דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

רה״מ והשרים נפרדו ממנדלבליט: ״הגנת על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל״

היועץ המשפטי לממשלה יסיים השבוע כהונה של שש שנים, ובשלישי יחל עמית איסמן לשמש כממלא מקומו | בעוד בנט שיבח את פועלו בהגנה על ישראל בזירה הבינלאומית, השרים סער וגנץ בחרו להתמקד באש שספג מנתניהו ותומכיו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. יסיים את תפקידו לאחר שש שנות כהונה (צילום: פלאש 90)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. יסיים את תפקידו לאחר שש שנות כהונה (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רה"מ בנט והשרים התכנסו היום (ראשון) לישיבת ממשלה, ובמהלכה נפרדו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

רה"מ בנט נפרד מהיועמ"ש מנדלבליט: "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד. אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים״.

״התפקיד שאתה מילאת בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה ועל אזרחיה בזירה הבינלאומית – שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש בשם ממשלת ישראל, להודות לך אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

בעוד בנט שיבח את פועלו של מנדלבליט בהגנה על ישראל בזירה המשפטית הבינלאומית, שר המשפטים גדעון סער ושר הביטחון בני גנץ בחרו להתמקד בדברי הפרידה שלהם בביקורת הקשה שספג מנדלבליט מצד תומכיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בשל החלטת היועמ״ש היוצא להגיש נגדו כתב אישום.

שר המשפטים, גדעון סער, נפרד מהיועמ"ש מנדלבליט בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "ברגעים היסטוריים היה לד"ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל. הוא מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת מעצורים, ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק – כך ייזכר. מנעוריו היה מגויס לשירות הציבור וביטחון המדינה".

גם גנץ נפרד ממנדלבליט במילים חמות – ושיבח אותו אף הוא על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו. הוא סיפר בפרידה ממנדלבליט בישיבת הממשלה: "אמרתי לו שכמי שמכיר אותו עוד מתקופת עבודתו בפרקליטות הצבאית, אני יודע היטב עד כמה הוא תרם לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על הדמוקרטיה. כל זאת לעיתים תחת מתקפות קשות, מולן עמד ביושרה, בממלכתיות ובנאמנות למדינת ישראל ולאזרחיה".

לדברי גנץ, "כשר המשפטים בממשלה הקודמת, ראיתי בעיניי כיצד הוא הגן על שלטון החוק. ברגעים דרמטיים למדינת ישראל, בהם היה מי שניסה לערער את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אביחי היה שם. אני זוכר היטב את הביקור במשרד המשפטים, זמן קצר אחרי שהוקמה הממשלה הקודמת ואת הניגוד הגדול בין הנינוחות האבהית שהקרין על הפרקליטים – לבין הסערה שהתחוללה באותם ימים.

היועמ"ש מנדלבליט יסיים מחר את תפקידו לאחר כהונה של שש שנים. ביום שלישי יחל עמית איסמן לשמש ממלא מקום עד חודש ימים, במקביל לתפקידו כפרקליט המדינה.

את המינוי לכך קיבל איסמן משר המשפטים גדעון סער, משהתברר כי הדיונים בוועדה למינוי היועמ"ש יימשכו גם לאחר פרישת מנדלבליט מהתפקיד. אלא שאיסמן לא צפוי להישאר זמן רב בשני התפקידים בצמרת הפרקליטות והתביעה

הוועדה לאיתור היועמ"ש, בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אשר גרוניס, צפויה להתכנס היום בשעה 18:30 להחליט על שלושת המועמדים המומלצים מבחינתה לתפקיד.

אם היא לא תגיע להסכמות, יתקיים דיון נוסף ביום חמישי – מה שישאיר את איסמן כיועמ"ש וכפרקליט המדינה לעוד כשבועיים, לכל היותר. בשלב הבא תועבר המלצת הוועדה לממשלה, ולאחר כמה ימים יאושר אחד מהם לתפקיד היועמ"ש הבא של מדינת ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!