דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

"כוחות השוק לבדם לא יביאו את מיטב האומנים לפריפריה": רשת תרבות חדשה של ההסתדרות תציע מופעים מסובסדים

הרשת החדשה friends תפעל כמועדון הטבות שיאפשר לקהל הרחב ליהנות מתרבות במחיר שווה לכל נפש | מנכ"ל הרשת, יוסי וולף: "הגיע הזמן לפתח מחדש את הפעולה של ההסתדרות בשדה התרבותי"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות מקימה רשת מועדוני תרבות חדשה, במאמץ לחזק את היוצרות והיוצרים המקומיים ולהנגיש את התרבות בכל רחבי הארץ, בדגש על הפריפריה. במסגרת המהלך ישופצו 18 אולמות תרבות ברחבי הארץ, תוך שנתיים. הרשת החדשה, תחת המותג friends, צפויה לפעול מקריית שמונה ועד אילת ולהציע הופעות של מיטב אומני ישראל, שיהיו פתוחים לרכישה לקהל הרחב ויסובסדו עבור חברי ההסתדרות בפרט. המטרה היא להנגיש את התרבות על כל גווניה לקהלים רחבים, ולתת לעולם התרבות זריקת עידוד בימים הקשים של הקורונה."כבר לפני שנה וחצי החליט יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שהגיע הזמן לפתח מחדש את הפעולה של ההסתדרות בשדה התרבותי, ולהקים מועדון הטבות נוסף לחברי ההסתדרות״, אומר ל'דבר' מנכ"ל רשת friends יוסי וולף, ״המטרה להנגיש תרבות מסובסדת ואיכותית״.

יוסי וולף, מנכ"ל friends. "אם ההסתדרות לא תביא אומנים לבית שאן או לירוחם, אף אחד לא יעשה זאת" (צילום: עידן גרוס)
יוסי וולף, מנכ"ל friends. "אם ההסתדרות לא תביא אומנים לבית שאן או לירוחם, אף אחד לא יעשה זאת" (צילום: עידן גרוס)

לדברי וולף, הקורונה חידדה עד כמה תרבות, הופעות ובילוי הם צורך נפשי של הציבור בכלל ושל ציבור העובדים בפרט. היא גם חידדה את חשיבות השמירה על היצירה הישראלית כנכס אסטרטגי של המדינה.

"המועדון החדש יתבסס בין היתר על אולמות המופת שעדיין בבעלות ההסתדרות, כשחלקם ישופצו. העובדה שההסתדרות והאולמות שבבעלותה פרושים בפריפריה, מדגישה את השליחות והציונות של ההסתדרות. כשאומן בא להופיע בבית שאן או הצגה של הבימה מציגה בירוחם, יש בזה מסר, ואם ההסתדרות לא תעשה זאת, אף אחד לא יעשה זאת. נביא את מיטב ההצגות, האומנים והמופעים לציבור בכל רחבי הארץ".

לוגו המועדון. "הקורונה חידדה את חשיבות השמירה על היצירה הישראלית כנכס אסטרטגי" (עיצוב: נופר חצבאני)
לוגו המועדון. "הקורונה חידדה את חשיבות השמירה על היצירה הישראלית כנכס אסטרטגי" (עיצוב: נופר חצבאני)

וולף מוסיף שבמועדון מקווים להתחיל להשיק אירועים והופעות כבר בחודשים הקרובים בששת האולמות הפעילים, במקביל לעבודות השיפוץ וההתרחבות לאולמות נוספים.

"החזון שלי הוא להביא תרבות נגישה לכל מדינת ישראל, בדגש על הפריפריה", אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "כוחות השוק לבדם לא יודעים להביא את מיטב אומני הארץ לאזורים מרוחקים מהמרכז, ולא תמיד יש תמריץ לחיזוק יצירה מקומית ומגוונת. המציאות הזאת צורמת עוד יותר בתקופה הנוכחית, כשכולנו מתאוששים ממשבר עמוק וענף התרבות עדיין נאבק על חייו.

"דווקא כעת, ובדיוק מהמקום הזה, נולדה ההחלטה להקים את המיזם ולהשקיע במועדוני תרבות של ההסתדרות מדרום ועד צפון. הנגשה של תרבות לעובדות ולעובדים במחיר שווה לכל נפש ותוך עידוד היוצרות והיוצרים המקומיים, יחזקו את ערכי הסולידריות ויסייעו לממש את הפוטנציאל החברתי והחינוכי במדינת ישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!