דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ארה״ב: לפי כל אינדיקציה פוטין מתכוון לנקוט בפעולה צבאית ״עד אמצע פברואר״

וושינגטון דחתה במסמך רשמי את בקשת מוסקבה לאסור על אוקראינה להצטרף לברית נאט"ו | ירי של חייל במפעל טילים באוקראינה מעלה את המתיחות

אוריאל לוי

שגריר ארה"ב במוסקבה, ג'ון סאליבן, הגיש למשרד החוץ הרוסי את מסמך התשובות של וושינגטון לדרישות הביטחוניות של רוסיה. במסמך הרשמי דחתה וושינגטון את בקשתה של מוסקבה לאסור על אוקראינה להצטרף לברית נאט"ו.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר שבמסמך מובעת חזרה על העמדות שהשמיעה בפומבי ארצו כבר כמה פעמים. "אין ספק לגבי כנות הכוונות שלנו לפתור את המשבר באמצעים דיפלומטים, ואנחנו פועלים לחיזוק ההגנה של אוקראינה באותה העוצמה בה אנו מכינים תגובה מאוחדת ומהירה לתוקפנות רוסית נוספת", הזהיר בלינקן, "על רוסיה נותר להחליט כיצד להגיב, אנחנו מוכנים לכל תרחיש".

בלינקן שב על האזהרות שלפיהן כל מתקפה צבאית חדשה של רוסיה תיענה בסנקציות קשות של המערב. הוא ציין שהתגובה מתואמת עם אוקראינה ועם בעלות הברית של וושינגטון באירופה. מזכיר המדינה הוסיף שבמסמך ארה"ב חולקת עם רוסיה את החשש במערב מפעולות רוסיות שפוגעות בביטחון של ארה"ב ובנות בריתה. כעת, לדבריו, הכדור נמצא במגרש הרוסי.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר אמש (רביעי) שגם נאט"ו שלחה לרוסיה את מסמך התשובות לדרישותיה. "אנחנו קוראים פעם נוספת לרוסיה להביא לרגיעה מיידית של המצב", אמר סטולטנברג, "נאט"ו מאמינה בתוקף שאת המתיחות ואת המחלוקות חייבים לפתור באמצעות דיאלוג ודיפלומטיה".

וונדי שרמן, סגנית מזכיר המדינה, אמרה הבוקר (חמישי) שארה"ב מאמינה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יורה על פלישה צבאית לאוקראינה בשבועיים הקרובים – למרות שהמערב מנסה למנוע ממנו לעשות זאת. "אין לי מושג אם הוא קיבל החלטה סופית, אבל אנחנו בהחלט רואים לפי כל אינדיקציה שהוא מתכוון לנקוט פעולה צבאית מתישהו מעכשיו עד אמצע פברואר", אמרה שרמן.

רוסיה העבירה לאחרונה לארה"ב רשימת דרישות, שבהן היא תובעת מנאט"ו להפסיק להתקרב לגבולותיה, לחדול מלצרף אליה מדינות במזרח אירופה, ולהסיג לפחות חלק מהכוחות שהציבה באזור בשנים האחרונות. רוסיה ריכזה בחודשים האחרונים כ-100 אלף חיילים בגבול אוקראינה, ובמערב חושדים זה זמן רב שהיא נערכת לפלוש אל המדינה.

בתוך כך, חייל במשמר הלאומי של אוקראינה פתח היום באש לעבר שומרים במפעל לייצור טילים במרכז המדינה. כתוצאה מהירי נהרגו חמישה בני אדם ועוד חמישה נפצעו. לדברי המשטרה, התקרית התרחשה במפעל נשק שבעיר דניפרו, במהלך ההפקדה של הנשק בידי השומרים.

במשרד הפנים האוקראיני אמרו כי היורה השתמש ברובה מסוג קלצ'ניקוב. "המניע לפשע לא ידוע", נכתב בהודעה מקייב. לפי דיווחים, החייל ארטם ריאבצ'וק, בן 20, לבש בגדי הסוואה והחביא את הנשק שהיה ברשותו. הממשלה האוקראינית מסרה כי ריאבצ'וק נעצר לאחר חיפושים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!