דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מאירופה ועד אסיה: מדינות ברחבי העולם חוזרות לחיים ומבטלות את הנחיות הקורונה

נגיף ללא גבולות: באנגליה בוטלה חובת עטיית המסכות | בנורבגיה תיירים לא צריכים בדיקת קורונה שלילית | יפן הסירה את המגבלות, אבל ממליצה על ריחוק

בית קפה בנורבגיה, שהסירה את מרבית מגבלות הקורונה שלה (צילום: LeonHansenFoto / Shutterstock.com)
בית קפה בנורבגיה, שהסירה את מרבית מגבלות הקורונה שלה (צילום: LeonHansenFoto / Shutterstock.com)

מסיבות עמוסות קהל בשעות הלילה המאוחרות, אולם קולנוע בלי דרישת ריחוק חברתי וכל זה גם ללא מסכות. באירופה ובצפון אמריקה, מדינות רבות שחוו ועדיין חוות פגיעה קשה מנגיף הקורונה נפתחות ומקלות על ההגבלות שהטילו, גם כאשר וריאנט האומיקרון, שנחשב פחות חמור מקודמיו, עדיין שובר שיאי הדבקה.

זן האומיקרון, כך לפי ארגון הבריאות העולמי, הביא ל-90 מיליון מקרי תחלואה בעולם במהלך 10 השבועות מאז נכנס לחיינו, יותר מאשר הנדבקים במהלך כל שנת 2020. "אנו מודאגים מהנרטיב במדינות מסוימות לפיו בגלל חיסונים, ובגלל ההדבקה הגבוהה של אומיקרון וחומרת המחלה הקלה יותר, קטיעת הדבקה אינה אפשרית או נחוצה עוד", אמר ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גייברייסוס בארגון הבריאות העולמי. "שום דבר לא רחוק יותר מהאמת״.

אלא שלחץ האזרחים הגובר בתום שנתיים של מגפה עושה את שלו. את ההקלות המשמעותיות ביותר ניתן למצוא באירופה, שהייתה במשך חודשים רבים המוקד העולמי של המגפה. כך גם באסיה – שם דווח לראשונה על המצאות נגיף הקורונה בדצמבר 2019.

אנגליה: כלל המגבלות, בהן מסכות ועבודה מהבית הוסרו

בשבוע שעבר הסירה אנגליה כמעט את כל ההגבלות הקיימות. על האזרחים לא מוטלת החובה לעטיית מסכות בציבור, ואין עוד צורך בהצגת חיסון כדי להיכנס לאירועים או למקומות אחרים, כשבמקביל גם הצו הממליץ על עבודה מהבית הוסר.

ההגבלה היחידה שעוד נותרה באנגליה היא חובת הבידוד למי שנמצא חיובי לנגיף, אלא שגם משך הבידוד עצמו התקצר משמעותית במהלך גל ההקלות האחרון.

נורבגיה פותחת את גבולותיה ומבטלת את הריחוק החברתי

נורבגיה הסירה השבוע את האיסור על הגשת אלכוהול לאחר השעה 23:00, כמו גם ההגבלה על מפגשים פרטיים ללא יותר מ-10 אנשים. נוסעים המגיעים לגבול לא יידרשו עוד לעבור בדיקת קורונה לפני הכניסה למדינה, ואנשים יכולים לשבת שוב ללא ריחוק חברתי באירועים עם מקומות ישיבה קבועים, בהם אירועי ספורט.

"הגיע הזמן שנחזיר את חיי היומיום שלנו", אמרה ביום שלישי שרת הבריאות הנורבגית אינגווילד קירקול. "הלילה, אנחנו מבטלים את רוב המגבלות כדי שנוכל להיות קרובים יותר לחיות חיים נורמליים״.

אוסטריה מאפשרת פתיחת מסעדות, יוון מחייבת את בני ה-60 להתחסן

אוסטריה, שהייתה המדינה האירופית הראשונה להתחיל את מבצע החיסון שלה, מתכננת לשחרר מגבלות כמו לאפשר למסעדות להישאר פתוחות מאוחר יותר. יוון הורתה לקנסות לאנשים בני 60 ומעלה שמסרבים להתחסן.

איטליה מחלקת קנסות ללא מחוסנים

באיטליה הוחמרו הקריטריונים לקבלת תעודות חיסון במהלך גל האומיקרון. מהשבוע, נדרשת לפחות בדיקה שלילית ב-48 השעות האחרונות כדי להיכנס לבנקים וסניפי דואר, וכל מי שמעל גיל 50 ולא חוסן מסתכן בקנס של 100 אירו.

סין: מסכות בתחבורה הציבורית והצגת תו ירוק

ערב אירוח אולימפיאדת החורף, סין ממשיכה במדיניות ״אפס ההדבקה״ שלה, אפילו כש-85% מאוכלוסייתה מחוסנת. בייג'ין מטילה סגרים קפדניים במהירות כאשר מאובחנים מקרי הדבקה חדשים, וממשיכה לדרוש מאזרחיה ללבוש מסכות בתחבורה הציבורית, ולהציג סטטוס "ירוק" באפליקציה כדי להיכנס לרוב המסעדות והחנויות.

יפן: הוסרו הגבלות מחייבות אך נותרו המלצות לאוכלוסיה

כשכמעט 80% מתושביה מחוסנים, הממשלה ביפן ממשיכה להתנגד להגבלות מחייבות אך מעודדת את הציבור לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי, תוך בקשה מהמסעדות לקצר את שעות הפתיחה שלהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!