דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

חוק הגיוס אושר בכנסת בקריאה ראשונה

הצעת החוק עברה ברוב של 51 תומכים לעומת 48 מתנגדים | ח״כ ג׳ידא רינאווי זועבי ממרצ, שהצטרפה לאופוזיציה והפילה את החוק בניסיון הקודם להעבירו, הצביעה הפעם בעד | ח״כ גפני התפרץ לעבר רה״מ והשרים: "מדינה בלי תורה, תתביישו לכם"

גדעון סער, נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ במליאת הכנסת (צילום: דבר)
גדעון סער, נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ במליאת הכנסת (צילום: דבר)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את חוק הגיוס. הצעת החוק עברה ברוב של 51 תומכים לעומת 48 מתנגדים. ח״כ ג׳ידא רינאווי זועבי ממרצ, שהצטרפה לאופוזיציה והפילה את החוק בניסיון הקודם להעבירו, הצביעה הפעם בעד.

לאחר ההצבעה, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התפרץ לעבר ראש הממשלה ובכירי הקואליציה: "מדינה בלי תורה. תתביישו לכם".

לפני כשבועיים נפל החוק לאחר שההצבעה הסתיימה בתיקו של 54 תומכים מול 54 מתנגדים, בהם חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ שהצביעה נגד, במחאה על קידום חוק האזרחות והנטיעות בנגב. יו"ר הקואליציה עידית סילמן הודיעה כי תתקזז עם ח"כ יואב קיש מהליכוד, לאחר שאיים להגיע מהבית למרות שהוא מאומת לקורנה, לאחר שבקואליציה בקשו לקזז אותו עם ח"כ גנאים.

שר החוץ ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד: "הבטחנו וקיימנו שוויון בנטל. אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. הממשלה הזו והמפלגה הזו, יש עתיד, ממשיכים לקיים הבטחות. אנחנו עושים מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. חוק השיוויון בנטל עבר לא מעט גילגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי".

ריידא רינאוי זועבי, שלפני שבועיים הפילה את הצעת החוק והערב תמכה, אמרה: ״לאחר שהגעתי להבנות עם הקואליציה בנוגע לבעיות של הבדואים בנגב בענייני הקרקעות, הדיור והישובים הבלתי מוכרים ובניית תוכנית כוללת שמטרתה פיתוח מתקנים בכפרים הבדואים בנגב, וכמובן לאחר שהקואליציה הממשלתית התחייבה שלא להשתמש בחוק גיוס החרדים לאשרור חוק דומה לבני החברה הערבית, וכל חוק בהקשר זה הנוגע לציבור הערבי, הצבעתי היום בעד חוק הגיוס לחרדים״.

ח"כ משה גפני, יו״ר יהדות התורה, זעם מעל דוכן הנואמים: "אחד החוקים המבזים ביותר של העם היהודי זה החוק שמוגש היום למליאת הכנסת. אני מוכן שלומדי התורה ילכו לצבא. אבל נראה את הנוער שהוא איננו נוער דתי, נראה אותו מגיע ללמוד תורה. ואז התברר לי ולביזיונכם, לפני 20 שנה ילד, נער, בחינוך החילוני הממלכתי, למד גמרא, למד תנ"ך, למד יהדות״.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "הפכתם את לומדי התורה לאזרחים פלילים, הצבא אינו ערך אלא צורך, אלא לימוד התורה הוא ערך – לומדי התורה נושאים בעול לא פחות מכל אחד אחר, ואת המסורת הזו אתם הולכים להחריב. האמת ידועה, אין שום צורך בגיוס, כבר היום הצבא מחזיק אלפי חיילים שאין בהם צורך. ובעיקר, האבסורד הגדול ביותר הוא כי מי שהחליט האם לומדי התורה יהיו עבריינים פלילים הם חברי הכנסת הערביים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!