דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

עד 720 ש"ח תוספת שכר: נחתם הסכם קיבוצי ל-15 אלף עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״הסכם היסטורי, שנותן לעובדים שמובילים את המאבק בקורונה את ההרגשה שמישהו רואה אותם״ | ההסכם יכלול העלאת שכר מיידית ופעימה נוספת בינואר 2023

יו"ר ההסתדרות , ארנון בר-דוד (צילום: יונתן בלום)
יו"ר ההסתדרות , ארנון בר-דוד (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
דפנה איזברוך
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר, ההסתדרות והסתדרות עובדי המדינה חתמו אתמול (חמישי) על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, במטה משרד הבריאות ובבתי החולים העירוניים (איכילוב ובני ציון), שכולל העלאות שכר בסך מאות שקלים לעובד.

ההסכם יהיה בתוקף עד 1 בינואר 2025, ויחול על יותר מ-15 אלף עובדים. הוא כולל העלאת שכר בסך 720-320 שקלים לעובד במשרה מלאה, בשתי פעימות, הראשונה מיידית והשנייה בינואר 2023. נוסף על כך הוסכם על תוספת מיוחדת לעובדי המרכזים לבריאות הנפש עקב שינוי באופני העבודה בהם, וביטול הדרגות הנמוכות בחלק מהתפקידים של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים.

המימון לתוספות לשנת 2022 יגיע מהתקציב שסוכם בעסקת החבילה של ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים, שמיועד להעלאת שכר ושיפור תנאים של סקטורים מוחלשים במגזר הציבורי.

יו"ר ההסתדרות: "הכסף מעסקת החבילה מיועד לתיקון עיוותים, ורובו יילך לעובדי הבריאות"

״אני מברך על ההסכם ההיסטורי והחשוב הזה, שנותן לעובדים הרגשה שרואים אותם בקצה״, אמר יו״ר ההסתדרות במעמד החתימה על ההסכם, ״זה יום של גאווה לכולנו ובשורה אמיתית״. ארנון בר-דוד אמר את הדברים בטקס  שלראשונה בהנחיית יו״ר ההסתדרות שודר באופן ישיר ברשתות החברתיות.

״ההסכם הזה שמונח פה לפניי״, אמר יו"ר ההסתדרות, ״הוא אחד ההסכמים החשובים ביותר שחתמתי עליהם פה בשלוש השנים האחרונות שאני בתפקיד יו"ר ההסתדרות, מכיוון שהוא נוגע לקבוצת עובדים שבאמת מגיע לה. קבוצת עובדים שבשנתיים האחרונות מובילה את המאבק בקורונה, מובילה את בתי החולים, נושאים בנטל, בחצרות האחוריות, במרתפים של בתי החולים, בקומות, כל מה שצריך בעבודה מסביב לשעון.

״אני רואה שהמגזר הציבורי הוא זה שמנהל את הקורונה, ובתוכו מערך הרפואה של מדינת ישראל שאני כל כך גאה בו. אני חושב שהיום, בפעם ראשונה אחרי הרבה מאוד שנים, הצלחנו גם ההסתדרות וגם המדינה להביא הסכם שנותן לעובדים את ההרגשה שוואלה, מישהו רואה אותם, מסתכל עליהם.

"בהסכם הזה הבאנו הרבה כסף מתוך עסקת החבילה, כסף שיצרנו לתיקון העיוותים במקצועות החלשים ביותר במדינת ישראל, ורובו של הכסף יילך למקצועות הבריאות. היום אנחנו סוגרים פה מעגל, עם ההסכם שלכם במקצועות הבריאות, ואני גאה מאוד בהסתדרות ובכם הוועדים״.

הפעימה הראשונה: תוספת של 200 עד 450 ש"ח בחודש החל מינואר 2022

לפי ההסכם, עובדי המנהל, משק וכוחות העזר בבתי החולים הממשלתיים בדירוג המנהלי, דירוג אחיד ודירוג המח"ר יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת שקלית קבועה (רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2022) של 450 שקל בחודש. עובדי המנהל והמשק בדירוג טכנאים, הנדסאים ומהנדסים יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת של 200 שקל בחודש. עובדים במשרה חלקית יקבלו תוספת יחסית לחלקיות המשרה.

