דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
19.3°תל אביב
  • 13.7°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 17.8°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 19.0°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מתווה החינוך: תלמיד שלא ייבדק היום (ד') יידרש לבידוד בחשיפה לחולה מאומת

המתווה קובע שתלמיד שאינו מחוסן או מחלים, והוריו לא דיווחו על ביצוע בדיקה ביתית ביום א' או ד' שקדמו להודעה, יידרש לבידוד | ההוראה נכנסת לתוקף היום (ד'), כשהורים רבים עדיין לא קיבלו בדיקות

תלמידים בבית הספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני / פלאש 90)
תלמידים בבית הספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תלמידים שאינם מחוסנים או מחלימים, שלא ידווחו על ביצוע בדיקת קורונה ביתית, יידרשו החל מהיום (רביעי) לבידוד במקרה של חשיפה לחולה מאומת. ההוראה נכנסת לתוקף למרות שהממשלה והרשויות המקומיות עדיין לא סיימו לחלק לכלל התלמידים את ערכות הבדיקה.

מתווה ביטול הבידודים לתלמידים, שהחל בחמישי האחרון, מבוסס על דרישה מכלל התלמידים במערכת החינוך להיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית פעמיים בשבוע, בימי ראשון ורביעי, ולדווח על התוצאות למשרד החינוך. עם זאת הדיווח על ביצוע הבדיקה אינו תנאי לכניסה לבית הספר או לגן. ה'סנקציה' היחידה במתווה היא שאם הורי התלמיד לא ידווחו על ביצוע הבדיקה בראשון או ברביעי, התלמיד יידרש להיכנס לבידוד של 5 ימים במקרה של חשיפה לחולה מאומת, אם אינו מחוסן או מחלים, כפי שנדרש לפני המתווה.

לדוגמה, תלמיד שאינו מחוסן או מחלים, שהודיעו לו ביום חמישי שנחשף לחולה מאומת, וביום רביעי שלפני כן לא דווח שביצע את הבדיקה, יידרש להיכנס לבידוד.

המתווה החל רשמית בחמישי שעבר, אך בתקנות נקבע שבוע של 'הוראת מעבר' שבו לא תחול חובת בידוד, בנימוק שהממשלה לא סיימה לחלק את ערכות הבדיקה לכלל התלמידים. בעקבות זאת קרא משרד החינוך בראשון האחרון לכלל התלמידים להגיע לבית הספר גם אם אין ברשותם ערכת בדיקה, אם הם מרגישים בטוב ואין להם תסמינים של קורונה.

היום (רביעי) מסתיימת הוראת המעבר, וחובת הבידוד לתלמידים שלא נבדקו נכנסת לתוקף. כלומר תלמידים שלא ייבדקו היום, ויתגלה שנחשפו לחולה מאומת מחר, מחרתיים או בשבת, יידרשו לבידוד. זאת למרות שתלמידים רבים עדיין לא קיבלו את ערכות הבדיקה, או נאלצו לרכוש ערכות כאלו.

המתווה לא חל על תלמידים מחלימים במשך 60 יום מהתוצאה החיובית הראשונה, והם לא נדרשים להיבדק או להיכנס לבידוד. הוא גם לא חל על תלמידים עם המוגבלויות הבאות: מוגבלות שכלית התפתחותית,  הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על רצף האוטיזם הלומדים במוסדות לחינוך מיוחד בלבד, והוריהם מתבקשים לדווח בימי ראשון ורביעי על היעדר תסמינים בלבד. תלמידים שמשתתפים בתכנית מגן חינוך, שכוללת בדיקות קבועות בבתי הספר, נדרשים לבצוע בדיקה אחת בשבוע.

פרטים נוספים וטופסי דיווח על הבדיקות ניתן למצוא באתר משרד החינוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!