דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ניצחון ביתי: אשלי בארטי זכתה לראשונה באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס

המדורגת ראשונה בעולם קטפה את תואר הגרנד סלאם השלישי שלה בקריירה אחרי 3:6, 6:7 על דניאל קולינס האמריקאית | בארטי, שהפכה גם לאוסטרלית הראשונה מזה 44 שנים לזכות באליפות המקומית, אמרה: "זה חלום שהתגשם, אני כל-כך גאה להיות אוסטרלית"

אשלי בארטי (צילום:AP Photo/Darron Cummings)
אשלי בארטי (צילום:AP Photo/Darron Cummings)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אשלי בארטי זכתה היום (שבת) באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס, בכך הפכה לאוסטרלית הראשונה שזוכה בגרנד סלאם במלבורן מאז 1978. בארטי גברה 4:6, 6:7 (2) על דניאל קולינס המפתיעה, שניסתה להמשיך ולהדהים בגמר הגרנד סלאם הראשון שלה.

בארטי בת ה-25, המדורגת ראשונה בעולם, כבר היתה בפיגור 5:1, במערכה השנייה מול המדורגת קולינס, המדורגת 27 בעולם. אבל, בסופו של דבר בעזרת התמיכה של הקהל הביתי היא הצליחה לחזור והניפה תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה, בלי שהשמיטה אף מערכה בדרך.

קולינס האמריקאית בת ה-28, שבשנה שעברה הודחה באליפות אוסטרליה כבר בסיבוב השני, התעלתה על הישג השיא שלה מ-2019 (חצי גמר) ותקווה שב-2022 היא תוכל גם לרשום גרנד סלאם ראשון בקריירה.

לאחר הניצחון אמרה בארטי: “אני נרגשת, הטורניר הזה הוא אחד מהחוויות הכי טובות שהיו לי, תודה רבה. כאוסטרלית, הדבר הכי חשוב זה לחלוק את זה עם כ”כ הרבה אנשים ואתם בקהל הייתם לא פחות ממדהימים כל הדרך. זה חלום שהתגשם, אני כל-כך גאה להיות אוסטרלית, תודה לכולם ונתראה פעם הבאה”.

שתי הטניסאיות פתחו את ההתמודדות בצורה קשוחה ושמרו על ההגשות שלהן ללא יותר מדי התנגדות, בעוד בארטי הנחיתה שני אייסים כבר אחרי שלוש מערכות. במשחקון החמישי, קולינס הייתה קרובה מאוד להשיג שבירה ראשונה, אבל בארטי הצילה ושברה במשחקון הבא בדרך ל-2:4. קולינס צמצמה, אבל האוסטרלית סגרה עניין וניצחה 3:6 במערכה הראשונה.

קולינס פתחה היטב את המערכה השנייה וניצחה את המשחקון הראשון. לאחר מכן שברה את חבטות ההגשה של בארטי כדי להוביל 0:2. במשחקון השלישי בארטי כבר קיבלה הזדמנות כדי לנצח, אבל קולינס לאנשברה ועלתה ל-0:3. בארטי חזרה לעניינים במשחקון אותו הגישה, שגם בו היא השיגה "אייס" – וצמצמה ל-3:1, אבל קולינס המשיכה את המומנטום הנהדר שלה ועלתה ליתרון 1:4.

במצב של 1:5, לקולינס כבר הייתה את ההזדמנות להשוות – אבל בארטי הצליחה להישאר בחיים, כשצמצמה ל-5:2. יחד עם התמיכה הביתית, האוסטרלית הורידה את היתרון כבר ל-5:3. במשחקון העשירי בארטי השיגה עוד ניצחון, והשוותה ל-5:5. קולינס הצליחה לנצח ולעלות ליתרון 5:6, אבל בארטי שמרה על ההגשה שלה ושלחה את המשחק לשובר שוויון. ב"טיי ברייק" בארטי שעלתה ליתרון 0:4 ובסיום היא ניצחה 2:7.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!