דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עשרות עצמאים הקימו מאהל מחאה מול ביתו של השר יאיר לפיד: "נערי אוצר מנהלים את המדינה"

העצמאים הודיעו שמאהל המחאה יפעל עד לקבלת מתווה פיצוי כולל עבור הענפים שנפגעו בגל החמישי | המשטרה הרחיקה את המאהל 300 מטרים מביתו של לפיד

  • העצמאים הודיעו שמאהל המחאה יפעל עד לקבלת מתווה פיצוי כולל עבור הענפים שנפגעו בגל החמישי | המשטרה הרחיקה את המאהל 300 מטרים מביתו של לפיד
הדס יום טוב

עשרות עצמאים הקימו הערב (מוצ"ש) מאהל מחאה מחוץ לביתו של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ברמת אביב. המשטרה הרחיקה את מאהל המחאה 300 מטרים מבית לפיד. בהקמת המאהל השתתפו נציגים מענפי האירועים, התרבות, האופנה וההסעדה, וכן מורי דרך ועצמאים מענף התיירות.

לדברי המארגנים, המאהל יפעל עד לקבלת מתווה פיצוי כולל עבור הענפים שנפגעו בגל החמישי. "שר החוץ לא דואג לאיש חוץ מלעצמו", נכתב בהודעה לתקשורת. "הוחלט להסלים את המחאה נגד חברי הממשלה שעובדים על כולנו בעיניים".

"מההתחלה של האומיקרון יש סגר סמוי", אומר ל'דבר' הספר יואל בורשטיין. "אמנם לא מכריזים כדי לא לפצות, אבל אנחנו סופגים המון ביטולים וירידה משמעותית בהכנסה. אצלי הייתה ירידה של לפחות 30% בחודשיים האחרונים".

יואל בורשטיין, ספר מפתח תקווה, במאהל המחאה. "אפילו את מה שקיבלתי כשהיו לי אפס לקוחות רוצים בחזרה" (צילום: הדס יום טוב)
יואל בורשטיין, ספר מפתח תקווה, במאהל המחאה. "אפילו את מה שקיבלתי כשהיו לי אפס לקוחות רוצים בחזרה" (צילום: הדס יום טוב)

"לפני 3 חודשים ביקשו ממני להחזיר 70 אלף שקלים, אחרי שהייתי סגור לגמרי 5 חודשים. אין לי את היכולת לשלם את זה, במיוחד עם הירידה הנוכחית. התחושה היא שאין מי שדואג. לפחות היו מראים התחשבות כלשהי, אבל לא יכול להיות שאפילו את מה שקיבלתי כשהיו לי אפס לקוחות רוצים בחזרה. אני מגיל 19 עצמאי, 20 שנה. כל החיים שילמתי. אני רוצה לפחות את מה שמגיע לי".

נועם לוי, יו"ר איגוד בעלי האולמות: "עשיתם סיבוב עלינו. אם ראש הממשלה לא יכול להכתיב מדיניות, שישים את המפתחות ויילך. יאיר, אנחנו מקימים פה אוהל ליד הבית שלך. אתה יכול לבוא ונזכיר לך שליברמן עובד אצלך".

מורה הדרך יואב רותם: "סגרתם את התיירות, קחו אחריות או תתפטרו. אנחנו מיולי לא מקבלים פיצוי אף שסגרו לנו את העבודה, זו בושה וחרפה. נערי אוצר מנהלים את המדינה".

אורלי רפאלי, מפיקת אירועים: "התאספנו כאן בקור מול ביתו של יאיר לפיד להגיד את דברנו. מיולי 2021 יש כאן אנשים שיושבים בבית, שביטלו להם את היכולת להתפרנס חודשים קדימה. אנחנו לא יכולים לחיות בכבוד. מדריכי טיולים לא ילכו להיות אינסטלטורים, ואנחנו לא נלך להיות נגרים. אנחנו רוצים לעשות את העבודה שלנו בכבוד ושלא ישפילו אותנו. סגרתם? תשלמו".

אלון וקנין, בעל חברת הפקה: "יאיר, ישבת איתנו והבטחת שוב ושוב. הגעתם לאן שהגעתם ועכשיו שכחתם אותנו. מיולי אתם מייצרים במדינה סגר דה פקטו. עסקים נסגרו, אולמות, חברות כנסים, נופשים, תיירות. אצלי הכול בוטל ברבעון הזה, ברגע שהצהרתם שלא להתקהל ולא לטוס".

ליברמן: "אם חסרים עובדים, סימן שיש עבודה"

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הערב (שבת) בריאיון ל'פגוש את העיתונות' שהוא מתנגד להארכת התו הירוק. "לא רוצה לדבר בשמו של ראש הממשלה, אבל עמדתי היא להתנגד. אין שום סיבה שבמצב החיסונים, ההדבקה והמחלימים במדינה להמשיך בתו הירוק. יש קבינט מומחים שמייעץ לממשלה. גם שם יש רוב מוחץ לביטול התו הירוק, ולכן אני שקט לחלוטין".

ליברמן התייחס לעצמאים: "נתתי הנחיה לחשב הכללי ולספקים, נותני השירותים לממשלה, לשלם מיד ולא בשוטף פלוס 30 עוד כחצי מיליארד שקל לעצמאים. הכי קל לחלק כסף לכל עבר. אני מניח שיש עסקים שנקלעו לקשיים. אנחנו עדיין בינואר ואני עדיין לא יודע לקבוע על בסיס יומי או שבועי, במקרה הטוב לבדוק את המצב החודשי. כשאראה את הדו"חות החודשיים אראה מה קורה".

ליברמן סיפר על פגישתו עם נציגי העצמאים: "מה הבעיה הכי גדולה שהעלו? חסרים עובדים. כל מי שדיבר איתי אומר לי: 'תביא עובדים זרים'. אם חסרים עובדים, סימן שיש עבודה. מבחינת עסקים קטנים, דחינו להם תשלומי מע"מ ואמרנו להם שמקדימים החזרים".

ליברמן התייחס גם ליוקר המחיה: "אני חושב שהיה פה ניצול ציני על ידי כמה יצרני מזון ויבואנים גדולים, ואני עובד יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי על הנושא. מחר נוציא מכתב לאותם יצרנים ונבקש הסברים. לא נהסס להפעיל את רשות התחרות, להטיל פיקוח על המחירים ואולי לפזר קצת את הריכוזיות במשק, בעיקר בתחום המזון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!