דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

האוניברסיטה הפתוחה מקדמת שינויים בלי הידברות עם העובדים; הסתדרות המעו"ף הודיעה שתנקוט צעדים ארגוניים

לדברי הסתדרות המעו"ף, הצעדים שמובילה הנהלת האוניברסיטה מנוגדים להסכמות בין הצדדים | העובדים התריעו שיקיימו אסיפות הסברה וישבשו את מהלך העבודה התקין באוניברסיטה

האוניברסיטה הפתוחה (צילום: StockStudio Aerials / Shutterstock.com)
האוניברסיטה הפתוחה (צילום: StockStudio Aerials / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אסיפות הסברה, שיבוש של מהלך העבודה התקין וצעדים ארגוניים נוספים: הסתדרות המעו"ף הודיעה היום (שני) שתחל לפעול נגד ניסיונה החד-צדדי של הנהלת האוניברסיטה הפתוחה לבצע שינויים מבניים-ארגוניים במחלקות. לטענת הסתדרות המעו"ף,  ההנהלה מתכננת לערוך את השינויים בלי שיח עם נציגות העובדים, בניגוד להסכמים בין הצדדים. סכסוך העבודה באוניברסיטה הוכרז כבר בסוף 2021.

"בהמשך לסכסוך העבודה וההתנהלות השנויה במחלוקת, זימנת את ועד העובדים באוניברסיטה לשיחה במסגרתה התחייבת שלא לערוך שינויים מבניים-ארגוניים באופן חד-צדדי", כתבה הסתדרות המעו"ף למנכ"לית האוניברסיטה רות שהם. "והנה, עתה הודעת לוועד העובדים במייל על כוונתך להוציא לפועל את התכנית לשינוי מבני-ארגוני במחלקת משאבי אנוש ובמחלקת השכר. פעלת באופן חד-צדדי, תוך התעלמות מהחובה לנהל בנושא זה משא ומתן עם הוועד, להגיע להסכמות ורק אז להוציא לפועל את התכנית.

"חשבנו לתומנו, קיווינו, שתטי אוזן לפנייתנו ושטענותינו יזכו להתייחסות הולמת ויטופלו בתום לב ובהסכמות. לצערנו, היום התברר לנו ששינויים מבניים-ארגוניים לא עוכבו, אלא קודמו באופן חד-צדדי ולאלתר". בהסתדרות המעו"ף הבהירו שהם מבקשים לעצור את כל השינויים החד-צדדיים ולהיכנס למשא ומתן עם נציגות העובדים, שמייצגת כ-750 עובדות ועובדים מינהליים באוניברסיטה.

"מערכת יחסי עבודה תקינה יש לנהל בהידברות ובהסכמות, ולא באופן חד-צדדי", אמר  יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל. "אני מקווה שהמנכ"לית תבין שזו הדרך הנכונה, היעילה והנוחה לפעול מול עובדים שזכויותיהם מוגנות".

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר שהיא "נמצאת בעיצומו של תהליך אסטרטגי נרחב שמטרתו להתאים את האוניברסיטה לשינויים והאתגרים שמציבה בפנינו תקופת הקורונה, ובמסגרת זו מתבצעים שינויים אירגוניים מתבקשים. האוניברסיטה מתנהלת על פי הנהלים ואינה נוקטת במהלכים חד-צדדיים, ומקיימת תהליך התייעצות עם נציגי העובדים במקום בו הדבר נדרש. האוניברסיטה הפתוחה מצרה על התנהגות נציגות העובדים וקוראת להם לא לנקוט בצעדים מיותרים שיובילו לפגיעה בעובדות, בעובדים ובאוניברסיטה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!