דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קבינט הקורונה החליט: תו ירוק רק באירועים המוניים עם סיכון גבוה כמו חתונות ומסיבות

רשימה מלאה של האירועים תפורסם עם השלמת ניסוח התקנות | המתווה ייכנס לתוקף ביום שני, מחוסנים יקבלו תו ירוק ללא הגבלת זמן

ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבה של קבינט הקורונה בממשלתו (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבה של קבינט הקורונה בממשלתו (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה אישר היום (שלישי) עדכון של מתווה התו הירוק. לפי ההחלטה, התו הירוק יחול רק באירועים בסיכון גבוה, כמו שמחות, ומסיבות. נוסף על כך הוחלט שאנשים שהתו הירוק של אנשים שהתחסנו במנה שלישית ורביעית יוארך ללא הגבלת זמן.

רשימה מלאה של האירועים שיחייבו תו ירוק תפורסם על ידי מטה ההסברה לקורונה עם השלמת ניסוח התקנות. כל החלטות הקבינט ייכנסו לתוקף אחרי אישור ועדת החוקה של הכנסת.

עוד הוחלט שיוכלו להחזיק בתו הירוק מחוסנים בשתי מנות שלא חלפו ארבעה חודשים מהמועד בו קיבלו את המנה השנייה; מחלימים שלא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם; ומחוסנים בשלוש ובארבע מנות חיסון, ללא הגבלת זמן.

המתווה המעודכן ייכנס לתוקף עם פקיעת מתווה התו הירוק המלא ביום ראשון הקרוב, ה-6 בפברואר, בחצות.

הקבינט אישר גם את הארכת התקנות הקיימות בנתב"ג, כולל חובת הבדיקה לפני הטיסה נכנסת לישראל וחובת בדיקה עם הנחיתה בנתב"ג. תקנות אלה הוארכו עד ל-7 במרץ בחצות.

החל מיום שלישי הקרוב, ה-8 בפברואר, תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה יוצאת מישראל למי שלא מחוסן או מחלים. חובת הבדיקה תבוטל גם לנוסעים וגם לאנשי צוות.

עוד הוחלט לאפשר לנוסע שסבל מתסמינים ב-14 הימים שלפני הטיסה לישראל, לעלות לטיסה, אם יציג בדיקת אנטיגן מוסדית שלילית שבוצעה אחרי תחילת התסמינים. עד עכשיו נדרש ביצוע בדיקת PCR שלילית לאחר מכן.

הקבינט אישר גם שכניסה למוסדות 'מגן אבות' ובתי קשיש בקהילה תחייב ביצוע בדיקת אנטיגן. והמליץ לבצע בדיקת קורונה לפני מפגש עם אדם מבוגר. עובדים לא מחוסנים במוסדות רווחה, בריאות וחינוך ימשיכו להיות מחויבים בבדיקה דו שבועית. עוד אושר שמוסד שיחליט להקים עמדת בדיקות אנטיגן כתנאי כניסה, יקבל סבסוד חלקי מהמדינה.

רה"מ בנט: "הדרך שלנו רציונלית ומאוזנת"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הדיון: "אנחנו כרגע בעיצומה של המערכה. צפויים לנו עוד שבוע וחצי-שבועיים קשים לפנינו, ולכן, כמו שאמרתי – אני לא רוצה לראות אווירת "סוף קורס", לא בקרב הציבור ולא כאן בחדרי קבלת ההחלטות. עכשיו זה הזמן שלנו להדק את השמירה על הפגיעים ביותר, על המבוגרים, כדי לצלוח את הגל הזה.

"במערכת החינוך אנחנו כבר מיישמים את מתווה "בודקים ולומדים", והמערכת מתפקדת. בימים אלה מחלקים את הערכות, 20 בדיקות לכל ילד בבית ספר יסודי, וזה מאפשר להורים ולתלמידים לשמור על שגרת לימודים וחיים תקינה. בשלב הזה, אנחנו כבר יודעים לומר שהחיסונים, בדגש על חיסוני הילדים, מגנים בצורה טובה מפני PIMS, וזו בהחלט בשורה טובה.

"הדרך שלנו בממשלה היא דרך רציונאלית, מאוזנת ומבוססת עובדות ונתונים.
אנחנו לא כאלה שאומרים שצריך לרוץ לסגרים כי הקורונה היא סוף העולם, ולא מתבהלים. מצד שני, אנחנו גם לא טוענים שקורונה זו רק שפעת, כי זה פשוט לא נכון. הקורונה היא מחלה שיכולה לפגוע בצורה קשה, וגם להביא למוות. אנחנו בוחרים בדרך המתונה, הנכונה והמאוזנת.

