דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

צו מניעה לשביתה בנמלים, עד להחלטה סופית של בית הדין

״נציגי המדינה הבטיחו שלא תהיה תחרות בתחום המטען הכללי״, אמר יו״ר איגוד התחבורה בעדותו בבית הדין, ״הייתי צריך לפקפק בזה?״ | נציג אס.אי.פי.ג׳י, זכיינית הנמל החדש בחיפה: ״קיבלנו אישור לפרוק מטען כללי״ |ההסתדרות: ״מכבדים את ההחלטה, מקווים שבית הדין ימצא את האיזון הנכון״

אוניית משא ליד נמל אשדוד (צילום: משה שי/פלאש90)
אוניית משא ליד נמל אשדוד (צילום: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה יכריע בתוך כיומיים בשאלת זכות השביתה של עובדי הנמלים הוותיקים על רקע ההחלטה החד צדדית של המדינה לאפשר פריקת מטען כללי בנמלי הים החדשים. בתום דיון ארוך שנערך הערב, הוציא בית הדין צו מניעה עד לקבלת ההחלטה הסופית בעניין. הדיון נערך היום בבית הדין הארצי בפני סגן הנשיאה, השופט אילן איטח, והשופטות לאה גליקסמן וחני אופק גנדלר.

בעדותו בפני בית הדין, הבהיר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות כי לאורך כל המשא ומתן על הרפורמה אמרו לו נציגי המדינה במפורש כי לא צפויה להיות תחרות בתחום המטען הכללי. "המדינה אמרה לי מה הולך להיות ואמרה לי אל תדאג״, אמר אדרי, ״אם נציגי המדינה בכבודם ובעצמם, ולשמחתי יש גם תיעוד, הבטיחו לנו חד משמעית שלא תהיה תחרות בתחום המטען הכללי, למה אני צריך לפקפק? אני מאמין. אני מקיים יחסי עבודה 30 שנה וזו פעם ראשונה שנציגי מדינה משקרים לי בפנים״.

עו"ד אסף פריאל המייצג את חברת אס.איי.פי.ג'י, זכיינית נמל היובל במפרץ חיפה, אמר בדיון כי בכתב ההסמכה שבידיהם נכתב כי הם רשאים לפרוק גם מטען כללי. "אין לי טענות כלפיך אלא כלפי המדינה" השיב לו אדרי. ״המדינה הטעתה את שנינו. אנו באותה סירה. אני מצפה שהמדינה תיישם הסכמות איתי ותעמוד בהן״.

יו״ר ועד סקטור תפעול לשעבר, גדי בוטבול אמר: ״עברנו לילות קשים בבית הדין. בית הדין יודע שבחדר הזה נאמר שהם יעבדו רק במכולות. בית הדין יודע. יש פה אנשים שיושבים ומשקרים לבית הדין ולכולם. לנו כוועד עובדים היה רצון טוב ונרתמנו. קלטנו עובדים. עבדנו ללא תנאים בזמן מלחמה, בקורונה, הכול. זה היה בסדר. עכשיו באים ביד גסה ורוצים לרמוס אותנו על משהו שלא הוסדר. לא נוכל לחזור עם זה לעובדים, מבחינתנו זה הסוף. לא נוכל לשלוט בזה״.

״הסתדרות ו-וועדי העובדים מכבדים את החלטת בית הדין הארצי לעבודה״, אומרים בהסתדרות, ״אבל יחד עם זאת אנו תקווה שבהחלטה המורחבת שתגיע בימים הקרובים, בית הדין ימצא את האיזון הנכון, תוך שמירה על זכויות העובדים ואיתנות הנמלים״. ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי עו"ד אלעד מורג.

ד״ר רון תומר יו"ר התאחדות התעשיינים שהגיש את אחת העתירות לצו מניעה: ״אנו מרוצים מכך שבית הדין הארצי לעבודה הבין שרווחת הציבור חשובה יותר מהשיקולים הפוליטיים של ההסתדרות, וקבע שפריקת המטענים מחר תתקיים כסדרה. אנו קוראים לממשלה להפעיל את הרציפים האפשריים כדי להוריד את העומס הבלתי נסבל שעומד כיום על 63 אוניות. אני מקווה שההחלטה הסופית של בית הדין תאפשר המשך פעילות סדירה של המשק, מה שכרגע נמנע בעקבות ההתנהלות בנמלים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!