דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היועץ המשפטי לממשלה

סער: אציע לממשלה למנות ליועמ"ש את עו"ד גלי בהרב-מיארה; אביא לדיון את שלושת המועמדים

שר המשפטים הודיע הבוקר (ב') שיתמוך בבהרב-מיארה, ואם הממשלה תאשר את מינויה, היא תהיה האישה הראשונה שנושאת בתפקיד | סער נימק: "היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי"

השר גדעון סער (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
השר גדעון סער (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היועמ"שית הראשונה בישראל? שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (שני) שיציע לממשלה לבחור מבין המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה את עו"ד גלי בהרב-מיארה.

"אביא את שלושת המועמדים שהוצעו על ידי הוועדה לדיון בממשלה בשבוע הבא", הודיע סער. "אני מכיר היטב את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואתגריו. חובתי ואחריותי להביא לתפקיד חשוב זה, שאין חשוב ממנו למערכת המשפט, את המועמד הטוב ביותר. אחריות זאת בכוונתי לממש במינוי זה.

"ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אישה לתפקיד זה. אבל אציע למנות את עו״ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר.

"הוועדה המקצועית-ציבורית בראשות הנשיא אשר גרוניס עשתה עבודה יסודית ורצינית בחודשיים האחרונים. גם שני המועמדים האחרים עליה המליצה הוועדה, המשנה ליועמ״ש לממשלה (משפט בינ״ל) רועי שיינדורף והיועץ המשפטי של משרד הביטחון עו״ד איתי אופיר, הם מועמדים ראויים וטובים. את שניהם פגשתי לשיחות בנוגע לתפקיד בחודשים האחרונים. גם הבוקר שוחחתי עימם, בנוסף לעו״ד בהרב-מיארה.

"עו״ד גלי בהרב-מיארה ניהלה את פרקליטות המחוז הגדולה ביותר. היא מומחית למשפט מנהלי ואזרחי והקימה את המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז. היא ניהלה תיקי ענק. הופיעה אינספור פעמים בכל ערכאות השיפוט. היא חקרה עדים והעריכה ראיות, טענה טיעונים וסיכמה סיכומים יותר מכל מועמד אחר שהופיע בפני הוועדה. ניסיונה המקצועי והניהולי יהיה לעזר רב במאמצים לשפר את תפקוד ויעילות המערכת כולה.

"היא מכירה היטב את משרד המשפטים, את השירות המשפטי הציבורי כולו, את משרדי הממשלה ולשכותיהם המשפטיות ואת עבודתם. אחרי עשרות שנים בשירות הציבורי, היא עבדה בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי וחוותה את השירות הציבורי מנקודת מבטו של הציבור.

"למיטב הכרתי ושיפוטי היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי. זאת, בנוסף לכישורים משפטיים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. היא ציונית, אכפתית וממלכתית.

"כל מי שתקפו אותה בשבועות החולפים, וביתר שאת ביממה האחרונה, אינם מכירים אותה כלל, את יכולותיה ואת כישוריה. מצער שיש מי שמנסים לשלול מראש את מי שעומד לשאת, בשירות המדינה, באחריות כה כבדה. וזה נעשה רק מטעם אחד: שאני, בהתאם לסמכותי, הצעתי את מועמדותה.

"תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד קשה מאוד ומאתגר. הוא יקר לי מאוד ויקר לכל מי שחשוב לו שישראל תוסיף להיות מדינה מתוקנת. אני מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי המבוססת על הכרתי בדבר טובת מערכת המשפט ומדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!