אנחנו נלחמים כל הזמן לשמור על הכלכלה פתוחה, על המשק פתוח ועל הכל מתפקד. אנחנו ערים לקשיים ולשיח הציבורי, ואנחנו קשובים גם למגזר העסקי. לכן, אני רוצה לומר באופן ברור: הממשלה תסייע לעסקים שנפגעו בצורה קשה בגל הזה. הפרטים עוד נידונים ויסוכמו, אבל זו ההחלטה המשותפת של כולנו. אנחנו לא נשאיר אף אחד מאחור."

התו הירוק: השרים והמומחים התנגדו

לפי דיווח בחדשות 12, משרד הבריאות הציג בדיון שלוש חלופות למדיניות התו הירוק שתוקפו צפוי לפוג בקרוב: ביטול מיידי, הארכה למספר שבועות ולאחר מכן ביטול התו הירוק, או המשך התו הירוק במספר מצומצם של מקומות בהם אירועים המוניים, ומוסדות בריאות וחינוך (ביחס לעובדי אותם מוסדות).

בראשון השבוע החליטה הממשלה להאריך בשבוע נוסף את התו הירוק, שתוקפן של התקנות הנוגעות אליו היה אמור לפוג היום (שלישי). חובת הצגת התו הירוק במוסדות תרבות ופנאי הוארכה עד לראשון הקרוב, חובת הצגת התו הירוק לעובדי חינוך והוראה הוארכה עד סוף פברואר, וחובת הצגת התו הירוק לעובדי מוסדות בריאות ורווחה הוארכה עד סוף מרץ.

קבינט המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה, בראשות פרופ' רן בליצר, הודיע בשבוע שעבר שרוב חבריו ממליצים להפסיק את מדיניות התו הירוק, בין היתר עקב יצירה אשליית הגנה לאנשים בסיכון. הם הדגישו שהחיסון עדיין מגן מפני מחלה קשה וקראו לעודד התחסנות.

בקרב שרי הממשלה, שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע שיתנגד להארכת התו הירוק, וכמוהו גם שר המשפטים גדעון סער. ליברמן אמר בראשון השבוע: "אני אתנגד להארכת התו הירוק אפילו בשנייה אחת. אני לא רוצה לדבר בשמו של רה"מ, העמדה שלי היא שאני אתנגד, במצב החיסונים, ההדבקה והמחלימים במדינת ישראל אין שום סיבה להמשיך את התו הירוק. גם בקבינט המומחים רוב מוחץ בעד ביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין".

השר סער אמר: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו. כמו באנגליה. כמו בדנמרק. הפגיעה בחרויות ובפרנסה היתה מוצדקת כל עוד היתה לכך תכלית אפידמיולוגית מובנת. אין עוד כזאת. לא אתמוך עוד בהארכת התו הירוק."

לא התקבלו החלטות לבלימת הזן החדש

שרי הקבינט דנו גם בהופעת תת הזן החדש המכונה 'אומיקרון 2', שנודע כמדבק יותר מהאומיקרון, אך לא קיבלו החלטות משמעותיות לבלימת ההתפשטות שלו בישראל. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר אתמול (שני) ש"אנחנו נמצאים עדיין בתוך גל קורונה ולצערי הגל טרם הסתיים."

לדברי פרופ' זרקא, "עיקר התחלואה היום היא תחלואה בזן האומיקרון מה שמוגדר כ-BA1. יחד איתו יש את וריאנט BA2 שמוכרים כ-350 מקרים. לפי הנתונים מאירופה יש בו פוטנציאל להדבקה יותר מהאומיקרון. ראינו שבחלק מהמדינות אירופה הוא האיט את היציאה מזן האומיקרון, ובדנמרק הוא הוביל לגל תחלואה נוסף".

עוד אמר פרויקטור הקורונה: "עקבנו אחרי הנתונים בסוף השבוע וראינו ירידה, ולאחר מכן ראינו עלייה – 75 אלף מאומתים חדשים. אני מקווה שתהיה באמת ירידה אמיתית במספר המקרים, אבל צריך לומר שהירידה לא מבטיחה שלא נידבק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!