דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עצמאים הפגינו מול בית בנט: "הגיע הזמן שתשים לב לאנשים השקופים"

המוחים, מענפי האירועים והתרבות, דרשו הממשלה לפצות אותם על הנזקים שנגרמו להם, לטענתם, מאז התפרצות זן האומיקרון | פגישות שקיימו עם שר האוצר וראש הממשלה הסתיימו בלי תוצאות

  • המוחים, מענפי האירועים והתרבות, דרשו הממשלה לפצות אותם על הנזקים שנגרמו להם, לטענתם, מאז התפרצות זן האומיקרון | פגישות שקיימו עם שר האוצר וראש הממשלה הסתיימו בלי תוצאות
הדס יום טוב

עשרות עצמאים מתחומי התרבות והאירועים הפגינו היום (שישי) מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה. המפגינים מחו על כך שלא פוצו על הפגיעה שספגו, לטענתם,  מאז התפרצות זן האומיקרון ומהמשך החלת התו הירוק על אולמות האירועים ואירועי התרבות.

"כל פעם שהדהדו סגר גרמו להפחדה כזו שגרמה לאנשים לבטל אירועים וגם לא להתעניין באירועים לחודשים הקרובים", אומרת ל'דבר' אליס חזן, חברת הנהלת התאחדות בעלי האולמות ובעלת אולם 'כינור דוד' בבית שמש.

"ליברמן אמר ש-2021 הייתה שנה מצוינת", היא מוסיפה. "מצוינת למי? אני לא עובדת כבר חודשים. חצי מהאירועים שלי מבוטלים, ואלה שמתקיימים הם עם ב50% ממספר המוזמנים".

לדברי חזן, "ההכנסות שלנו נפגעות אבל ההוצאות ממשיכות כרגיל. המדינה לא מתחשבת בשום הוצאה. הארנונה שאני משלמת היא רצחנית 470 אלף שקלים בשנה. זה שדוחים לנו מע"מ בכמה ימים זה לא עוזר, והלוואת מדינה חופרת לנו בור יותר עמוק".

המוזיקאי נדב סגל: "אדוני ראש הממשלה, מר נפתלי 'לא פרנסה לא מעניין' בנט.
אני רוצה להכיר לך מצב שאתה לא מכיר. אלפי פרילנסרים מתחום התרבות, אירועים, תיירות, כנסים, כל אלה שכרגע לא עובדים. רבים וטובים מהאנשים האלה קמים בבוקר בלי חסכונות, בלי נכסים, ונדבר הראשון שהם מקבלים זה שיחות טלפון ממחלקות הגביה של חברות האשראי וממנהל הבנק. כשפה ושם נכנס קצת כסף, הוא נבלע במינוס".

לך בלי עין הרע לא חסר, אבל לנו אין, הצ'קים חוזרים", הוסיף. "שני דברים אתה צריך לעשות באופן מיידי: קודם כל לשלם כסף במתווה צוק איתן, שיהיה לנו אוויר לנשימה, שנדע שיש לנו איך לקנות אוכל ושכר דירה. דבר שני, לפצות אותנו על הגל הרביעי והחמישי, ולדאוג למתווה לגלים העתידיים".

הפגנת אנשי תחום האירועים ותחום התרבות מול בית ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת אנשי תחום האירועים ותחום התרבות מול בית ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה (צילום: הדס יום טוב)

לינדה אביטן, בעלת חברת הגברה: "הגיע הזמן שתצא אלינו, הגיע הזמן שתשים לב לאנשים השקופים, הגיע הזמן שהתקיים את ההבטחות שלך. קריירה שלמה עשית עלינו, עכשיו אתה שם עלינו פס. צא ותסתכל לנו בעיניים, תגיד לנו שאתה מזדהה עם הכאב של הענפים שנפגעו. אתה לא יכול להתעלם מזה. אמרת שאתה חלק מהעם הזה, תתבייש לך אם אתה לא יוצא אלינו".

הפגנת אנשי תחום האירועים ותחום התרבות מול בית ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת אנשי תחום האירועים ותחום התרבות מול בית ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה (צילום: הדס יום טוב)

העצמאים דורשים מהממשלה מתווה פיצויים ממשי, ולטענתם ימשיכו את המחאה הנושא עד שיגובש מתווה הולם. פגישה שקיימו המוחים בשבוע שעבר עם שר האוצר אביגדור ליברמן ופגישה שקיימו אתמול עם בנט, הסתיימו ללא תוצאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!