דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

המסלול לאזרחות: עמנואל אוסי ודרלין אסנטה בדרכם להוביל את האתלטיקה הישראלית

השניים, שנולדו וגדלו בישראל להורים מהגרי עבודה, קיבלו את האישור לייצג את המדינה אחרי מאבק שניהל איגוד האתלטיקה ומועדון "רצי הסמטה", בו הם מתאמנים | כעת הם מכוונים לאליפות אירופה בקיץ | מאמנם: "הם לא נופלים מהרבה מתחרים בעולם"

עמנואל אוסי (מימין) ודרלין אסנטה ממועדון רצי הסמטה. דור העתיד של האתלטיקה הישראלית
(צילום: רצי הסמטה)
עמנואל אוסי (מימין) ודרלין אסנטה ממועדון רצי הסמטה. דור העתיד של האתלטיקה הישראלית (צילום: רצי הסמטה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משרד הפנים אישר בשבוע שעבר את קבלת האזרחות הישראלית של עמנואל אוסן ודרלין אסנטה ממועדון האתלטיקה "רצי הסמטה". השניים, הם אתלטים צעירים וכישרוניים שנולדו וגדלו בישראל להורים מהגרי עבודה.

ההחלטה לאשר אזרחות לשני האתלטים הגיעה לאחר מאבק ארוך שניהלו. לפי החוק בישראל, ספורטאים בני מהגרי עבודה אינם זכאים לקבל אזרחות עד גיל 21 ולכן אינם יכולים לייצג את ישראל בתחרויות הספורט השונות. במועדון "רצי הסמטה" פעלו לשנות את רוע הגזרה ובעזרתו של מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי, דאגו לאפשר את קבלת האזרחות לשני הספורטאים המצטיינים.

אסנטה (16) היא בת להורים מהגרי עבודה מגאנה והפיליפינים, בקיץ היא תתחרה באליפות אירופה עד גיל 18 שתתקיים בירושלים. אוסן (19) הוא בן להורים מהגרי עבודה מגאנה והתגייס השנה לצה"ל. שניהם מתכוננים לייצג את ישראל באליפות אירופה עד גיל 23.

"אני מאוד שמחה ונרגשת שקיבלתי הזדמנות לייצג את המדינה בכבוד בתחרות הבינלאומית הקרובה", אומרת אסנטה בשיחה עם 'דבר'. נולדתי וגדלתי כאן, אין לי מדינה אחרת לייצג". אוסן מוסיף: "גדלתי פה מגיל אפס. אני מחובר לכאן, זאת המדינה שאני מכיר. את המדינה שהגיעו ההורים שלי, אני מכיר פחות טוב. בא לי לרוץ ולייצג את ישראל ברמות הכי גבוהות שיש".

דרלין אסנטה (משמאל) באליפות ישראל באתלטיקה. "אין לי מדינה אחרת לייצג" (צילום: רצי הסמטה)
דרלין אסנטה (משמאל) באליפות ישראל באתלטיקה. "אין לי מדינה אחרת לייצג" (צילום: רצי הסמטה)

תחילת שנת 2022 מביאה איתה בשורה אדירה לחובבי האתלטיקה בישראל. בין ה-4 ל-7 ביוני איגוד האתלטיקה יארח את אליפות אירופה עד גיל 18. מיטב הספורטאים הצעירים הטובים ביבשת יגיעו להתחרות ויעניקו חשיפה אדירה למלכת האתלטיקה, במטרה לקדם את הענף בארץ.

"לא נופלים מהרבה מתחרים בעולם"

השניים הם מכוכבי העתיד של האתלטיקה המקומית, ענף שצמא לדם חדש והישגים ברמה העולמית. אסנטה, תלמידת כיתה י"א, היא אחת הרצות המצטיינות בישראל בריצות הקצרות, היא סגנית אליפות ישראל לקדטיות ב-100 מטר ו-200 מטר תוכל להשתתף בתחרות ולתרום בצורה משמעותית לנבחרת ישראל.

מאמנם, מני פלד, רואה להם עתיד ורוד מאוד שמעתה יוכל לקבל משמעות: "מדובר בחבר'ה שבורכו גם בתכונות הגנטיות וגם באישיות. הם לא נופלים מהרבה מתחרים שלהם מאפריקה, מארה"ב אירופה או ג'מייקה".

