דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

החקלאים בדיון על הקנאביס: "הייבוא הוא כלי לוויסות, לא לריסוק השוק"

ועדת הכלכלה דנה בייבוא קנאביס רפואי לישראל. החקלאים ונציגי החברות הישראליות טענו בדיון: "44 מגדלים ישראלים יפשטו את הרגל"

חקלאי בחממה לגידול קנביס באזור צפת. "כושר הגידול בישראל עומד היום על כ-100 טון בשנה" (צילום ארכיון: אביר סולטן \ פלאש 90)
חקלאי בחממה לגידול קנביס באזור צפת. "כושר הגידול בישראל עומד היום על כ-100 טון בשנה" (צילום ארכיון: אביר סולטן \ פלאש 90)
מאיה רונן

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול (שלישי) בכשלים בייבוא קנאביס רפואי לישראל. "דגל שחור מתנוסס מעל כל סוגיית ייבוא הקנביס לארץ". אמר ח"כ יעקב מרגי (ש"ס). הוועדה קראה לשר הבריאות להעביר את הטיפול בנושא למשרד הכלכלה.

״בשנתיים האחרונות הצלחנו לייצר ענף חקלאי חדש במדינת ישראל", אמר בדיון יו"ר התאחדות החקלאים עמית יפרח, שקרא להקפאת הייבוא עד להסדרת השוק. "הייבוא הוא כלי לוויסות השוק ולא לריסוק השוק. לכן צריך להשתמש בו בצורה מבוקרת ונכונה, שלא תחסל את השוק המקומי".

ראש תחום מחקר וסמים במשטרה, רפ"ק מיכל מלכה, טענה בדיון לחוסר שקיפות מצד משרד הבריאות. הייבוא לדבריה "פרוע ומוביל לסחר בלתי חוקי וכניסת גורמים עבריינים לתחום".

ח"כ לשעבר יפעת קריב, שמייצגת את חברת הקנאביס 'תיקון עולם', הציגה בדיון נתונים המראים שכושר הגידול בישראל עומד על כ-100 טון בשנה, בעוד שהצריכה היא 40 טון בלבד. "הייבוא הורג אותנו", אמרה קריב, "44 מגדלים ישראלים יפשטו את הרגל. במקום לייצא קנאביס ולהכניס 6-4 מיליארד שקלים בשנה לחקלאים, ישראל משלמת לפורטוגל ולקנדה על ייבוא".

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון. "הוועדה תיזום הצעת חוק להעברת האחריות לייבוא ולייצוא של קנאביס למשרד הכלכלה" (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון. "הוועדה תיזום הצעת חוק להעברת האחריות לייבוא ולייצוא של קנאביס למשרד הכלכלה" (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

נציג משרד הבריאות חיזק את דבריה של קריב ואמר "על אף שיכולות הייצור בישראל גבוהות פי שניים וחצי מהצריכה, יוצאו בשנתיים האחרונות רק 850 ק"ג קנאביס, לעומת ייבוא של כ-40 טון באותו פרק זמן".

בסוף הדיון הודיע יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), שייזום הצעת חוק להעברת האחריות על הנושא למשרד הכלכלה, בעוד שהבקרה הבריאותית תישאר באחריות משרד הבריאות. ביטון הדגיש שתפקידו של משרד הבריאות לעסוק בבריאות ולא בניהול השוק, "מהמעט שגילינו עולה שהתחום לא מנוהל כראוי".

ביטון גם הודיע שיבקש מיו"ר הוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים, ח"כ רם שפע (כחול לבן) ומיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), להיכנס לעומק הדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!