דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מערכות חינוך בעולם מול האומיקרון: בארה"ב מחלקים מסכות להגנה מוגברת, באנגליה והולנד אין חובת בידוד

ישראל אינה המדינה היחידה שביטלה את חובת הבידוד לתלמידים, אך מדינות אחרות נקטו צעדים אחרים להגנה על המורים והתלמידים, שכוללים מעבר ללמידה מרחוק במקרה של מספר חולים בכיתה

בית ספר באנגליה. התלמידים צריכים לבצע בדיקה ביתית כל יום למשך שבעה ימים לאחר חשיפה לחולה מאומת (צילום: REUTERS/Jason Cairnduff)
בית ספר באנגליה. התלמידים צריכים לבצע בדיקה ביתית כל יום למשך שבעה ימים לאחר חשיפה לחולה מאומת (צילום: REUTERS/Jason Cairnduff)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ההחלטה על ביטול חובת הבידוד לתלמידים בישראל והחלפתם בדרישה להיבדק פעמיים בשבוע עוררה ויכוח האם מדובר ב'מסיבת הדבקה' או בצעד שמאפשר 'חיים עם הקורונה'. מבט למדינות שונות בעולם מגלה שישנן מדינות נוספות שבחרו לפטור את התלמידים מבידוד, מדינות אחרות אינן דורשות בידוד מכלל האזרחים, לצד מדינות שממשיכות בדרישת בידוד.

עם זאת, חשוב לראות את מדיניות הבידוד בכל מדינה כחלק ממדיניות רחבה. בחלק מהמדינות שביטלו את הבידודים יש צעדי הגנה אחרים בבתי הספר, כמו למשל חלוקת מסכות KN95 שמספקות הגנה גבוהה יותר מהידבקות, או בדיקות תדירות לתלמידים. בנוסף, ביחס לבתי הספר, חשוב לזכור שבמדינות המערביות, בתי הספר שהו בחופשהת חג המולד במהלך חלק מגל האומיקרון ובתי הספר היו סגורים ממילא.

ארה”ב

לפי הנחיות המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC) שפורסמו ב-13 בינואר, ילדים מחוסנים או מחלימים, בדומה למבוגרים מחוסנים, פטורים מבידוד במקרה של חשיפה לחולה מאומת, אך ילדים ומבוגרים שאינם מחוסנים או מחלימים נדרשים לבידוד של 5 ימים.

מורות בקליפורניה מפגינות בדרישה להחמיר את נהלי הקורונה בבתי הספר (צילום: AP Photo/Noah Berger)
מורות בקליפורניה מפגינות בדרישה להחמיר את נהלי הקורונה בבתי הספר (צילום: AP Photo/Noah Berger)

מהלך משמעותי נוסף בארה"ב, שישפיע גם על בתי הספר, הוא אספקה לכלל הציבור של מסכות KN95, שמגנות בצורה איכותית מהקורונה. בהתאם לתכנית שמוביל הנשיא ביידן, 400 מיליון מסכות יחולקו בחינם ברשתות בתי המרקחת במדינה. אספקת המסכות נעשתה לאחר מאבקים של איגודי המורים, בין השאר בשיקגו, אילינוי, ובאוקלנד, קליפורניה.

במדינות וערים שונות בארה"ב יש מדיניות שונה ביחס לבידודים ולקורונה במערכת החינוך, שאף היא מושפעת בין היתר ממאבקים של איגודי המורים.

בשיקגו, אילינוי, איגודי המורים שבתו במשך חמישה ימים בתחילת ינואר, במחאה על הדרישה מהם לחזור מחופשת חג המולד ללימודים פרונטליים ללא מתווה הגנה מהקורונה. בהסכם שנחתם בין העירייה לאיגודים, הוסכם על מעבר למתווה חלקי של למידה מרחוק: הלימודים הפרונטליים יופסקו אם מעל מ-40% מהתלמידים נמצאים בבידוד, או אם יותר מ-30% מצוות ההוראה בבית הספר בבידוד. לפי ההסכם, העירייה תספק לתלמידים ולמורים מסכות מסוג KN95. בנוסף נקבע בהסכם שהעירייה תבצע בדיקות מדגם שבועיות ל-10% מהתלמידים, ושמועצת החינוך העירונית תיפגש עם ארגון המורים אחת לשבוע כדי להקשיב ולתת מענה לחששות המורים.

בניו יורק בוטלה חובת הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה קורונה מאומת בבית הספר מאז החזרה מחופשת חג המולד. במקום בידוד, כל תלמיד שנחשף לחולה בכיתה יקבל שתי בדיקות ביתיות מהירות, ויתבקש לבצע בדיקה עם ההודעה על החשיפה, ובדיקה נוספת חמישה ימים לאחר החשיפה. ילדים שאינם מחוסנים או מחלימים שנחשפו לחולה מאומת מחוץ לבית הספר נדרשים 5 ימי בידוד.

אנגליה

מדצמבר השנה, כלל הילדים לא נדרשים לבידוד לאחר מגע עם חולה מאומת, ללא קשר למצב החיסוני שלהם. ההמלצה עבורם, בדומה למבוגרים מחוסנים שגם הם אינם נדרשים לבידוד, לבצע בדיקה ביתית כל יום למשך שבעה ימים לאחר החשיפה.

הולנד

בהולנד חובת הבידוד לתלמידים אחרי מגע עם חולה מאומת בוטלה בשבוע שעבר, כחלק משורת הקלות לאחר חודש של הגבלות מחמירות. בדצמבר נקבעו תנאים לביטול הלימודים הפרונטליים בגנים ובבתי הספר היסודיים: כיתה נכנסת לבידוד אם יש 3 הדבקות או יותר. בשכבות ו' ומעלה, תלמידים שבכיתה שלהם אותר חולה מאומת נדרשים להיבדק פעמיים בשבוע.

סינגפור

בסינגפור אין חובת בידוד לאדם שנחשף לחולה מאומת, אך מי שנחשף נדרש לבצע בדיקת קורונה ביתית בכל בוקר לפני היציאה מהבית במשך 7 ימים מהחשיפה לחולה. בנוסף, מספטמבר 2021 ועד היום, נדרש כל תלמיד, מהגן ועד תיכון, למדוד חום בבית הספר. 

דרום אפריקה

בדרום אפריקה, שבה החל גל האומיקרון, התלמידים היו בחופשת הקיץ שלהם. רק לפני 10 ימים, ב-19 בינואר, התלמידים חזרו ללימודים. במהלך דצמבר הציגה הממשלה תכנית לבטל את דרישות הבידוד למגעים של חולי קורונה, אך חזרה בה לאחר שבוע של לחץ ציבורי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!