דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד החינוך: תעודת הנדסאי תוכר חלופה לבגרות לצורך לימודי תואר ראשון

ההחלטה התקבלה אחרי שורת פגישות של אנשי משרד הכלכלה עם משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה |  כ-25% מהסטודנטים לתואר הנדסאי הם מהחברה הערבית, וכ-15% הם מהחברה החרדית

סטודנטים באוניברסיטה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
סטודנטים באוניברסיטה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: אוליבר פיטוסי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך הודיע אתמול (חמישי) שיכיר בתעודת הנדסאי כחלופה לתעודת בגרות לצורך לימודי תואר ראשון. ההחלטה התקבלה בעקבות מאמתי זרוע העבודה במשרד הכלכלה.

למהלך קדמו שורה של פגישות של נציגי זרוע העבודה עם אנשי המועצה להשכלה גבוה ומשרד החינוך, בהן הציגו את העיוות שהיה קיים עד היום שלא אפשר כניסה לאקדמיה בהתבסס על תעודת הנדסאי.

לפני מספר חודשים נפגשה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, והציגה לה את הנושא ואת הדחיפות במתן פתרון למאות אלפי הנדסאים בשוק העבודה.

המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) שבזרוע העבודה מהווה רגולטור של המכללות הטכנולוגיות, בהן לומדים כ-34 אלף סטודנטים. בשנה שעברה סיימו את לימודיהם כ-12 אלף סטודנטים במגוון תחומים, וחולקו כ-9,700 תעודות הנדסאי. כ-25% מהסטודנטים מגיעים מהחברה הערבית, וכ-15% הם סטודנטים חרדים.

מחקר של אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר מצא שמערכת ההכשרה הטכנולוגית מהווה את אחד ממנועי הניידות החברתית המשמעותיים בישראל. לפי המחקר, שכרם של בוגרי תואר הנדסאי השתווה, ובמקרים רבים עלה, על זה של בוגרי המערכת האקדמית. עוד נמצא שהשכר של צעירים בוגרי מכללות מה"ט היה כפול מזה של הוריהם.

גם בשנת הלימודים הנוכחית נמשכה העלייה במספר הסטודנטים לתואר הנדסאי. השנה לומדים במכללות הטכנולוגיות 32,700 סטודנטים, עלייה של כ-5% לעומת שנת הלימודים הקודמת.

בבחינת מגמות הרישום לתחומי הלימוד השונים של הנרשמים לשנה א', עולה כי תחומי התכנה והתעשייה והניהול רשמו צמיחה משמעותית (32% ו-44% בהתאמה). תחומי  נוספים שנרשמה עלייה במספר הנרשמים אליהם היו אלקטרוניקה (24%), בקרה ואוטומציה (24%), כימיה (24%) ורכב (12%).

השנה לומדים, לראשונה, כ-1,000 סטודנטים בתכניות בשיתוף מעסיקים. חלקם במסלולים שכוללים העסקה מובטחת או התמחות במהלך הלימודים. זרוע העבודה מתכוונת להגדיל משמעותית את שיעור המשתתפים בתכניות אלה ולהביא לכך שאלפי סטודנטים ילמדו בשיתוף מעסיקים או יבצעו התנסות מעשית במסגרת הלימודים.

המכללות הטכנולוגיות הגדולות ביותר מרוכזות בעיקר בפריפריה. המכללה הגדולה ביותר היא המכללה באריאל, אחריה מכללת סכנין, הטכניון בחיפה ומכללת באר שבע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!