עובדי מנהל ומשק במשרד הבריאות בדירוג מנהלי, דירוג אחיד ודירוג המח"ר יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת שקלית קבועה (רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2022) של 450 שקל בחודש. עובדי המנהל והמשק בדירוג טכנאים, הנדסאים ומהנדסים יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת של 200 שקל בחודש.

עובדי מנהל ומשק בבתי החולים העירוניים בדירוג מנהלי, דירוג אחיד ודירוג המח"ר יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת שקלית קבועה החל מה-1 ביוני 2022 של 400 שקל בחודש. עובדי מנהל ומשק בדירוג טכנאים, הנדסאים ומהנדסים יקבלו במסגרת הפעימה הראשונה תוספת קבועה של 200 שקל בחודש.

עוד נקבע בהסכם כי החל מינואר 2023 יעודכן גובה התוספת ב-60% לעומת הפעימה הראשונה. עלות התוספת תוקצה במסגרת הסכם המסגרת הבא שייחתם בין המדינה ומעסיקים נוספים לבין ההסתדרות.

נוסף על כך הוסכמה על תוספת שכר שקלית נוספת לעובדי המנהל והמשק במרכזים הממשלתיים לבריאות הנפש. ההסכמה נחתמה בעקבות השלכות הרפורמה בבריאות הנפש על העובדים, ולאור נכונותם של עובדי המנהל והמשק במרכזים הללו לסייע במענה טלפוני בביצוע מטלות דחופות נקודתיות מעבר לשעות העבודה הרגילות, נקבע כי הם יקבלו תוספת שכר שקלית נוספת.

עוד נקבע שלראשונה מאז 1996 יעודכן לוח התפקוד לעובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים, ובחלק מהעיסוקים יבוטלו הדרגות הנמוכות.

ההסכם כולל גם הסדרת שאלות יישומיות בעניין תמריץ עובדי כוחות העזר בבתי החולים הממשלתיים.

עוד סוכם על מיצוי תביעות העובדים לגבי מסקנות ועדת פדה לקביעת השכר בבתי חולים ממשלתיים ושל קופת חולים כללית. הוועדה שכונסה בשנות התשעים ומסקנותיה אומצו כהחלטת ממשלה קבעה שיש להשוות את שכר עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים לשכר עמיתיהם בבתי החולים של שירותי בריאות כללית.

שר האוצר אביגדור ליברמן: ״ביום שנכנסתי לתפקידי כשר האוצר הגדרתי יעד ברור של שיפור התנאים והעיוותים בשכרם של קבוצות עובדים במדינת ישראל שהכי צודק ומתבקש לתת להם חיזוק, וביניהם עובדי המינהל והמשק. אוכלוסיית עובדי המינהל והמשק היא אוכלוסייה שאינה נחשפת לאור הזרקורים, אך מדובר בעובדים שעובדים קשה מאוד ומתוגמלים בשכר נמוך מאוד ואת זה אנחנו מתקנים היום.

״בזכות ההסכם שנחתם היום בין משרד האוצר וההסתדרות נוכל להבטיח לעובדים שכר מכבד ולא פחות חשוב מזה, להבטיח לציבור שירות משמעותית טוב יותר. תודה לכם עובדים יקרים שמזה שנתיים אתם נלחמים כתף אל כתף עם הצוותים הרפואיים במאבק בנגיף הקורונה וההוקרה שלנו אתכם מתבטאת היום גם במעשים ובתקציבים, ולא רק במלים״. 

יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים אלי בדש: "אחרי שנים רבות של מאבק לא פשוט, במהלכו נאלצנו לצערנו לצאת לשביתה קשה כשלנגד עינינו אך ורק טובת העובדים, שמירה על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, אני שמח שהצלחנו בנחישות ובמאמץ גדול לתקן עוול של פגיעה בעובדים מוחלשים – עובדי מנהל ומשק וכוחות עזר. אני גאה על הצלחתנו להשיג הישגים שלא היו כמוהם במערכת הבריאות״.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ניסים לוי: "אני שמח לחתום על ההסכם לעובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, יחד עם בתי החולים, שהובטח לנו עוד בשנות ה-80' על ידי השר אליעזר שוסטק שמינה את ועדת פדה. אנו עומדים בגאווה כשותפים מלאים יחד עם עובדי קופות החולים ובתי החולים. זה יום חג בשבילנו״.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "אני גאה שהצלחנו לתקן עוול שנגרם לעובדי מנהל ומשק, כוחות העזר והמנהל במשרד הבריאות ובלשכות הבריאות האזוריות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!