דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״תכנית ההבראה לא מעניינת את ההנהלה״: לאחר 60 שנות פעילות, מפעל ״לוריאל״ במגדל העמק ייסגר

50 עובדי מפעל הקוסמטיקה הוותיק הונחו לעבור כעובדי קבלן למרכז הלוגיסטי בקיסריה, ופנו למספר ח״כים ליזום דיון בוועדת הכלכלה בנושא | חברי הכנסת ביקשו למצוא פתרון הולם, אך סמנכ״ל החברה התעקש: ״ההחלטה סופית״

מפעל הקוסמטיקה ״לוריאל״ במגדל העמק. ייסגר לאחר 60 שנות פעילות (צילום מסך יוטיוב, התאחדות התעשיינים)
מפעל הקוסמטיקה ״לוריאל״ במגדל העמק. ייסגר לאחר 60 שנות פעילות (צילום מסך יוטיוב, התאחדות התעשיינים)
הדס יום טוב

חברת הקוסמטיקה "לוריאל ישראל", חברת הבת הישראלית של ענקית הקוסמטיקה הצרפתית, הודיעה על סגירת מפעל ייצור התמרוקים היחיד שלה בישראל במגדל העמק כהחלטה של הנהלת החברה העולמית, לאחר 60 שנות פעילות (תחת חברות שונות). 

סגירת המפעל אמורה לצאת לפועל בחודש יוני 2022,ו-50 עובדים מסרבים להצעת החברה לעבור לעבוד במרכז הלוגיסטי בקיסריה, המרוחק כ-60 קילומטרים ממקום מגוריהם, ויחייב אותם לעבור לעבודה תחת קבלן משנה. העובדים, המאוגדים בהסתדרות, פנו לחברי הכנסת אופיר כץ (הליכוד), לימור מגן-תלם (ישראל ביתנו) ונעמה לזימי (העבודה) שיזמו דיון בנושא הבוקר (שלישי) בוועדת הכלכלה. 

בדיון ביקשו חברי הכנסת לא לסגור את המפעל או לחילופין לתת חלופה הוגנת לעובדים שנותרו, ומהמדינה לתת סעד כלשהו למפעל כדי שתתאפשר חלופה הוגנת של הסבת מפעל, או חלופה תעסוקתית בשכר דומה.  

עידו סממה, יו"ר ועד העובדים במפעל ועובד בו 17 שנה, סיפר כי לפני חודש וחצי קיבלו העובדים הודעה מפתיעה על סגירת המפעל. "מדובר בחברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם שתמיד שידרה לנו יציבות וביטחון, לכן הודעת הסגירה הפתיעה אותנו מאוד", אמר 

סמנכ״ל בחברה: ״נציע לכל עובד תפקיד מתאים לכישוריו״

"אומרים לעובדת עם ותק של 28 שנה לעבוד בתנובה או כתר, לחזור לשכר מינימום. גם אני לא יודע מה אעשה אם ייסגר המפעל. אני בן 40, אין לי תואר, אין לי את מה שמחפשים בשוק העבודה. זה מה שאני יודע לעשות", סיפר סממה בקול חנוק. "תעזרו לנו, אנחנו רוצים להמשיך לבוא מחר לעבודה ולפרנס את המשפחות שלנו בכבוד".  

"לקחנו בחשבון את כל האפשרויות בצורה מעמיקה ולאורך תקופה ארוכה, קיבלנו בצער רב לסיים את פעילות הייצור במפעל ביוני", אמר דרור סומך, סמנכ"ל בכיר בחברה. "אנחנו מודעים לכך שזו החלטה קשה. אנחנו סוגרים את המכונות אבל לא מפטרים שום עובד, נציע לכל אחד מהעובדים חלופה תעסוקתית ללא הרעת תנאים. יש מרחק בין מגדל העמק לקיסריה, זה אכן פחות קל, אבל זה הפיתרון. נציע לכל עובד תפקיד במרכז שמתאים לכישוריו, ההחלטה היא החלטה סופית ולא ניתנת לשינוי", הדגיש. 

סממה מספר שהוועד הבין שהחלופה שהוצעה על ידי המפעל לא יציבה. "הבנו מעובדי המרלו"ג בקיסריה שהמרלו"ג הולך להימכר לקבלן משנה בעוד חצי שנה", סיפר, ואמר שההנהלה במפעל לא באמת מתייחסת למצוקת העובדים. "המנכ"ל, אלי שדה, לא מגיע למפעל מאז ההודעה, לא מדבר איתנו. אנחנו רוצים לדבר עם המנכ"ל, שישמע אותנו, את הזעקה של העובדים. הכנו תכנית הבראה למפעל כדי לתת לו יכולת קיום, הצגנו נקודות מפתח להנהלה את הכדאיות להשאיר אותנו. הם לא מעוניינים לשמוע, הם רוצים לסגור". 

אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק, הגיב לדברים: "הזדעזעתי לשמוע שהמנכ"ל ניתק מגע ושלא מוכנים להקשיב לתכניות הבראה ולרעיונות. הדבר מעיד על מגמה מתוכננת. נילחם על כל עובד ועל כל מפעל. למדתי פה שיעור מעלף- לוריאל לא רק פוגעים בעובדים, הם פוגעים לנו באינטיליגנציה". 

הממשלה מצידה לא מציעה פתרונות ממשיים. נחמי ברוכין, נציגת זרוע העבודה במשרד הכלכלה, הציעה תכניות הכוון לעובדים. נציג נוסף של משרד הכלכלה הדגיש כי משרד הכלכלה מציע שלל הטבות למפעלי ייצור בישראל שהמפעל השתמש בו, כגון הקצעות קרקע, מענק השקעות הון ועוד.  "אנחנו מוכנים להמשיך לתת את הכלים, אבל לא יכולים להציע משהו מיוחד מעבר לכלים הקיימים", אמר. 

עו"ד מור ארזי גלבוע, היועצת המשפטית של מרחב העמקים בהסתדרות, סיפרה כי נציגי הוועד, המפעל והמרחב נפגשו בבית ההסתדרות למשא ומתן ללא כל תוצאות. "לוריאל מציגים החלטה מוגמרת, אפילו לא התחילו להקשיב לוועד העובדים. הם מציגים את זה כמו גזירת גורל, כשזו החלטה ניהולית מחושבת. הם התחילו לייצר ללקוח חיצוני שרוצה לסגור את המפעל". 

ח"כ מגן-תלם סיכמה את הישיבה ובקשה לקבל מהמפעל את התכניות לעובדים ותוצאות פגישה עם העובדים לגבי תכנית המשך תעסוקה עד לראשון במרץ, וביחס לזה יוחלט אם לקיים דיון המשך. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!