דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

גוגל / האירוע של גוגל שיתקיים מחר צפוי להיות מהגדולים שקיימה החברה

גוגל מתכננת לחשוף באירוע מוצרים חדשים מתוצרתה תחת ההאשטג המיסתורי MadeByGoogle#. שמועות רבות מסתובבות ברשת, החלטנו לנסות לעשות לכם קצת סדר לקראת מחר.

קמפוס גוגל בקירקלנד (צילום: סוכנות AP).
קמפוס גוגל בקירקלנד (צילום: סוכנות AP).
אלון ווליניץ

מחר (ג') תקיים גוגל אירוע השקה בסן פרנסיסקו בו היא צפויה להכריז על מוצרים חדשים מתוצרתה יחד עם כמה שדרוגים של מוצרים קיימים. ברשת נשמעים דיבורים רבים על כך שזו הולכת להיות ההשקה הגדולה ביותר של גוגל מזה זמן רב.

מזה שנים שגוגל מעדיפה לשתף פעולה עם חברות חומרה שונות כדי להשיק מוצרים עם הלוגו שלה. דוגמא לכך היא סדרת מכשירי ה-Nexus שיצאה בשיתוף עם LG ו-Huawei ובעבר אף עם Samsung ו-Montorola או דומא אחרת היא נתבי הרשת החכמים של גוגל OnHub שיצאו בשיתוף פעולה עם חברת TP-Link. על פי השמועות שרצות ברשת, גוגל רוצה לעסוק יותר בבניית החומרה שלה בעצמה. הסיבה היא ככל הנראה – תאימות. גוגל רוצה להתקרב לאפל שמספקת חווית תוכנה-חומרה כמעט מושלמת.

סגן נשיא בכיר בחטיבת האנדרואיד של גוגל, צייץ בטוויטר בתאריך ה-24 בספטמבר, התאריך בו הושק מכשיר האנדרואיד הראשון (הhtc g1) לפני 8 שנים, שהאירוע המתקרב יהיה לא פחות מאירוע עליו ידברו ב-8 השנים הבאות.

בכדי לצור עוד ציפיות והתרגשות לקראת האירוע המדובר גוגל אף הציבו פסל מיסתורי בניו יורק עם טיזר ל-4 באוקטובר והאשטג #MadeByGoogle.

פסל של גוגל שהוצב בניו יורק (קרדיט צילום: reddit r/Android)
פסל של גוגל שהוצב בניו יורק (קרדיט צילום: reddit r/Android)

השמועות שסובבת את האירוע מדברות על מגוון מוצרים שחלק מהם כבר ככל הנראה הוצגו בטיזרים שונים אך ההתרגשות ברשת גדולה כל כך עד שאפשר למצוא גם שמועות מופרכות כמו אחת שטוענת שגוגל ישיקו מכונת זמן. לפחות לעת עתה, ננסה לדבוק בשמועות  היותר בטוחות והגיוניות על פי האנליסטים.

אז למה אפשר לצפות?

מכשירי PIXEL – מכשירי הסלולר החדשים מתוצרת גוגל (בשיתוף HTC) מחליפים את סדרת ה-Nexus. המכשירים צפויים להגיע בשתי גירסאות כאשר אחת מהן היא מכשיר ה-PIXEL בעל מסך 5 אינצ' והשני הוא מכשיר ה-PIXEL XL בעל מסך בגודל 5.5 אינצ'. שני הטלפונים יגיעו לפי השמועות בשלושה צבעים: אלומיניום, כחול בוהק ושחור ויצוידו בערכת שבבים מסוג סנאפדרגון 821 ומצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל. ההבדל העיקרי בין המכשירים יהיה ככל הנראה בגודל הסוללה כאשר ה-XL יכלול סוללה בנפח 3,450 מיליאמפר זאת ע"פ דיווחים שונים. אישוש נוסף לשמועות הגיע כאשר חברת BELL בקנדה העלתה בטעות לאתר האינטרנט שלה עמוד עם אפשרות לרכוש את מכשיר ה-PIXEL החדש אך לא צוין בו המחיר (העמוד כבר הוסר מהאתר). על פי שמועות שונות המכשיר יהיה יקר יחסית והעלות הבסיסית ביותר שלו תתחיל ב-650 דולרים לגרסה הקטנה בנפח 32 ג'יגה.

