דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות: "הנהלת הרכבת ניסתה להשבית את תנועת הרכבות, ועד העובדים מנע זאת"

בהסתדרות טוענים שעובדים במרכז הפיקוח והבקרה התבקשו להפסיק את עבודתם עקב סירוב לעבוד בשבת | הוועד הנחה אותם לשוב לעבודה, וההסתדרות תממן את שכרם

רכבת ישראל (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני / פלאש 90)
רכבת ישראל (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהסתדרות ובוועד עובדי רכבת ישראל אומרים הבוקר (שישי) שהנהלת החברה הורתה לעובדים שאחראים על פיקוח ובקרה על תנועת הרכבות הארצית להפסיק את עבודתם ולמעשה להשבית את תנועת הרכבות, זאת בניסיון "להעניש את העובדים שסירבו לשבור צווים ארגוניים שלא לעבוד בשבת". לפי ההודעה, כדי למנוע את הפגיעה בציבור הנוסעים, ההסתדרות והוועד הנחו את כל העובדים להמשיך בעבודתם, תוך התחייבות לממן את שכרם.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. ההסתדרות והוועד הנחו את העובדים להמשיך בעבודתם, תוך התחייבות לממן את שכרם (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. ההסתדרות והוועד הנחו את העובדים להמשיך בעבודתם, תוך התחייבות לממן את שכרם (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

"קמנו לבוקר מסויט שבו הנהלת הרכבת החליטה לעצור את כל תנועת הרכבות במדינת ישראל ולפגוע בציבור הנוסעים", אמר אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. "לקחנו אחריות על האירוע, ועדי העובדים ירדו לשטח, הרגיעו את העובדים, וההסתדרות לקחה אחריות על תשלום השכר לאותם העובדים שכל תנועת הרכבות מוטלת על כתפיהם".

לדברי אדרי, "מדובר בצעד חריג ביותר בעולם יחסי העבודה, שמוכיח שלצורך הפגיעה בעבודה המאורגנת ובעובדים, הנהלת הרכבת מקדשת את כל האמצעים ומוכנה לפגוע קשות גם בציבור הנוסעים".

יו"ר הוועד, גילה אדרעי: "ההנהלה מנסה לשחזר את אירועי אפריל 2019, אז עצרה את תנועת הרכבות והאשימה את הוועד בשביתה פראית. האיומים על העובדים התחילו בשעות הערב אתמול, אבל הם נמשכים כל העת, גם עכשיו. כולם רואים כמה רחוק מוכנה ללכת הנהלת הרכבת כדי להכפיש ולפגוע בוועד. אנחנו עוצרים את הניסיון השערורייתי הזה וגם פנינו בפנייה דחופה לבית הדין שיורה להנהלה להפסיק את הניסיונות האלה לפגוע בוועד על גבם של נוסעי הרכבת".

הנהלת הרכבת: "צעדים פרועים ולא מידתיים"

בהנהלת הרכבת טענו שהעובדים התבקשו לעזוב את עבודתם לאחר שתנועת הרכבות הסתיימה, ולטענתם הסיבה לכך הייתה שהם שיבשו עבודות תשתית ברכבת בהוראת הוועד.

בהנהלה ביקרו בחריפות את הוועד ואת היו"ר אדרעי: "צר לנו על שבמקום לסייע להנהלת הרכבת בתקופה מאתגרת זו של משבר נגיף הקורונה, שבעטיו קיים חוסר בבעלי תפקידים וצמצום תנועת הרכבות, ובמקום לסייע לעובדי הרכבת המסורים ולהנהלה, אשר מתאמצים לספק שירות מיטבי לציבור גם בתקופה זו, בוחרת גילה אדרעי להפריע למאמצי ההנהלה באמצעות ביצוע צעדים ארגוניים פרועים ולא מידתיים תוך שהיא משתמשת בעובדי הרכבת עצמם במאבק, ובעצם פוגעת בהם.

"המקרה המדובר לא השפיע כלל וכלל על תנועת רכבות הנוסעים והשרות לציבור, אלא נוגע בהערכות לביצוע עבודות תחזוקת תשתית המסילות והערכות לביצוע פרויקטי הפיתוח, דוגמת פרויקט החשמול, כפי שנעשה מידי לילה בגמר תנועת רכבות הנוסעים .

"לצערנו, שני עובדים הונחו על ידי אדרעי לבצע פעולות שיבוש במערכות ניהול התנועה אשר שיבשו את ההערכות לביצוע עבודות המתוכננות, גרמו לאובדן כספי עצום ולפיזור עשרות עובדים וקבלנים שהיו ערוכים לביצוע העבודות. פעולות אלו נעשו בניגוד להנחיות ישירות של מנהליהם, תוך התערבות חסרת תקדים במערכת שמטרתה העיקרית היא בטיחות ועל כך התבקשו לעזוב באופן מיידי את משמרתם.

"שיבושים אלו שמבוצעים על ידי גילה אדרעי במהלך חודשים ארוכים באופן פרוע, פוגעים אנושות בקידום פרויקטים לרווחת הציבור ובהשקעות של מיליארדי שקלים מכספי מדינה שמיועדים לשיפור שירות הרכבת. כפי שעשתה בעבר, טרם הודחה מתפקידה, אדרעי, ממשיכה לפגוע בציבור וברכבת ישראל, יוצרת אווירת מלחמה תוך הפצת תמונה שיקרית ומעוותת.

"הנהלת הרכבת משקיעה מאות שעות בימי דיונים רצופים במו״מ לגיבוש הסכם קיבוצי מעודכן ואולם לא תוכל לקבל שבד בבד עם קיום הדיונים הללו, ימשיך ועד העובדים בראשות אדרעי לשבש ולייצר נזקים. אנו מבקשים מהוועד ומההסתדרות לשוב לשולחן המשא ומתן בתום לב, לטובת הציבור ועובדי הרכבת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!