דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"ד באייר תשפ"ד 22.05.24
20.7°תל אביב
  • 19.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.4°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 20.6°טבריה
  • 19.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופת אלפיס

מזג האוויר בסוף השבוע: גשם לפרקים וקר מהרגיל, השלג יוסיף לרדת בצפון

הגשמים ייפסקו בשבת בשעות הערב, וצפויים להתחדש בשני | מערכת אלפיס הסתיימה עם 25 ס"מ שלג בירושלים | 2 קשישים אותרו בבתיהם עם היפותרמיה

שת מעל הישוב הקהילתי נורית בגלבוע 
(צילום: עדן מלכה, באדיבות מועצה אזורית הגלבוע)
שת מעל הישוב הקהילתי נורית בגלבוע (צילום: עדן מלכה, באדיבות מועצה אזורית הגלבוע)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

מערכת "אלפיס" הגיעה לסיומה, אחרי שלג בהרי ירושלים, הגולן וגוש עציון, רוחות חזקות ומשקעים רבים. מזג האוויר הגשום יימשך בסוף השבוע.

היום (שישי) יוסיף לרדת גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ובצפון רמת הגולן יוסיף לרדת שלג, וייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל. עדיין קיים חשש לשטפונות במדבר יהודה וים המלח, ולהצפות בחוף הדרומי. הטמפרטורות יהיו קרות מהרגיל.

הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן. גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות יוסיף לרדת בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ובצפון הגולן ירד שלג.

מחר (שבת) יהיה מעונן חלקית עד מעונן. גשם מקומי, ברובו קל, ירד בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף. בחרמון ירד שלג. הטמפרטורות יהיו קר מהרגיל. הגשם ייפסק משעות הערב. בראשון תהיה הפוגה אך נראה שלקראת שני שוב יתכנו גשמים מקומיים.

2 קשישים אותרו בבתיהם עם היפותרמיה

2 קשישים אותרו בבתיהם עם היפותרמיה בעקבות מזג האוויר הסוער. בירושלים, צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לגבר בן 84 שנמצא בדירתו עם היפותרמיה ברחוב ארץ חפץ בעיר. מושי ולס חובש איחוד הצלה מסר: "צוותי הכיבוי פרצו את הדירה ונכנסנו להעניק לו סיוע ראשוני. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים במצב קל עד בינוני עם תסמיני היפותרמיה – תַּת-חֹם".

גם בקריית מלאכי, צוותי מד"א איתרו אישה בשנות ה-70 לחייה עם היפותרמיה.

סופת אלפיס: עד 25 ס"מ שלג בירושלים

ירושלים זכתה בכמויות מרשימות של שלג. בשירות המטארולוגי ישנם דיווחים שונים בהתאם למיקום השכונות וגובהן מעל פני הים, אך ניתן לומר שרוב הדיווחים הם של 15 עד 20 ס"מ של שלג ובשכונות הגבוהות כ-25 ס"מ. גם בגוש עציון ירדו כ-15 עד 20 ס"מ. בצפון הגולן ובחרמון ירדו 20 עד 40 ס"מ של שלג. בחרמון הם נוספו לשלג הקיים כבר, כך שכעת יש ברכבל התחתון שכבה של 70 ס"מ. לעומת זאת בגליל כמויות השלג היו קטנות יותר, והגיעו בפסגות ל-5 עד 10 ס"מ. כמויות קטנות של שלג ירדו גם בשומרון.

אירוע של 15-10 ס"מ ומעלה בירושלים מתרחש אחת לכמה שנים בממוצע. בשנה שעברה, לאחר הפסקה של שש שנים, ירדו כ-10 ס"מ של שלג בפברואר 2021, כך שהאירוע הנוכחי עולה עליו. אירוע דומה בהיקפו היה ב-19 עד 20 בפברואר 2015. כל אירועי השלג הללו לא עברו את הסופה בדצמבר 2013, שבה נערם שלג לגובה של למעלה מ-50 ס"מ בירושלים ובשכונות הגבוהות אף 70 ס"מ, 80 ס"מ בקריית ארבע, 90 ס"מ בהר ברכה ו-120 ס"מ בגוש עציון.

כמויות המשקעים הגדולות ביותר באירוע התקבלו בצפון הארץ. במישור החוף הצפוני, בגליל ובכרמל ירדו 70 עד 90 מ"מ ומקומית קרוב ל-100 מ"מ. בגליל התחתון, בעמקי הצפון, במישור החוף הדרומי ובהרי יהודה ירדו 40 עד 70 מ"מ ובמספר מקומות מעל 80 מ"מ. במישור החוף המרכזי ובשרון הכמויות היו קטנות יותר והגיעו ל-15 עד 25 מ"מ. הגשם הגיע גם לצפון הנגב עם כמויות של 10 עד 15 מ"מ.

בחלקים גדולים מצפון הארץ ומרכזה הכמויות המצטברות מתחילת העונה עולות על הממוצע לתקופה המקבילה ובכמה אזורים, בעיקר במישור החוף המרכזי כבר עברנו את הממוצע לכל עונת הגשם.

דוברות מד"א : בשעה 14:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על טרקטורון שנסחף בזרם המים בנחל רפאים בפארק בגין סמוך למבוא ביתר. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה עין כרם אישה בת 42 עם סימני היפותרמיה קלה

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!