טיזר של גוגל (יח"צ גוגל)
טיזר של גוגל (יח"צ גוגל)

כרומקאסט 4K – עדכון לכרומקאסט הותיק, שהוא סטרימר המאפשר הצגת סרטונים ותמונות מהמחשב או הטלפון על גבי מסך הטלוויזיה, שיקרא ככל הנראה "כרומקאסט אולטרה" ויציג יכולות שידור ברזולוציית 4K. הגרסה המעודכנת להתחרות במכשירים שונים שקיימים בשוק ולהם כבר מזמן יש את היכולת הזאת כגון ה-Roku.

ראוטר (נתב רשת) אלחוטי חכם – ככל הנראה גוגול ישיקו באירוע הקרוב יורש ל-Google OnHub שיצא בשנה שעברה. השמועות מדברות על ראוטר חכם וקטן שיוכל להפעיל רשת אלחוטית בכל מקום ובהגדרה פשוטה יחסית. הפ'יצר העיקרי עליו מדברים כרגע הוא היכולות של המכשיר להתחבר למכשירים אחרים מאותו סוג ובכך לצור כיסוי רחב יותר של רשת אלחוטית. הראוטר יעלה ככל הנראה באזור ה-130 דולר.

גוגל הום – אולי אחד מהמוצרים היותר מעניינים עליהם מדברים ברשת הוא העוזרת האישית של גוגל שכבר הוכרזה השנה בכנס המפתחים שלה ואולי תושק סוף סוף לציבור הרחב. תחום העוזרות האישיות נמצא בנסיקה בשנים האחרונות וכוללות גם את סירי של אפל ואת קורטנה שהוצגה לראשונה במערכת הפעלה חלונות 10 של מיקרוסופט. העוזרת האישית של אמאזון "אלכסה" כבר צוברת קהל מעריצים ברחבי ארה"ב עם המוצר Amazon Eco. גוגל רוצים להכנס גם הם לשוק העוזרת הביתית החכמה כאשר בעצם מדובר ברמקול בלוטוס שתחבר לאינטרנט דרך WIFI ויודע לתפקד כמו ה'Ok, Google' שקיים במערת אנדרואיד. בפקודות קוליות פשוטות הרמקול החכם יוכל לבדוק לנו את מזג האויר, להקריא חדשות או פשוט לנגן מאוסף המוזיקה שלנו וכל זאת בלי שנאלץ להסתכל בטלפון. עם זאת, כמובן שתמיכה בעברית לא צפויה בזמן הקרוב. השמועות ברשת מדברות על תג מחיר של כ-150 דולרים.

ובצד התוכנה?

גוגל, שידועה קודם כל כחברת תוכנה, לא תזנח גם את התחום הזה באירוע ככל הנראה. חשוב לזכור שאת רוב כספה גוגל עושה מהמידע אותו היא אוספת עלינו ולכן החשיבות של כל מוצר חדש שלה הוא ביכולתו לאסוף עלינו עוד מידע. בעבור זה צריך את התוכנה המתאימה. השמועות מדברות על כך שהטלפונים הסלולרים החדשים מסדרת ה-PIXEL יגיעו עם אנדרואיד 'נוגט' בגרסה חדשה 7.1 שתכלול אפשרויות חדשות וכרגע לא ידועות.

עוד שמועה מדברת על השקה אפשרית של מערכת הפעלה בשם "Andromeda" שהיא שילוב של ה-ChromeOS, מערכת ההפעלה אותה מפתחת גוגל בשנים האחרונות, ומערכת ה-Android אותה אנו מכירים מהטאבלטים והטלפונים. בעצם מדובר יצירה של מערכת הפעלה חדשה לטאלבטים ומחשבים שמשלבת את שני העולמות ומאפשרת הורדה של אפליקציות.

שתי אפליקציות מדוברות נוספות הן ה-Allo וה-Duo שהן הנסיונות של גוגל להכנס לתחום המסרים המיידים ושיחות הוידאו ואולי להתחרות ישירות ב-Facetime וה-iMessage.

אז האם כל התחזיות יתגשמו? קשה להגיד אבל לשמחתנו נגלה כבר מחר…

ועד אז אפשר לצפות בסרטון מאחד מאתרי ההדלפות שמנסה לדמות לנו איך יראה מכשיר ה-PIXEL XL החדש:

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!