אוסן הגיע למועדון רצי הסמטה כיתה ז', הוא מתמחה בריצות הקצרות. המקצה המרכזי שלו הוא 400 מטר, אך במקביל מתפתח בריצות 100 מטר ו-200 מטר. השנה הוא הוכתר לאלוף ישראל לנוער ב-400 מטר וסגן אלוף הנוער ב-200 מטר ו-100.

עמנואל אוסן. "מהר מאוד הסתבר שהוא בכלל ספרינטר" (צילום: רצי הסמטה)
עמנואל אוסן. "מהר מאוד הסתבר שהוא בכלל ספרינטר" (צילום: רצי הסמטה)

"עמנואל התחיל להתאמן בריצות למרחקים ארוכים, הוא היה שם כמה שנים טובות, הוא עשה כל מה שהוא יכול", מספר פלד, שמאמן ברצי הסמטה את רצי הריצות הקצרות. "מהר מאוד הסתבר שהוא בכלל ספרינטר. הריצה הכי אופטימלית בשבילו זה 200 ו-400 זה הגבול העליון שלו. אם הוא ימשיך להתקדם יהיה אפשר לראות אותו מגיע לגמר ה-400 מטר באליפות אירופה עד גיל 23".

"מסגרת ספורטיבית וחינוכית ברמה הכי גבוהה"

"רצי הסמטה" הוא הרבה מעבר למועדון אתלטיקה רגיל. המקום משלב פעילות אתלטית קבוצתית עם עזרה בלימודים ויצירת תחושת מסוגלות והצלחה בחייהם של האתלטים הצעירים הגדלים מגיל צעיר במועדון. השילוב המושלם בין ספורט קבוצתי מאתגר, יחד עם העצמה ובניית האמונה העצמית של הילדים ובני הנוער בתחום הלימודים, מייצר שינוי חברתי באוכלוסיות המוחלשות של ת"א.

"המטרה של המועדון הוא לתת מסגרת ספורטיבית-חינוכית ברמה הכי גבוהה שאנחנו יכולים, כשקהל היעד שלנו הוא נערות ונערים משכבות מוחלשות", מספר רותם גנוסר, מנהל המועדון. "הרעיון הוא שיש הרבה פחות נגישות בכל התחומים של ספורט, בטח בתחום של אתלטיקה קלה. אנחנו באים לתת אפשרות ולהוריד את החסמים בשביל הילדים והנערים האלו".

"בספורט זה מאוד ברור שיש לך את המדרגות שבהן אתה עולה כדי להגיע למקצוענות", מוסיף גנוסר. "כל הערכים שהם סופגים: התמדה, רצינות, להיות אחד מתוך קבוצה – ילווה אותם הלאה".

עמנואל אוסן ודרלין אסנטה עם חבריהם למועדון רצי הסמטה (צילום: רצי הסמטה)
עמנואל אוסן ודרלין אסנטה עם חבריהם למועדון רצי הסמטה (צילום: רצי הסמטה)

אחד הביטויים היפים למימד החברתי של המועדון, הוא המקום המיוחד שיש לאוסן ואסנטה בלקיחת האחריות החברתית בתוך המועדון. "דרלין מקבלת הרבה מאוד אחריות לעזור לי עם אתלטים חדשים שמגיעים ואני רואה איך היא לוקחת את זה על עצמה", מספר פלד.

אוסן, הבוגר יותר, משמש כמדריך ריצה שעוזר לחברה החדשים והצעירי יותר בהבנה של מה שנדרש מהם, כדי להגיע לתוצאות טובות יותר בענף. "בהתחלה זה היה מלחיץ, כי אתה לא יודע עם יאהבו את התרגילים שאתה מביא ואני בן אדם שלא אוהב לדבר הרבה", אומר אוסן. "עכשיו אני מדבר יותר ולא אוהב לצעוק. זה כיף, אני זוכר את עצמי שפעם הייתי גרוע, ואז אני רואה את הילדים עם אותם הקשיים שהיו לי ומסביר להם איך לעשות את הדברים נכון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!