דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בג"ץ מעכב את העלייה מאתיופיה: הוציא צו מניעה להמשך מבצע 'צור ישראל'

צו המניעה ניתן בעקבות עתירה של ארגוני ימין שטוענים שהמבצע פוגע בעיקרון השוויון ולא תואם את מדיניות ההגירה של ישראל | מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה: "השרה שקד עומדת מאחורי העתירה, שסוללת את הדרך למותם של רבים מהממתינים"

הפגנה נגד העיכוב בהעלאת יהודי אתיופיה, באוגוסט 2021. "כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר" (צילום ארכיון: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)
הפגנה נגד העיכוב בהעלאת יהודי אתיופיה, באוגוסט 2021. "כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר" (צילום ארכיון: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)
יהל פרג'

בג"ץ עצר אתמול (רביעי) את ביצוע החלטת הממשלה בנוגע להמשך העלייה מאתיופיה במסגרת מבצע 'צור ישראל', בשל עתירה של עמותות ופעילי ימין, ודרש מהממשלה להשיב לעתירה עד 28 בפברואר.

ההחלטה על המשך הבאת הממתינים מאדיס אבבה וגונדר לישראל התקבלה באוקטובר 2021 בשל מצב המלחמה המתמשך באתיופיה. ההחלטה מאפשרת עלייתם של עד 3,000 מהממתינים באתיופיה, ותקציבה עומד על 570 מיליון שקלים. ההחלטה קבעה גם כי באמצע דצמבר היה אמור להתמנות פרויקטור, אבל מהלך זה לא בוצע.

המרכז למדיניות הגירה ישראלית עתר בדצמבר לבית המשפט העליון נגד החלטת הממשלה. בעתירה טען המרכז שההחלטה יוצרת הסדר ראשוני מהותי, ולכן אין סמכות לרשות המבצעת לקבלה.

נוסף על כך, נטען שההחלטה התקבלה ללא בחינת התשתית העובדתית וללא ביצוע הבדיקות הנדרשות להערכת השלכותיה לעתיד ועל כמה אנשים תחול, ולכן נפגע עיקרון התקינות המנהלית. עוד טען המרכז שההחלטה יוצרת אפליה אינהרנטית ופוגעת באופן קיצוני בעיקרון השוויון. לעתירה הצטרפו פעילי בני העדה האתיופית, הפורום המשפטי לארץ ישראל ופורום הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.

בעקבות העתירה, הוציא בג"ץ אתמול צו ביניים שמונע את ביצוע החלטת הממשלה.

המרכז למדיניות הגירה ישראלית בירך על ההחלטה. "זו החלטה מתבקשת, שלפיה הממשלה מנועה מלפעול להבאת אלפי נתינים זרים לא יהודים מאתיופיה, תוך עקיפת הוראות חוק השבות ומדיניות ההגירה המוצהרת של מדינת ישראל. המדינה לא תוכל להמשיך להעלים עין מחוסר הקשר של אותם נתינים ליהדות".

שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה, שהובילה את החלטת הממשלה, הצרה על צו הביניים של בג"ץ. "החלטת הממשלה עברה פה אחד. כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר, במיוחד במצב הגיאופוליטי והמלחמתי ששורר באתיופיה.

"אנחנו בקשר רציף עם המשפחות המודאגות בארץ וגם עם הממתינים באתיופיה. הם סבלו די והותר לאורך השנים וצריך לשים לזה סוף. יש לאפשר את העלאתם של הממתינים כבר מחר. אני סבורה שעם בירור העתירה, בג"ץ ידחה אותה".

אורי פרדניק, יו"ר מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה: "שרת הפנים איילת שקד עיכבה בחודשים האחרונים בזדון את עליית הממתינים מאתיופיה, למרות סכנת החיים שהם מצויים בה.

"העתירה הוגשה על ידי עמותה שמנוהלת על ידי יועצה הבכיר, ותוצאותיו הם משחק מכור. שקד אחראית לסבל של אלפי משפחות בישראל. לצערנו, היא גם סוללת את הדרך למותם של רבים מהממתינים מאתיופיה. לא נשכח ולא נסלח. המחאה שלנו תהיה סיום הקריירה הפוליטית של מי שמשחקת בחיי אדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!