבדיקה והדיווח אינם תנאי לכניסה למוסד החינוכי: תלמיד שלא ייבדק או שהוריו לא ידווחו על כך יוכל להיכנס למסגרת החינוכית. עם זאת, במקרה שיתברר שאותו תלמיד נחשף לחולה מאומת, הוא יידרש לבידוד (ראה בהמשך).

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים, וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית, התלמיד ישהה בבידוד ביתי למשך חמישה ימים (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן, ולהיעדר תסמינים ב-48 השעות האחרונות לבידוד), או עד להחלמה.

מחלימים 'טריים' ותלמידים בחינוך המיוחד פטורים מבדיקות: תלמידים מחלימים שחלפו פחות מ-60 יום ממועד הבדיקה החיובית הראשונה שלהם, אינם נדרשים להיבדק. גם  תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים, הלומדים בגני החינוך המיוחד ובבתי הספר לחינוך מיוחד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, נכויות פיזיות קשות ואוטיזם.

תלמידים שמשתתפים בתכנית מגן חינוך: במוסדות חינוך שמשתתפים בתכנית מגן חינוך, התלמידים והמורים שאינם מחוסנים או מחלימים נבדקים פעם בשבוע בבדיקת PCR. לפי המתווה החדש, תלמידים המשתתפים בתכנית יבצעו בדיקת אנטיגן משלימה אחת בלבד במהלך שבוע הדיגום. בדיקת האנטיגן תתבצע במרווח של 72שעות לפחות ממועד בדיקת ה-PCR (טרם הבדיקה או אחריה) ובהתאם להודעה שתימסר לתלמיד על ידי המוסד החינוכי.

בדיקות שגרתיות לעובדי הוראה שאינם זכאים לתו הירוק: צוותי חינוך אינם נדרשים לבצע בדיקות באופן שגרתי, למעט צוותי חינוך ללא תו ירוק אשר ימשיכו לבצע בדיקות אנטיגן מוסדיות כל 84 שעות, כתנאי כניסה למוסד החינוכי, על חשבונם.

תלמידים שחווים תלמידי קורונה

תלמיד עם תסמינים: במשרד הבריאות הדגישו שתלמיד שחווה תסמינים המקושרים למחלת הקורונה כמו חום, שיעול וכדומה נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים: "מי שחולה נשאר בבית". בנוסף נדרש התלמיד להיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית ולפעול בהתאם לתוצאותיה, ללא קשר ליום בשבוע.

תלמידים/עובדי הוראה שחווים תסמינים במהלך שעות הלימודים יוכלו להיבדק בבדיקת אנטיגן מוסדית ע"י נאמן הקורונה, בכפוף לנוהל בדיקות ע"י נאמן הקורונה בבתי הספר היסודיים והסכמת הורי התלמיד.

חשיפה לחולה מאומת

אין חובת בידוד, מומלץ להיבדק: במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים) לא יהיה צורך בבידוד, אך מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה. אם מופיעים תסמינים יש להישאר בבית.

תלמיד שאינו מחלים/שאינו מחוסן, שמי מבין המתגוררים עמו הוא מאומת, יידרש להיכנס לבידוד מלא – 5 ימים.

תלמידים שלא נבדקו באופן שוטף: במתווה נקבע גם שתלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, או שהוריו לא ימלאו את תוצאות הבדיקות בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד ביתי מלא (5 ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

צוותי חינוך ועובדי המוסד החינוכי אשר נחשפו למאומת/מאומתים ימשיכו לנהוג ע"פ הנחיות משרד הבריאות: עובדים שמוגדרים כמחוסנים או מחלימים, עד גיל 60 שאינם בקבוצת סיכון, נדרשים לבצע בדיקה ביתית או מפוקחת 72 שעות מהחשיפה; עובדים שמוגדרים כמחוסנים או מחלימים, מעל גיל 60 או בקבוצת סיכון, נדרשים לבצע בדיקת PCR; עובדים שאינם מוגדרים כמחוסנים או מחלימים נדרשים בנוסף לבדיקות אלו לשהות בבידוד ביתי למשך 5 ימים.

תלמידים בסיכון יוכלו להישאר בבית

לפי הודעת המשרד, תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון, יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

המשרד ביקש שכלל התלמידים ייבדקו בבוקר תחילת המתווה, אך לא חייב זאת

בנוסף הודיעו במשרד שהיום (חמישי), נדרשים כלל התלמידים לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים. עם זאת במשרד החינוך אמרו שתלמידים שחשים בטוב ואין ברשותם בדיקות ביתיות, יוכלו להגיע למוסדות החינוך ולהתחיל לבצע את הבדיקות ביום ראשון. משרד החינוך יפעל לחלוקת בדיקות לכלל התלמידים בימיים הקרובים.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, אמרה עם אישור המתווה: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר למען הילדים בשיתוף ראש הממשלה ושר הבריאות. רוב המומחים תמימי דעים לנזק העצום שנגרם לילדים, גם בעת הזו, אחרי שנתיים מורכבות. ביטול הבידודים לילדים בריאים זו חובתנו כלפי בריאותם הנפשית והגופנית של הילדים והם יקלו על ההורים שהושפעו מבידודים אלו. מערכת החינוך תהיה אחת המערכות המוגנות ביותר נוכח היקף הבדיקות הרב והתדיר. ההחלטה החשובה שלנו מאוזנת, אחראית ומאפשרת חיים בצד הקורונה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!