דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

השביתה בוטלה ברגע האחרון, יפה בן דויד: ״שרת החינוך הפקירה את המורים״

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ענתה לטענות של הסתדרות המורים: ״מתווה הבידודים שומר על בריאות הציבור. כל יום שילד בא לבית ספר שומר על בריאותו" | בן דוד: ״במשרדי הממשלה לא מקבלים קהל, אבל את עובדי ההוראה שמים בקו האש״

יפעת שאשא ביטון  ויפה בן דוד (צילום: משרד החינוך)
יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד (צילום: משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"אם ההחלטה של הבידודים היא החלטה בריאותית, אז שיבטלו את הבידודים לכל המשק. לא ייתכן שיסכנו רק את עובדי ההוראה", כך אמרה הבוקר (חמישי) מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד ל-ynet, על המתווה לביטול הבידודים לתלמידים שהחל הבוקר (חמישי). אמש קראה בן דויד למורים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך במחאה על המתווה, אך בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה וחייב את עובדי ההוראה להגיע לעבודתם.

בן דויד אמרה שהסיבה שהסתדרות המורים יצאה למאבק במתווה היא שבכירים במשרד הבריאות, שתמכו בו כשהוצג, שינו אתמול את דעתם והתנגדו לו. "לאורך כל הדרך, היינו עקביים. אמרנו שכל מה שיחליט הדרך המקצועי של משרד הבריאות, אנחנו לא נתנגד. עובדה שכאשר הם החליטו לפני שבוע לבטל את הבידודים לא אמרנו דבר. אמרנו רק שאנחנו מתנגדים לבטל את הבידודים לעובדי הוראה, כי לא ייתכן שיחריגו אותם משאר המשק. אתמול בבוקר אותם אנשים אמרו אנחנו צריכים לעשות חשיבה מחודשת לאור התחלואה שנמצאת".

היא ביקרה בחריפות את שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. "השרה היתה צריכה להילחם על ציבור עובדי ההוראה. במשרדי הממשלה לא מקבלים קהל, אבל את עובדי ההוראה שמים בקו האש".

כדוגמה ציינה בן דויד את ההחלטה לאפשר לילדים ששהו בבידוד להגיע הבוקר לבתי הספר בלי להיבדק: "עצם העובדה שמביאים ילדים לבתי הספר גם כשהם לא עושים בדיקות, מסכנים את הילדים ואת עובדי ההוראה. בהחלטה הזאת ביטון מפקירה את עובדי ההוראה. המסר שמעבירים להורים: אנחנו מבקשים מכם לעשות בדיקות. אבל היום אם אין לכם אז אל תעשו. אז המסר הוא שזה לא חשוב, הכל חארבו דארבו. 70% לא קיבלו בדיקות".

לדברי בן דויד היא שוחחה עם ראשת שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתנגדה למתווה, במטרה לשמוע את עמדתה. היא הכחישה בתוקף פרסום בוואינט לפיו אלרעי פרייס ביקשה ממנה לפעול נגד המתווה. "לא יודעת למה תוקפים את אלרעי פרייס, אני שוחחתי בעבר עם חזי לוי, נחמן אש, סלמן זרקא ועם שר הבריאות. למה תוקפים רק את ד"ר פרייס? יש פה ספין. היא מעולם לא פנתה אליי מעולם לא התקשרה אליי, אני התקשרתי אליה. לא רואה שום מניעה שאני אוכל לדבר עם הדרג המקצועי".

בן דויד הוסיפה: "ד"ר פרייס לא ידעה אם אני משביתה. נראה לכם שאני אתייעץ עם גורמים אחרים אם אני נוקטת צעדי מחאה או לא?".

לשאלה מדוע היא פעלה לפי עמדתם של אלרעי פרייס ושל פרויקטור הקורונה, סלמאן זרקא, למרות שמנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, תמך במתווה, אמרה בן דויד: "מנכ"ל ממונה על ידי השר, על ידי גורמים פוליטיים, זו משרת אמון".

מנכ"לית משרד החינוך: "בית הספר הופך להיות המקום שבו האוכלוסייה היא הנבדקת ביותר"

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה הבוקר שהמתווה החדש שומר על בריאות התלמידים והמורים. "המתווה הזה שומר על בריאות הציבור. בית הספר הופך להיות המקום שבו האוכלוסייה היא הנבדקת ביותר. ביום ראשון לכולם תהיה בדיקה".

על החשש מהורים שלא יבצעו כנדרש את הבדיקות הביתיות לילדיהם אמרה שטאובר: "כשהציבור צריך לבחור אם להיבדק או לא, אחוז הבדיקות עלה. רוב האנשים הם נורמטיביים ולכן יערכו את הבדיקות. נכון שיש שגרה מתמשכת וגם שחיקה, צריך להכיר בכך. אין איש מקצוע שחלוק על עניין שמירת בריאות הנפש של הילדים, וזה מחייב שמירה על בתי ספר פתוחים ושמירה על שגרה. ילדי ישראל ישבו בבית יותר מבכל מקום אחר בעולם".
שטאובר נשאלה מדוע לא לדחות את יישום המתווה במספר ימים לאור התחלואה הגבוהה, כפי שדרשו חלק מאנשי המקצוע במשרד הבריאות. לדבריה, "כל יום שילד בא לבית הספר, כל יום שבית הספר פתוח, הוא יום ששומר על בריאות הילדים. התלמידים הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם וגם ההורים סבלו מספיק. אנחנו עקביים במדיניות שלנו, ונמשיך לעשות אותה. ואנחנו גם מצדיעים למורים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!