דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

בעקבות חשד להתעללות: משרד הרווחה סיים התקשרות עם עמותה שהפעילה מעון לבוגרים עם מוגבלויות

בכירה במשרד תנהל באופן זמני את מעון 'בני ציון' בראש העין, שהפעילה עמותת אלאור | 4 מעובדי המעון נעצרו בחשד להתעללות ותקיפת חסרי ישע, תוך שימוש באלימות קשה כלפי דיירי המעון

מעון בני ציון  בראש העין (צילום: פלאש90)
מעון בני ציון בראש העין (צילום: פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הרווחה הפסיק התקשרות עם עמותה שניהלה מעון לאנשים בוגרים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים בראש העין, בעקבות חשדות להתעללות חמורה בחוסים. ארבעה עובדים ממעון 'בני ציון' שהפעילה עמותת אלאור נעצרו, והיום הודיע המשרד על מינוי מנהלת מטעמו, עד שייבחר מפעיל חדש למעון.

ארבעת עובדי המעון נעצרו בחשד להתעללות ותקיפת חסרי ישע, לאחר חקירה סמויה שניהלה המשטרה והותרה לפרסום אתמול (רביעי). לפי החשד, הופעלה כלפי החוסים במעון אלימות קשה שכללה הצלפות באמצעות כבל, חניקה באמצעות כרית על הפנים, חניקה בגרון, סטירות, בעיטות, דריכות על הגוף והראש ועוד. המעשים התגלו עקב דיווח של אחד מהחוסים במעון להוריו, ובעקבות זאת סריקת תיעוד ממצלמות שנמצאות במעון.

בעקבות הדיווח הודיע משרד הרווחה אתמול על הפסקה מיידית של ההתקשרות עם עמותת אלאור, שניהלה את המעון. היום מינה המשרד את לניהול זמני של המעון את נילי בן דור, בכירה במנהל המוגבלויות במשרד ואחראית על תכלול המערך המקצועי במעונות החוץ ביתיים לאנשים עם מוגבלות, ובעלת ותק טיפולי של 42 שנה. בן דור תנהל את המעון עד לבחירת מפעיל חדש.

לצדה של בן דור שוהים כל העת צוות של חמישה מפקחים מטעם המשרד על מנת להבטיח את מוגנות הדיירים ולתת לנפגעים את הליווי שלו הם זקוקים. כמו כן, משרד הרווחה סיכם עם הקואליצייה הישראלית לטראומה כי מטפלים מטעמם ייכנסו למעון לתת תמיכה רגשית הן להורים ולבני המשפחות והן למטפלים של הדיירים.

מנכ"לית משרד הרווחה סיגל מורן נפגשה אתמול (ד') עם הורים ובני משפחה של דיירי המעון בני ציון. במהלך המפגש אמרה מורן לבני המשפחות כי המשרד לקח שליטה מלאה על ניהול המעון. במקביל פתח המשרד תיבת מייל, ייעודית למתן מענה לבני המשפחה ואנשי מקצוע בכירים במשרד נותנים מענה טלפוני לבני משפחות מודאגים.

במהלך המפגש עם בני המשפחות אמרה מורן: "ביקשתי את המפגש הזה כדי להקשיב לכם, לנהל שיח וגם להבטיח לכם שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. לקחנו לידנו את ניהול המקום, גייסנו צוות, אנו בודקים נהלים חדשים שיאפשרו פיקוח אפקטיבי יותר על הנעשה במקום והכל ייעשה בשיתוף פעולה אתכם. אני רואה בכל אחד מדיירי המעון כאילו מדובר בבן משפחה שלי. האירוע הקשה הזה מדיר שינה מעיני ולא באופן מטאפורי".

ממעון "בני ציון" נמסר בתגובה לפתיחת החקירה: "אנחנו מזועזעים ממעשי העובדים אשר מעלו באמוננו ופגעו בדבר החשוב לנו מכל – דיירי המעון. מהרגע שנחשפנו למקרה, נפתחה חקירה פנימית, במסגרתה פעלנו במהירות בכדי להשהות ולהרחיק את העובדים מהדיירים לאלתר. בכוונתנו לנקוט בהליכים משפטיים נגד העובדים. יתרה מכך, אנו פועלים למינוי שופט חיצוני בכיר שייבחן את כל נהלי הפיקוח במוסדות הטיפוליים כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד. חשוב לציין כי העובדים הללו אינם מייצגים את כלל הארגון שמונה מאות עובדים מסורים שרואים בעבודתם שליחות אמיתית. יחד עם זאת, אין אנו מקלים ראש במעשה זה – מדובר בפגיעה חמורה בלתי נסלחת. אנו נפעל למיצוי הדין מול העובדים הפוגעים".
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!