דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
19.3°תל אביב
  • 13.7°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 17.8°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 19.0°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

אנשי חינוך מרגישים שביטול הבידודים הפקיר אותם: "המתווה הזה הוא פיקציה אחת גדולה"

גננת מהצפון: "אם התגלה ילד מאומת בגן, סבירות גבוהה שילדים נוספים יתגלו רק כעבור כמה ימים" | מורה מהמרכז: "רוצה שהתלמידים יגיעו לבית הספר, אבל חושש על עמיתיי המבוגרים"

מורה ותלמידים במודיעין. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
מורה ותלמידים במודיעין. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המתווה לביטול הבידודים לתלמידים במערכת החינוך מעורר חששות וכעס בקרב מורים וגננות, שחשים שהופקרו. לצדם, יש גם מורים שרואים בו צעד נכון. היום (ראשון) נפגשים נציגי הסתדרות המורים עם בכירי משרד החינוך לדיונים על המתווה, בהוראת בית הדין לעבודה. בעקבות הדיונים תודיע מחר הסתדרות המורים לבית הדין האם בכוונתה לנקוט צעדי מחאה נגד המתווה.

גננת מהגליל העליון אומרת ל'דבר': "אני מסכימה עם העמדה הבסיסית שהילדים זקוקים למסגרת חינוכית רציפה, אבל אני לא מסכימה עם הדרך שבה זה נעשה על חשבון הבריאות של עובדי ההוראה. הרי ברור לכולם היום שאם התגלה ילד מאומת בגן, סבירות גבוהה שילדים נוספים יתגלו רק כעבור כמה ימים. זה מסכן את המערכת כולה.".

לדבריה, "גם ככה המצב הוא שגנים רבים נסגרים בשל היעדר גננת מחליפה. כעת התחושה בקרב רוב עובדי ההוראה היא שהפקירו אותם. היה צריך לחשוב יחד עם עובדי ההוראה איך לעשות את זה אחרת – שמירה על שגרת הילדים לצד שמירה על בריאות עובדי ההוראה".

מחנך בבית ספר יסודי ברחובות אומר ש"מתווה ביטול הבידודים הזה הוא פיקציה אחת גדולה. אני לא בטוח שההורים יבדקו באמת את ילדיהם פעמיים בשבוע, ועובדה שקולגות שלי סיפרו לי ששני תלמידים מאומתים הגיע היום לבית הספר".

"חשוב לי להגיד שאני אוהב את התלמידים ואני רוצה שהם יגיעו לבית הספר, אבל אני חושש על עמיתי המורים המבוגרים ממני. יכול להיות שאפשר ליישם את המתווה כשהוא בנוי טוב יותר בעוד שבועיים שלושה כשגל התחלואה ירד".

"הלמידה מרחוק מזיקה לתלמידים, וגם לנו המורים"

יש גם מי שתומכים במתווה. מורה בבית ספר יסודי בטבריה מספרת: "בשבועיים האחרונים 50% מהתלמידים וצוות בית הספר נדבקו. ההפרדה בין מחוסנים ללא מחוסנים לא סייעה, כי כולם נדבקו, ואם אין הצדקה רפואית להפרדה, אין סיבה להמשיך את הלמידה מרחוק או הלמידה ההיברידית, כמו שאנחנו עושים עכשיו. הרי אנחנו כולנו יודעים ומכירים את הנזק הלימודי והרגשי שהלמידה מרחוק מסבה לתלמידים, וגם לנו המורים".

לשאלה אם היא לא חוששת להידבק היא אומרת: "אני התחסנתי, כלומר אבטחתי את עצמי ככל הניתן, והרי יכול להיות שאני 'אחטוף' את האומיקרון בסופר, לא רק בבית ספר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!